emdadiranmehrbanner

بولسونارو برزیل باخت در انتخابات را به چالش می کشد، پرونده های طوماری که خواستار آرا هستند باطل می شود



CNN

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور مستعفی برزیل، دادخواستی را به مقامات انتخاباتی برزیل ارسال کرده است که به طور رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امسال را به چالش می‌کشد.

بولسونارو ماه گذشته در دور دوم انتخابات به رقیب چپ‌گرای خود، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، معروف به لولا، که قرار است در اول ژانویه به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شود، با اختلاف کمی شکست خورد.

از آن زمان بولسونارو صراحتاً قبول نکرد که شکست خورده است، اما قبلاً گفته بود که “به اجرای تمام دستورات قانون اساسی ادامه خواهد داد” – ناظران را به این باور رساند که او برای انتقال قدرت همکاری خواهد کرد.

اما در طوماری که روز سه‌شنبه ارسال شد، بولسونارو و رهبر حزب راست‌گرای لیبرال او ادعا می‌کنند که برخی از دستگاه‌های رای‌دهی نادرست کار می‌کنند و هر رأیی که از طریق آنها داده می‌شود باید باطل شود.

با استناد به تحلیل انجام شده توسط یک شرکت استخدام شده توسط حزب بولسونارو، این شکایت ادعا می کند که حذف این آرا به پیروزی بولسونارو منجر می شود.

در پاسخ به درخواست بولسونارو، مقامات انتخاباتی گفتند که از آنجایی که در دور اول انتخابات از همان ماشین‌های رای‌گیری استفاده شد، بولسونارو و حزبش باید شکایت خود را اصلاح کنند تا این نتایج را در بر داشته باشد تا این روند از طریق دادگاه‌های وابسته به CNN راه یابد. برزیل گزارش داد.

الکساندر مورائس، رئیس دادگاه عالی انتخابات، به بولسونارو و درخواست‌کنندگانش 24 ساعت فرصت داد تا طرح خود را اصلاح کنند.

اما روز چهارشنبه، حزب لیبرال بولسونارو در پاسخ درخواست کرد که دامنه رای گیری در دور دوم محدود شود.

مقامات حزب لیبرال همچنین یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند که در آن ادعاهایی مبنی بر اینکه برخی از برگه‌های رای استفاده شده در دور دوم انتخابات ممکن است خطا داشته باشد را تکرار کردند، اما ادعا کردند که هدف آنها مخالفت با نتایج نیست.

ما قصد نداریم کسی را از روی کار آمدن منصرف کنیم، فقط به این دلیل که آنها از قانون پیروی کنند. اگر نشانه هایی وجود دارد [of error]والدمار کاستا نتو، رئیس حزب لیبرال گفت، این رای نمی تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: «ما خواستار برگزاری انتخابات جدید نیستیم، این دیوانگی خواهد بود.

انتخابات داغ ماه گذشته در بحبوحه جو سیاسی متشنج و قطبی در برزیل برگزار شد که با تورم بالا، رشد محدود و فقر رو به افزایش دست و پنجه نرم می کند.

لولا داسیلوا بیش از 60 میلیون رای – بر اساس آمار نهایی مقامات انتخاباتی – بیشترین رای در تاریخ برزیل کسب کرد و رکورد خود را از سال 2006 شکست.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما