emdadiranmehrbanner

تینا کوتک، یک نژاد پیشرو، فرماندار اورگان

به گزارش آسوشیتدپرس، تینا کوتک، یک دموکرات مترقی که با یک جفت رقیب از بودجه مالی خوبی روبرو بود، به رهبری اورگان انتخاب شد.

خانم. پیروزی کوتک که روز پنجشنبه اعلام شد، او و ماورا هیلی، دادستان کل سد شکن که در انتخابات فرمانداری ماساچوست این هفته پیروز شد، اولین فرمانداران آشکارا در تاریخ آمریکا خواهند بود.

رای دهندگان قبلاً یک مرد همجنس گرا را به عنوان فرماندار (جرد پولیس از کلرادو که روز سه شنبه مجدداً انتخاب شد) و یک زن دوجنسه (کیت براون از اورگان) را به عنوان فرماندار انتخاب کردند که هر دو نیز دموکرات هستند.

خانم. کوتک، رئیس سابق مجلس ایالتی اورگان، کریستین درازان، جمهوری خواه، و بتسی جانسون، یک دموکرات مستقل که به عنوان یک میانه رو در مبارزات انتخاباتی فعالیت می کرد، شکست داد.

با شهرت در دولت ایالتی به عنوان یک اپراتور سیاسی تهاجمی، خانم. کوتک، 56 ساله، برای دستیابی به اهداف سیاسی خود در گروه دموکرات‌ها به چرخش در می‌آید و به گفته مخالفان، گاهی اوقات در طول مسیر وعده‌های خود را زیر پا می‌گذارد.

او به عنوان حامی ارزش‌های لیبرال اورگان مبارزات انتخاباتی کرد و استدلال کرد که هر یک از مخالفانش وضعیت ایالت را به عنوان پناهگاه حقوق و حفاظت از محیط زیست تهدید می‌کند و همچنین گفت که او به تنهایی می‌تواند بحران سال‌ها بی‌خانمانی را در پورتلند، بزرگترین شهر ایالت، حل کند.

رای دهندگانی که از بی خانمانی و جنایت در پورتلند خشمگین بودند، در را به روی خانم گشود. رقیب مستقل کوتک، خانم. جانسون، دموکرات و قانونگذار ایالتی با سابقه میانه رو. با میلیون‌ها دلار از چند تن از مدیران اجرایی ایالت، از جمله فیل نایت، بنیانگذار میلیاردر غول کفش نایک، خانم. جانسون در میان رای دهندگانی که می خواستند رویکرد بی خانمان را تغییر دهند، اما در مورد رای دادن به یک جمهوری خواه نگران بودند، جذابیت ایجاد کرد.

وقتی خانم جانسون در نظرسنجی در ماه سپتامبر، برخی از بزرگترین خیرین او، از جمله آقای. نایت، وفاداری خود را به خانم تغییر داد. درازان در آخرین تلاش برای متوقف کردن خانم. کوتک.

خانم. کوتک در پاسخ با تاکید بر اینکه این مسابقه یک مسابقه دو طرفه بود و از دموکرات ها خواست به خانه خود در حزب خود بازگردند، پاسخ داد. او یکی از معدود دموکرات‌هایی بود که امسال در رقابت‌های رقابتی حضور داشت که دیدار پرزیدنت بایدن را پذیرفت.

خانم. درازان 50 ساله قصد داشت 40 درصد از رای دهندگان اورگان را که بدون در آغوش گرفتن آقای ترامپ به دونالد جی. ترامپ رای دادند، حفظ کند. ادعاهای دروغ ترامپ در مورد انتخابات 2020. او خود را یک جمهوری‌خواه میانه‌رو معرفی کرد، البته مخالف حقوق سقط جنین، که باعث تغییر چهار دهه فرمانداران دموکرات در اورگان می‌شد.

در هفته های پایانی کمپین، خانم. کوتک، طولانی‌ترین رئیس مجلس ایالتی در تاریخ اورگان، علناً به فرماندار دموکرات، خانم خانم حمله کرد. براون که در اوایل سال جاری به عنوان کم محبوب ترین مدیر اجرایی ایالت در کشور شناخته شد.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما