emdadiranmehrbanner

رشد مستحکم شغل و دستمزد در اواخر سال نشانه هایی از سرد شدن را نشان می دهد

بازار کار ثابت کرد که در سال 2022 برای اقتصاد ایالات متحده که با بالاترین تورم در چهار دهه اخیر مواجه است، یک تثبیت کننده انعطاف پذیر است.

با این حال، با توجه به اینکه فدرال رزرو برای مبارزه با تورم نرخ بهره را با سریع ترین سرعت از اوایل دهه 1980 افزایش داده است، اقتصاد کند شده است و اثرات آن به استخدام و دستمزدها تبدیل می شود.

بر اساس گزارش وزارت کار، نرخ بیکاری در نوامبر 3.7 درصد بود که کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح نیم قرن گذشته در سال 2022 بود. مقامات فدرال رزرو در پیش‌بینی‌های اقتصادی منتشر شده در دسامبر پیش‌بینی کردند که این نرخ در سه ماهه چهارم سال 2023 به 4.6 درصد افزایش یابد.

در اینجا آنچه که پشتوانه انعطاف پذیری بازار کار در سال 2022 بود، و آنچه در سال 2023 در پیش است، آورده شده است.

طبق آمار وزارت کار، کارفرمایان ایالات متحده به طور متوسط ​​392000 شغل در سال 2022 تا نوامبر اضافه کردند. در حالی که نسبت به سال 2021 کندتر بود، اما سرعت استخدام بیش از دو برابر سال 2019، سال قبل از شروع همه گیری بود.

بخش تفریح ​​و مهمان‌نوازی که شامل رستوران‌ها، هتل‌ها و جاذبه‌های توریستی می‌شود، منجر به سود شد. این صنعت حدود یک مورد از هر پنج شغل خالص اضافه شده در 11 ماه اول سال 2022 را به خود اختصاص داده است.

آنتا مارکوفسکا، اقتصاددان ارشد مالی در جفریز، گفت: «کارگران در انتهای پایین توزیع درآمد در حوزه‌هایی مانند اوقات فراغت و مهمان‌نوازی، حمل‌ونقل و خرده‌فروشی عملکرد خوبی داشتند. “تقاضا برای خدمات بسیار زیاد بود.”

سرعت استخدام در نیمه دوم سال 2022 کاهش یافت و چندین کارفرمای بزرگ، از جمله گروه گلدمن ساکس، کارگران خود را اخراج کردند یا قصد داشتند مشاغل را کاهش دهند. شرکت،

متا پلتفرم ها شرکت

و Amazon.com شرکت

در حالی که این حرکت ها منجر به افزایش ارقام اخراج گسترده در اواخر سال 2022 نشد، اقتصاددانانی که در پاییز توسط وال استریت ژورنال مورد بررسی قرار گرفتند، پیش بینی کردند که کارفرمایان در سال 2023 شغل خود را کاهش دهند.

دستمزدها در سال 2022 با نرخ تاریخی قوی رشد کردند، اگرچه این افزایش ها نتوانست با تورم همگام شود. بر اساس گزارش وزارت کار، متوسط ​​درآمد ساعتی کارفرمایان بخش خصوصی در ماه نوامبر نسبت به سال قبل 5.1 درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت مصرف کننده در مدت مشابه 7.1 درصد افزایش یافت.

متوسط ​​دستمزد کارگران اوقات فراغت و مهمان‌نوازی در 12 ماه منتهی به نوامبر 7 درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان را در بین صنایعی که توسط بانک فدرال رزرو آتلانتا دنبال می‌شود. دستمزدها در تجارت و حمل و نقل و بخش های تولیدی بیش از دستمزد کلی رشد کردند.

نیک بونکر، اقتصاددان در سایت شغلی Indeed گفت: «سریعترین رشد دستمزدها در جایی بود که ترکیبی از تقاضای قوی برای کارگران، عرضه نسبتاً محدود نیروی کار و دستمزد کمتر وجود داشت.

کارگران استارباکس برای دستمزد بالاتر و ارتقای سطح کارکنان در سال 2022 تلاش کردند. عکس: ست وینیگ/آسوشیتدپرس

بخش‌های کم‌درآمد در ماه‌های اخیر شاهد کاهش رشد دستمزدها بوده‌اند. Bunker با اشاره به ردیاب دستمزد Indeed که به دستمزدهای آگهی شده نگاه می کند، گفت.

این ردیاب نشان داد که رشد دستمزد در 82 درصد صنایع در نوامبر نسبت به شش ماه قبل کمتر بوده است. اگر تغییرات دستمزد در همان مسیر باقی بماند، رشد دستمزدها تا نیمه دوم سال 2023 به سطح قبل از همه گیری بازخواهد گشت. بنکر گفت.

یکی از عوامل حمایت کننده از رشد دستمزد در سال 2022، تلاش بسیاری از کارفرمایان برای یافتن کارگر بود.

به گفته وزارت کار، فرصت‌های شغلی از تعداد افرادی که بیکار بودند و به دنبال کار بودند در سال 2022 بیشتر بود، اگرچه این شکاف شروع به کاهش کرد. نرخ مشارکت نیروی کار، یا سهم کارگران شاغل یا جویای کار، به سطح قبل از همه‌گیری بهبود نیافته است.

استفان استنلی، اقتصاددان ارشد در امهرست پیرپونت سکیوریتیز گفت: «نرخ مشارکت نیروی کار احتمالاً در طول زمان با افزایش سن جمعیت به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

برخی از کاهش عرضه نیروی کار ممکن است به بازنشستگی پیش از موعد ناشی از همه گیری جهانی نسبت داده شود. آقای. استنلی گفت که کسانی که زودتر بازنشسته شده اند به احتمال زیاد به نیروی کار باز نمی گردند.

نرخ مشارکت کارگران در سنین برتر – افراد بین 25 تا 54 سال – در تابستان به سطوح پیش از همه گیری نزدیک شد اما در ماه های اخیر کاهش یافته است. این میزان در میان کارگران در اوایل دهه 20 زندگی کمتر است.

نرخ بیکاری در سال 2022 کاهش یافت تا با پایین ترین سطح نیم قرنی که در سال 2019 و اوایل سال 2020 تعیین شده بود، درست قبل از شروع همه گیری، مطابقت کند. نرخ نوامبر کمی بالاتر از 3.5 درصد پایین‌ترین نرخ سال 2022 بود که در سپتامبر و جولای تعیین شده بود.

برخی از اقتصاددانان خصوصی انتظار دارند که نرخ بیکاری بیشتر از پروژه های فدرال رزرو افزایش یابد.

خانم. مارکوفسکا از جفریز گفت که انتظار دارد نرخ بیکاری تا پایان سال 2023 به حدود 5 درصد برسد و سپس در سال بعد به افزایش خود ادامه دهد. اقتصاددانان Nomura نرخ بیکاری 5.9 درصدی را در اواخر سال 2023 پیش بینی کردند.

خانم می گوید: «از آنجایی که رشد نیروی کار چندان مثبت نیست، هر گونه فشار افزایشی بر بیکاری به احتمال زیاد ناشی از از دست دادن شغل خواهد بود. مارکوفسکا او افزود که این امر “مصرف را کاهش می دهد و بر رشد شرکت های برتر تاثیر منفی می گذارد، که آنها را مجبور به کاهش هزینه های بیشتر و کاهش نیروی کار خواهد کرد.”

برای برایان منا در [email protected] بنویسید

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما