emdadiranmehrbanner

روسیه امیدها را برای آزادی گرینر افزایش می دهد، اما ایالات متحده می گوید این فقط صحبت است

یک روز پس از اعزام ستاره بسکتبال آمریکایی بریتنی گرینر به مستعمره کیفری روسیه، یک دیپلمات ارشد روسی روز جمعه گفت که چشم انداز مبادله زندانیان در حال افزایش است و اذعان کرد که می تواند یک دلال اسلحه روسی زندانی در ایالات متحده را درگیر کند.

اما مقامات آمریکایی پیشنهاد هر گونه خوش بینی جدید در مورد توافق را رد کردند و گفتند که کرملین در مورد مذاکره برای یک توافق جدی نبوده است.

از ماه ژوئن، دولت بایدن، تاجر ویکتور بوت، فروشنده اسلحه، را به خانم پیشنهاد داده است. به گفته مقامات آمریکایی و گزارش های رسانه های خبری متعدد، گرینر، که به مدت 9 ماه در زندان بوده و پل ان. ویلان، آمریکایی که تقریباً چهار سال در بازداشت بوده و به اتهام جاسوسی محکوم شده است.

سرنوشت آنها گرفتار رویارویی سخت بین واشنگتن و مسکو بر سر تهاجم روسیه به اوکراین شده است که به گفته مقامات آمریکایی در رفتار سخت با خانم خانم منعکس شده است. آسیاب کن. او به دلیل ورود به روسیه با کارتریج های حاوی روغن حشیش به 9 سال محکوم شد و وکلای او روز پنجشنبه تایید کردند که او از یک زندان به یک مستعمره کیفری منتقل شده است، جایی که شرایط سخت و بدرفتاری محل رایجی است.

مقامات آمریکایی علناً اعتراف نکرده اند که آقای. مبارزه در مبادله زندانیان پیشنهاد شده است، اما روز جمعه کرملین این کار را انجام داد. سرگئی آ. ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت: «تاکنون ما به یک مخرج مشترک نرسیده‌ایم، اما غیرقابل انکار است که ویکتور بوت در میان کسانی است که مورد بحث قرار می‌گیرد و ما مطمئناً روی یک نتیجه مثبت حساب می‌کنیم». به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، در مسکو.

او گفت که شانس تبادل “در حال تقویت است” و افزود که “ما به طور حرفه ای از طریق کانال ویژه ای که برای این کار طراحی شده است کار می کنیم.” اما او به صراحت نگفت که آقای دکتر برای چه کسی؟ به گزارش اینترفاکس، این معامله معامله خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا به سرعت به اظهارات او آب سردی زد.

ودانت پاتل، سخنگوی این وزارتخانه در یک نشست خبری گفت: «ما پیشنهاد قابل توجهی ارائه کرده‌ایم که فدراسیون روسیه به طور مداوم با حسن نیت مذاکره نکرده است». دولت ایالات متحده «به پیگیری آن پیشنهاد و پیشنهاد راه‌های جایگزین بالقوه ادامه داده است».

اما آقای پاتل گفت، “شکست جدی کرملین در مذاکره جدی در مورد این موضوعات در کانال تاسیس شده، یا هر کانال دیگری در این زمینه، مغایر با اظهارات عمومی آن است.”

این رفت و برگشت دیپلماتیک در روزی انجام شد که دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین، گفت که نزدیک به نیمی از شبکه انرژی کشورش در اثر حملات روسیه آسیب دیده است. نیروهای روسیه رگبارهای سنگینی از موشک ها و پهپادهای منفجر کننده را به سوی زیرساخت های غیرنظامی اوکراین پرتاب کرده اند، به این امید که توانایی این کشور برای عملکرد و اراده آن برای جنگ را از بین ببرند.

استراتژی روسیه، آقای. شمیحال در یک کنفرانس خبری گفت: «در حال مبارزه با مردم غیرنظامی و محروم کردن آنها از نور، آب، گرما و ارتباطات در طول زمستان است».

روس‌ها در هفته‌های اخیر دچار شکست‌های جدی در میدان نبرد شده‌اند، اما با شروع هوای سرد و تجدید قوا هر دو طرف، درگیری‌ها کند می‌شود.

همچنین روز جمعه، بازرسان سوئدی گفتند که شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد از مواد منفجره برای قطع کردن خطوط لوله گاز نورد استریم در زیر دریای بالتیک در ماه سپتامبر استفاده شده است، که ظن مقامات اروپایی را مبنی بر خرابکاری بودن آن تایید می‌کند. هنوز مشخص نیست که چه کسی ممکن است به خطوط لوله ای که گاز طبیعی روسیه را تا زمانی که مسکو جریان را قطع نمی کند به آلمان حمله کرده باشد یا چرا.

دولت رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین که تاکنون نتوانسته است پیروزی نظامی را به دست آورد، به دنبال اشکال دیگری از اهرم فشار علیه ایالات متحده و سایر کشورهای حامی اوکراین – دستکاری در منابع انرژی و انتشار اطلاعات نادرست – بوده است و مقامات آمریکایی می گویند که شامل استفاده از غربی های زندانی به عنوان چانه زنی می شود. چیپس.

دولت بایدن از سوی خانم بایدن تحت فشار بوده است. همسر گرینر و حامیانش با شدت بیشتری برای آزادی او تلاش می کنند. سوال این است که آیا آقای پوتین ترجیح می‌دهد این فشار را ادامه دهد و یک سردرد دیگر برای رئیس‌جمهور بایدن ایجاد کند و احتمالاً او را ناکارآمد نشان دهد، یا ترجیح می‌دهد آقای بایدن را داشته باشد. در باره.

خانم. گرینر 32 ساله که یک قهرمانی WNBA را با تیم فینیکس مرکوری و دو مدال طلای المپیک با تیم های آمریکایی کسب کرده است، سال ها در لیگ برتر زنان روسیه نیز بازی کرده است و زمانی که در فوریه دستگیر شد در راه پیوستن به تیم خود بود. در فرودگاه شرمتیوو در نزدیکی مسکو.

دادستان های روسیه گفتند که کمتر از 0.3 گرم روغن حشیش در آن کشف شد. سایر خارجی‌هایی که با مقادیر کمی حشیش پیدا شده‌اند به سرعت جریمه شده و از روسیه اخراج شده‌اند، اما خانم. پرونده گرینر به گونه ای دیگر رسیدگی شد. او در ماه ژوئیه به جرم خود اعتراف کرد، اما مقامات روند رسیدگی را ادامه دادند و دادگاه در ماه اوت او را به 9 سال حبس در یک کلنی کیفری محکوم کرد که تقریباً حداکثر برای جرمش بود، و این حکم در ماه گذشته توسط دادگاه تجدید نظر تأیید شد.

حامیان نگرانی خود را در مورد نحوه رفتار با او در کشوری که با ایالات متحده و همجنس‌گرایان خصمانه است و دانش کمی از زبان دارد ابراز کرده‌اند.

مقامات روسی اصرار دارند که تا زمانی که روند قانونی پرونده او به پایان نرسد، بحث درباره تبادل زندانیان زود است. انتقال او به یک مستعمره کیفری در خارج از مسکو به نظر می رسید که نشان دهنده آن نقطه عطف باشد.

وکلای او روز پنجشنبه گفتند که خانم. گرینر به مستعمره کیفری زنان IK-2 در شهر کوچک یاواس، در حدود 300 مایلی جنوب شرقی مسکو فرستاده شده بود. به گفته وب سایت سرویس زندان روسیه، این مستعمره می تواند 820 زندانی را در خود جای دهد.

همسران سابق می گویند که شرایط سخت، ازدحام بیش از حد، تلقینات سیاسی و حتی بی رحمی از ویژگی های مشترک مستعمرات کیفری روسیه است.

در سال 2012، یکی از اعضای گروه پانک روسی Pussy Riot گفت که هیچ آب گرم، لباس گرم یا دارویی در کلونی زندانی که او و یکی از اعضای گروه در آن زندانی بودند وجود نداشته است و افرادی که بیمار می شوند ممکن است در نتیجه بمیرند.

آقای. ویلان، 52 ساله، دیگر آمریکایی که بنا بر گزارش ها، آزادی او در معامله برای آقای. بوت گفته است که در زمان بازداشت روسیه مورد آزار جسمی قرار گرفته و از مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز محروم شده است. او که یک تفنگدار سابق آمریکایی بود، مدیر امنیت و تحقیقات یک شرکت تولیدی آمریکایی بود و چندین بار به روسیه سفر کرده بود.

پس از دستگیری وی در سال 2018 در اتاق هتل مسکو، مقامات گفتند که او یک درایو USB حاوی هویت کارکنان یک سرویس امنیتی روسیه دارد. آقای. وکلای ویلان می گویند که او معتقد بود این درایو حاوی عکس های کلیساها بوده و راه اندازی شده است. او به 16 سال زندان محکوم شد.

گزارش توسط ادوارد وانگ، مایکل کراولی، جیمز سی مک کینلی جونیور، روت مکلین، و متیو امپوکه بیگ.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما