emdadiranmehrbanner

زوال اقتصاد خوب برای داشتن

حالا مهمونی داره تموم میشه

اعتماد آمریکایی‌ها به اقتصاد تقریباً به پایین‌ترین حد خود از زمان رکود 2007-2009 رسیده است که دلیل آن قدرت مخارج ناشی از تورم، سرد شدن بازار کار، و افت بازار سهام است که به ویژه به اقتصاد بازنشستگان آسیب می‌زند. در نتیجه، مصرف کنندگان هزینه های خود را برای بیشتر چیزها کاهش می دهند.

این در درآمد شرکت‌هایی است که می‌توان آن را «اقتصاد خوب برای داشتن» نامید – شرکت‌هایی که انواع تجملات و امکاناتی را ارائه می‌کنند که بسیاری از ما در چند سال گذشته به آن عادت کرده‌ایم، از تحویل سریع و استفاده. – ماشین های فروش ماشین به مربیان مد شخصی یا آنلاین تناسب اندام. بخشی از چیزی که این استارت‌آپ‌ها را فعال کرده است، فناوری است، که به توضیح اینکه چرا آنها توسط سرمایه‌گذاران در چند برابر درآمد معمولی شرکت‌های فناوری با رشد بالا با پتانسیل حاشیه‌های بالا ارزش قائل شدند، کمک می‌کند.

به گفته توماس آیزنمن، آنچه اکنون برای سرمایه گذاران آشکار است، این است که این شرکت ها – که بسیاری از آنها هزینه های ثابت بالایی دارند و در صنایع نسبتاً کم حاشیه کار می کنند – نمی توانند رشد و سودی را ایجاد کنند که شرکت های فناوری ایجاد می کنند. استاد دانشکده بازرگانی هاروارد و نویسنده کتاب «چرا استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند».

و در حالی که بسیاری از شرکت‌ها اخیراً از کاهش درآمد و ارزش‌گذاری رنج می‌برند، بدبختی‌های این شرکت‌های اقتصادی خوب نشان می‌دهد که همه تغییرات همه‌گیری در سبک زندگی و الگوهای مصرف باقی نمی‌ماند.

زنگ تحویل غذا

در سال 2020، نستله Freshly، یک سرویس تحویل غذا در منزل را به قیمت 950 میلیون دلار خریداری کرد. در اوج خود در طول همه گیری، Freshly گفت که بیش از یک میلیون وعده غذایی در هفته به آمریکایی ها تحویل می دهد. با این حال، نستله به دلیل تغییر تقاضای مصرف کنندگان، تحویل غذای تازه در خانه را در این ماه متوقف می کند. نستله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

درآمد Blue Apron استارتاپ Meal-Kit کاهش یافته و ارزش آن سقوط کرده است و این شرکت اکنون در خطر حذف از بورس نیویورک قرار دارد زیرا قیمت سهام آن زیر 1 دلار است. Blue Apron به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

رهبر بازار کیت غذا، HelloFresh بهتر از برخی رقبا عمل کرده است، اما به دلیل هزینه های غذا و بازاریابی بالاتر، سود کاهش یافته است.


عکس:

برایان آنسلم برای وال استریت ژورنال

پیشرو بازار کیت غذا، HelloFresh مستقر در برلین،

بهتر عمل کرده است به گفته سخنگوی این شرکت، تقاضا در طول همه گیری همه گیر افزایش یافته است و پیش بینی می کند رشد درآمد حداقل 25 درصد سال به سال ادامه یابد. به گفته این شرکت، سود HelloFresh به دلیل افزایش هزینه های غذا و بازاریابی کاهش یافته است، با این حال، زیرا تلاش می کند مشتریانی را که در حال تجدید نظر در خانواده های اقتصادی خود هستند، حفظ کند.

بن وینکوپ، استراتژیست خواربارفروشی و راحتی در شرکت مشاوره زنجیره تامین Blue Yonder، می‌گوید که بسیاری از استارت‌آپ‌های بیمار کیت غذا، شرکت‌های فناوری بودند که فکر می‌کردند می‌توانند صنعت خواربارفروشی را تصاحب کنند، بدون اینکه بدانند این صنعت چیزی بیش از نرم‌افزار بهتر می‌خواهد. . . چالش‌های دیگری مانند اختلالات زنجیره تامین و نوسان هزینه‌های مواد بیشتر از شرکت‌های با تجربه که قبلاً در این نوع آشفتگی زندگی کرده‌اند، به آنها آسیب می‌زند.

در حالی که هنوز در حال گسترش است، بسیاری از خدمات پخش جریانی در حال اضافه شدن هستند

مشتریان با سرعت کمتری نسبت به گذشته.

مشترکین پولی، تغییر نسبت به سال قبل، انتخاب خدمات

در حالی که هنوز در حال گسترش است، بسیاری از خدمات پخش جریانی در حال اضافه شدن هستند

مشتریان با سرعت کمتری نسبت به گذشته.

مشترکین پولی، تغییر نسبت به سال قبل، انتخاب خدمات

در حالی که هنوز در حال گسترش است، بسیاری از خدمات پخش جریانی در حال اضافه شدن هستند

مشتریان با سرعت کمتری نسبت به گذشته.

مشترکین پولی، تغییر نسبت به سال قبل، انتخاب خدمات

در حالی که هنوز در حال گسترش است، بسیاری از جریان

خدمات در حال اضافه کردن مشتریان هستند

سرعت کمتری نسبت به گذشته

مشترکین پولی، تغییر از

یک سال قبل، خدمات را انتخاب کنید

در حالی که هنوز در حال گسترش است، بسیاری

خدمات پخش اضافه شده است

مشتریان با سرعت کمتر

نسبت به گذشته

مشترکین پولی، تغییر از

یک سال قبل، خدمات را انتخاب کنید

بسیاری از استارت‌آپ‌ها در دسته تحویل 15 دقیقه‌ای، یعنی نهایت لذت دوران همه‌گیری، از قبل دست به کار شده‌اند. در ماه مارس، استارتاپ تحویل فوری Buyk در نیویورک و شیکاگو اعلام ورشکستگی کرد. در ماه ژوئن، Jokr به فعالیت خود در ایالات متحده پایان داد و در ماه دسامبر، استارت آپ تحویلی گوریل خود را به رقیب بزرگتر و موفق تر Getir فروخت.

استارت‌آپ تحویل فوری Gopuff مجبور شد عرضه اولیه خود را به تعویق بیندازد و در ماه اوت به دنبال 300 میلیون دلار بدهی بود تا خود را از آنچه که می‌تواند یک رکود اقتصادی طولانی‌مدت باشد مصون نگه دارد. این شرکت گفته است که ذخایر نقدی کافی برای فعالیت برای چهار سال دیگر دارد. افرادی که با امور مالی آن آشنا هستند می گویند که گوپاف همچنان در حال ضرر دادن است.

در مورد شرکت‌هایی که غذای گرم را از رستوران‌ها تحویل می‌دهند، DoorDash گفته است که مشتریانش با سفارش دادن اقلام کمتر یا انتخاب گزینه‌های ارزان‌تر، مانند فست فود، رفتار خود را تغییر می‌دهند. این به رشد کندتر درآمد DoorDash و رقبایی مانند Uber Eats کمک کرده است.

مصرف کنندگان امکانات و امکانات ارزان تری را انتخاب می کنند

این تغییر در الگوهای مصرف برای غذای تحویلی روند گسترده تری را نشان می دهد. طبیعتاً، مصرف‌کنندگان همچنان خواهان نسخه‌هایی از امکانات رفاهی و تجملاتی هستند که به آنها عادت کرده‌اند. اما آنها اکنون دریافته‌اند که باید هزینه‌هایی را که برای برخی از آنها خرج می‌کنند کاهش دهند تا به هزینه‌هایی که بیشترین ارزش را دارند ادامه دهند. این پدیده ای است که همکار من در وال استریت ژورنال، راشل ولف، آن را “بودجه مغزی تقسیم شده” نامیده است.

یکی از شرکت هایی که بیشتر از این تغییر آسیب دیده است Peloton Interactive است.

درآمد کاهش یافته است و قیمت سهام آن 92 درصد از بالاترین رکورد خود در ژانویه 2021 کاهش یافته است. بری مک کارتی، مدیر اجرایی در اکتبر گفت که اگر برنامه او برای کاهش هزینه ها موفق نشود، پلوتن به عنوان یک شرکت قابل دوام نیست.

از سوی دیگر، اگر تلاش‌های او برای کاهش هزینه‌ها به نتیجه برسد، پلوتن می‌تواند از مقرون به صرفه بودن برنامه‌های ماهانه‌اش در مقایسه با عضویت در یک باشگاه ورزشی سطح بالاتر، حداقل برای کسانی که قبلا دوچرخه‌های ثابت آن را خریداری کرده‌اند، بهره‌مند شود. ریزش کم در میان مشتریان فعلی – پلوتن در آخرین گزارش درآمد خود گفت که مشتریانش با نرخ 1.1 درصد در ماه ترک می‌کنند – نشان می‌دهد که حتی اگر مردم می‌توانند به باشگاه‌ها بروند، آن دسته از افرادی که ورزش در خانه را انتخاب کرده‌اند به این کار ادامه می‌دهند. .

مدیر عامل پلوتن گفته است که اگر برنامه های کاهش هزینه ها موفقیت آمیز نباشد، شرکت قابل دوام نخواهد بود.


عکس:

دیوید پل موریس/اخبار بلومبرگ

حتی برخی از شرکت‌هایی که ممکن است فکر کنید با بازگشت به دفاتر و زندگی عادی شاهد احیای مجدد آن‌ها هستند، با کاهش ایمان سرمایه‌گذاران و اولویت‌بندی مجدد جمعی سودآوری بر رشد، ضربه خورده‌اند. ارزیابی Stitch Fix،

یک سرویس استایل شخصی آنلاین که لباس‌ها را ارائه می‌کند، از زمان اوج خود در اوایل سال 2021، بیش از 95 درصد کاهش یافته است. در راستای اولویت بندی مجدد مصرف کنندگان در هزینه های خود، این شرکت پیش بینی کرده است که تعداد مشتریان فعال برای دومین سال مالی متوالی کاهش خواهد یافت.

مانند تحویل غذا، پخش جریانی نیز کاهش رشد را تجربه می کند. شرکت ها در حال کاهش بودجه برای محتوا و بازاریابی هستند، زیرا آنها به سرعت از تلاش برای جذب مشترکان به کنترل هزینه ها تغییر می کنند. در همین حال، مصرف‌کنندگان متوجه می‌شوند که ممکن است مشترک خدماتی به ارزش یک بسته کابلی شده باشند، و به محض اینکه برنامه‌هایی را که برای تماشای آن آمده‌اند مصرف کنند، برخی از خدمات را لغو می‌کنند.

یک تهدید وجودی برای برخی

بسیاری از شرکت ها در اقتصاد خوش دست در مناطقی هستند که ممکن است در بلندمدت رشد کنند، اما نه به اندازه کافی سریع که بقای یک شرکت خاص را تضمین کنند. در همین حال، شرکت‌هایی که ارزش‌شان در حال کاهش است، می‌توانند در یک چرخه معیوب قرار بگیرند که باعث می‌شود ریسک‌های بیشتری را متحمل شوند، که به نوبه خود ممکن است مرگ آنها را تسریع کند. آیزنمن از مدرسه بازرگانی هاروارد.

فروش در کاروانا، که در طول همه‌گیری همه‌گیر رشد داشت، اکنون در حال کاهش است و سهام آن نسبت به اوج خود در سال 2021، 98 درصد کاهش یافته است.


عکس:

کارولین برمن / EPA / شاتر استوک

او می‌افزاید: «اگر ارزش استارت‌آپ شما پایین بیاید، همه چیز بد رخ می‌دهد. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است مجبور شود سرمایه گذاری بیشتری را با شرایط نامطلوب بپذیرد، که می تواند به ارزش گزینه های سهام در اختیار کارکنان آسیب برساند و باعث ترک آنها شود.

استارت‌آپ خرید آنلاین خودروهای دست دوم کاروانا، با فروش بدون تماس، بدون چانه‌زنی و تحویل مستقیم به درب‌های خریداران، کاملاً مناسب دوران همه‌گیری بود. الان داره عذاب میکشه فروش، که در طول همه گیری همه گیر رشد داشت، اکنون در حال کاهش است و سهام آن 98 درصد از اوج خود در سال 2021 کاهش یافته است. این شرکت بیش از 7 میلیارد دلار بدهی انباشته کرده است، بیش از یک پنجم کارکنان خود را در سال 2022 اخراج کرده است. ادامه دادن بی سر و صدا به پایان دادن به موقعیت ها. در حالی که به نظر می رسد آمریکایی ها مایل به افزایش مصرف آنلاین کالاهای خود – حتی خودروهای دست دوم – هستند، مشخص نیست که کاروانا کسی باشد که از این روند سرمایه گذاری کند.

و سپس تعداد بی‌شماری استارت‌آپ مستقیم به مصرف‌کننده – شرکت‌های کوچکی که همه چیز را از وسایل آشپزخانه گرفته تا گرایش‌های مد خاص در اختیار دارند- هستند که تعطیل شده‌اند. چه چیزی باعث مرگ آنها شد؟ توهین‌های مالی تجمعی ناشی از تنگناهای زنجیره تامین، تغییرات در بازار تبلیغات آنلاین که به توانایی آن‌ها در دستیابی به مشتریان بالقوه آسیب می‌زند و مصرف‌کنندگانی که هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند.

در حالی که کاهش اقتصاد خوش دست به نتایج متفاوتی منجر خواهد شد، اما خیلی به عمق و طول رکود احتمالی که بیشتر سرمایه گذاران و رهبران تجاری پیش بینی می کنند بستگی دارد.

آقای آقای می‌گوید: «در حال حاضر سخت است که بدانیم آیا ما به سمت زمستان هسته‌ای می‌رویم یا در چیزی هستیم که تا شش ماه دیگر به نتیجه می‌رسد. آیزنمن. برای مصرف‌کنندگان، این امر می‌تواند تعیین کند که آیا آن امکانات رفاهی و تجملاتی در دسترس باقی می‌مانند یا خیر – با عواقب آشکاری برای شرکت‌هایی که آنها را ارائه می‌کنند.

برای تجزیه و تحلیل، بررسی ها، توصیه ها و سرفصل های بیشتر WSJ Technology، در خبرنامه هفتگی ما ثبت نام کنید.

بنویسید کریستوفر میمز در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما