emdadiranmehrbanner

سیل در اودیشا بیشتر، بیش از پنج هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند | اخبار هند

بوبانشوارمقامات گفتند که وضعیت سیل در چندین منطقه شمالی اودیشا در روز دوشنبه هشداردهنده بود، زیرا رودخانه متورم سوبارنخا مناطق کم ارتفاع را غرق کرد و مردم را در بیش از 100 روستای حاشیه‌نشین برجای گذاشت.

آنها گفتند که سطح آب در تمام رودخانه های واقع در شمال اودیشا به دلیل بارش شدید باران ناشی از فرورفتگی عمیق در خلیج بنگال، و انتشار آب سیلاب از جارکند در جریان است.

به گفته آنها، مقامات در مناطق بالاسوره و مایوربانج روز یکشنبه عملیات تخلیه گسترده ای را برای انتقال مردم از مناطق آسیب پذیر به مکان های امن تر آغاز کرده اند که روز دوشنبه نیز ادامه دارد.

مقامات گفتند که سوبارنارخا از عصر یکشنبه به طور قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از مناطق در بالیاپال، بوگرای، باستا و جالسوار در بالاسوره را تا ساعت 11 صبح زیر آب برده است. بلوک‌های سراسکانا و راسگوویندپور در ناحیه مایوربانج نیز زیر آب رفته‌اند. مقامات انتظار دارند که اوج سیل پس از رها شدن آب بیشتر از رگبار گالودیه در جارکند رخ دهد.

بر اساس داده های کمیسیون آب مرکزی (CWC)، سطح آب سوبارنارخا در راجغات در این ولسوالی در ساعت 9 صبح در مقابل سطح خطر 10.36 متر 11.90 متر بود، در حالی که در جمسولاغات در برابر سطح خطر 50.04 متر بود. 49.15 متر

همچنین بخوانید: باران شدید منجر به وضعیت سیل مانند در کوتا می شود، IMD هشدار می دهد

آنها گفتند که علاوه بر رودخانه سوبارنارخا، منطقه بالاسوره نیز تحت تأثیر سیلاب های رودخانه های بودابالنگ و جالاکا قرار گرفته است. در منطقه جاجپور، رودخانه بایترانی تعدادی بلوک از جمله داسراثپور و کوری را زیر آب گرفت، در حالی که در کیونجهار، چندین مکان در هاتادیهی، قاسی پورا و آننداپور زیر آب است.

“مقامات اودیشا کاملا آماده هستند”

توکونی ساهو، وزیر منابع آب اودیشا، پس از بررسی وضعیت سیل گفت: «اگرچه رودخانه سوبارنارخا همچنان بالای علامت خطر جریان دارد، سطح آب در هشت ساعت گذشته ثابت مانده است. ما از نزدیک آن را زیر نظر داریم.» وی تاکید کرد که مسئولان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه احتمالی را دارند.

نزدیک به 156 روستا در پانچایات 83 گرمی در ناحیه بالاسوره تحت سیل قرار گرفته اند. دولت تا ظهر دوشنبه 40000 نفر را تخلیه کرده است و آنها در 227 پناهگاه موقت اسکان داده شده اند. این روند هنوز در جریان است.

روز یکشنبه، ناوین پاتنایک، وزیر ارشد، اختیارات یک کمیسر امداد ویژه را به جمع کننده منطقه بالاسوره تفویض کرد تا اداره محلی بتواند مؤثرتر باشد. یک هلیکوپتر نیز برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در اختیار وی قرار گرفت.

یک بولتن IMD بارش شدید باران را در مناطق شمالی اودیشا در روز سه شنبه پیش بینی کرده است.

در همین حال، کمیسر ویژه امداد PK Jena به کلکسیونرهای منطقه های Khurda، Puri، Cuttack، Kendrapara، Jagatsinghpur، Nayagarh، Balasore، Bhadrak، Keonjhar و Boudh نامه نوشته و از آنها خواسته است که نوار بهداشتی را بدون هزینه بین زنانی که در سیل به سر می برند توزیع کنند.

نوار بهداشتی بین زنان سیل زده روستای بیکانا در گارادپور توزیع شد. سایر مناطق سیل زده نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

اودیشا در حال حاضر تحت تاثیر سیلاب های متوسط ​​در سیستم رودخانه ماهانادی به دنبال بارندگی بی وقفه که بیش از هشت هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است، در حال چرخش است. بر اساس تخمین های دولت، نزدیک به پنج لک هنوز در 763 روستا تحت کنترل است.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما