emdadiranmehrbanner

منظور از قانون دورکاری چیست؟ همه چیز درباره قرارداد دورکاری

مانند بازرسان معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی که قسمت قابل توجه از زمان کاری خود را در بیمارستان‌های مختلف سپری می‌کنند. این کاربردهای تجاری طیف متنوعی از صنایع بهره‌مند از فناوری‌های هوش مصنوعی را برجسته می‌کند. از ترجمه زبان و اتوماسیون گرفته تا تشخیص مراقبت‌های بهداشتی و طراحی هوشمند، هوش مصنوعی همچنان در بخش‌های مختلف انقلابی ایجاد می‌کند و کارایی، دقت و قابلیت‌های تصمیم‌گیری را افزایش می‌دهد. حوزه حمل و نقل با ظهور خودروهای خودران شاهد تحولات چشمگیری خواهد بود.

6ماه حداقل زمان دورکاری کارکنان سازمان ها تعیین شده و و ساعات کاری دور کاری کارمندان دولت نیز بر طبق قرارداد دورکاری که با او انجام می شود توسط کارگروه اجرایی مشخص می شود. در ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۸۹ پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور مورد قبول واقع شد و آیین نامه دور کاری به تصویب رسید. هدف از تصویب قانون دورکاری افزایش انعطاف پذیری کاری کارمندان، کاهش حجم ترددها و افزایش بهره‌وری سازمانی بود‌. در این آیین نامه شرایط و ضوابط این نوع شرایط شغلی معین شده است که تعدادشان بسیار است. با این وجود همیشه نمی‌توان پاسخ سوالات بسیاری که در این حوزه مطرح می‌شود را در آیین نامه یافت.

آینده کار از راه دور

وقتی صحبت از مشاغلی می‌شود که شامل کار دستی هستند، اتوماسیون اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. با ماشین‌آلاتی که اکنون قادر به انجام بسیاری از کارهای تولیدی هستند، فرصت کمتری برای کارگران نساجی وجود دارد. رباتیک و اتوماسیون می‌تواند منجر به جابجایی 20 میلیون شغل تولیدی تا سال 2030 شود.

امیدوارم که این مطلب در رابطه با آینده شغلی هوش مصنوعی برای شما مفید بوده باشد. به‌طور کلی، انتظار می‌رود هوش مصنوعی وظایف تکراری را خودکار کند، کارایی را بهبود بخشد و هزینه‌ها را در صنایع مختلف کاهش دهد و منجر به جایگزینی مشاغل خاص شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هوش مصنوعی همچنین فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌کند و ممکن است نیاز به تغییر در مهارت‌ها و نقش‌های نیروی کار داشته باشد. این آمار تأثیر تحول‌آفرین و پتانسیل رشد عظیم آینده شغلی هوش مصنوعی را نشان می‌دهد. از آنجایی که مشاغل و صنایع از فناوری‌های هوش مصنوعی استقبال می‌کنند، انتظار می‌رود که این امر نویدبخش نوآوری، بهبود کارایی و ایجاد فرصت‌های جدید در بخش‌های مختلف باشد. ارزش بازار تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۸ در آمریکا بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار  تخمین زده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ از ۷۳۵ میلیارد دلار بگذرد.

بدیهی است که برخی شغل‌ها مانند رستوران‌ها، نانوایی‌ها، مغازه‌ها و دیگر مشاغل خدماتی نیازمند حضور، قابل دورکاری نیستند. با مقایسه‌ای ساده متوجه می‌شویم که مزایای دورکاری بسیار بیشتر از معایب آن است و بسیاری از این معایب مانند سواد و تجهیزات فناوری اکنون بخشی از زندگی عادی ما هستند. حتی کاهش تعامل اجتماعی که به‌عنوان یکی از معایب ذکر شده بود، اکنون به‌دلیل بحران بیماری کرونا از ضروریات دورکاریست. سابقه دورکاری در جهان به دهه ۱۹۷۰ میلادی برمی‌گردد؛ یعنی درست زمانی که فناوری جای پای خود را در زندگی بشری محکم کرده بود.

وسایل نقلیه مبتنی بر هوش مصنوعی حواس‌پرتی انسان را از بین می‌برند و سفرهای ایمن‌تری را تضمین می‌کنند. در حالی که خودروهای خودمختار در حال حاضر وجود دارند، انتظار می‌رود تا سال 2030 در همه‌جا وجود داشته باشند. در شهرهای اروپایی، قطارهای بدون راننده در حال حاضر به یک امر عادی تبدیل شده‌اند و بوئینگ در حال کار بر روی یک هواپیمای جت خودران است. با افزایش نقایص در حوزه امنیت سایبری، قابلیت‌های خودآموزی و اتوماسیون هوش مصنوعی در حفاظت از داده‌ها به صورت سیستماتیک و مقرون‌به‌صرفه مؤثر خواهد بود. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به‌طور فعال الگوهای مرتبط با ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب را شناسایی می‌کنند، از سرقت اطلاعات در مقیاس بزرگ جلوگیری کرده و از افراد در برابر تهدیدات سایبری مختلف محافظت می‌کنند.

مزیتی که ادمینی دارد، این است هم به سرمایه‌ای نیاز ندارد، هم می‌توانید هم‌زمان مدیریت چند صفحه را در دست بگیرید و درآمدتان را بیشتر کنید. می‌توانید با «دوره ویدیویی آموزش فتوشاپ برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی»، مهارت‌های خود را افزایش دهید. اگر دستی بر قلم و مهارت در نوشتن دارید، تولید محتوای متنی برای سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مشاغل اینترنتی برای شماست. نکته جالب اینجاست که حتی با وجود اینترنتی شدن همه چیز و توسعه مشاغل با ربات‌ها و نرم افزارها، هنوز هم مهارت فروش به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌ های آینده محسوب می‌شود. بنابراین هنوز هم مثل سال‌های گذشته، می‌توانم به شما توصیه کنم که در هر شغل و حوزه‌ای هم که فعال هستید، فروش را یاد بگیرید. اگر دقت کرده باشید، هوش مصنوعی در همین 3/4 سال گذشته تغییرات بزرگی در دنیای پیرامون ما به وجود آورده.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما
هرگونه اظهار نظر یا توصیه درباره محتوای این وب‌سایت به معنای تأیید یا توصیه ما برای استفاده از آن نیست، بلکه این محتوا به عنوان یکی از منابع ممکن برای اطلاعات مورد نظر ارائه شده است.