emdadiranmehrbanner

چگونه خشخاش طلایی به گل ایالت کالیفرنیا تبدیل شد؟

شاید هیچ نمادی بهتر از خشخاش با شکوه و طلایی کالیفرنیا وجود نداشته باشد.

شکوفه‌های زرد-نارنجی ساتنی این گل، آفتاب فراوان، باغ‌های پرتقال و هجوم طلا را که آن را معروف کرده است، تداعی می‌کند. هیپنوتیزم نشدن با فانوس‌های نورانی طلایی که از وسط جاده‌ها می‌درخشند و تمام دره‌ها را هر بهار فرش می‌کنند، به‌ویژه در «شکوفایی فوق‌العاده» امسال، سخت است.

چار میلر، استاد تاریخ محیط زیست در کالج پومونا، گفت: با قدم زدن در پارک ایالتی، “چشم شما بلافاصله به خشخاش می رود، حتی اگر همه این گیاهان دوست داشتنی وجود داشته باشند.” “فکر می‌کنم این رنگ است، فکر می‌کنم این تقریباً شادی است که با آن سرش را پرتاب می‌کند – این فریبنده است.”

خشخاش طلایی به مدت 120 سال گل رسمی ایالت بوده و دومین نماد ایالتی کالیفرنیا است. پس چگونه به چنین جایگاه محترمی دست یافت؟

خشخاش های طلایی در سرتاسر کالیفرنیا به طور وحشی رشد می کنند، با محدوده طبیعی که در غرب از سطح دریا تا ارتفاع 6500 فوتی امتداد دارد. مردم بومی گل‌ها را برای غذا و دارو ارزشمند می‌دانستند، اغلب گیاهان برای خوردن آن‌ها یا استفاده از آن‌ها برای درمان بیماری‌ها.

نام گیاه‌شناسی خشخاش در سال 1816، زمانی که کاشف پروسی، آدلبرت فون چامیسو در خلیج سانفرانسیسکو پهلو گرفت و شکوفه‌های طلایی را که دامنه‌های تپه‌های اطراف سانفرانسیسکو را پوشانده بودند، پیدا کرد. او نام لاتین Eschscholzia californica را به آنها داد.

خشخاش در سال 1890 زمانی که انجمن گل ایالتی کالیفرنیا انتخاباتی را برای انتخاب یک گل ایالتی برگزار کرد، افزایش یافت. در آن زمان، ایالت های سراسر کشور، که برخی از آنها اخیراً به اتحادیه پذیرفته شده بودند، برای ارتقای غرور دولتی از نشان هایی استفاده می کردند.

جامعه از میان خشخاش Matilija که شبیه یک تخم مرغ غول پیکر آفتابی است، انتخاب کرد. زنبق سفید چشمگیر ماریپوزا؛ و البته، خشخاش کالیفرنیا طلای کره ای، که رقابت را در چیزی که ظاهراً انتظار می رفت شکست داد: The San Francisco Call گزارش داد که منشی انجمن قبلاً یک “آبرنگ زیبا” از گل را آماده ارائه به گروه بلافاصله پس از آن داشت. رای.

با این حال، قانون‌گذاران باید این انتخاب را امضا می‌کردند تا رسماً گل دولتی شود. وین براون، روزنامه‌نگار علمی که «گیاه‌شناس فراموش‌شده: سارا پلامر لمون» را نوشت، وادار کردن آنها به این کار بیش از یک دهه کار سخت و مبارزات انتخاباتی توسط سارا پلامر لمون، گیاه‌شناس آماتور و فردی «بی‌وقفه کنجکاو و مصمم» طول کشید. زندگی علم و هنر.»

لمون که اولین کتابخانه را در سانتا باربارا تأسیس کرد، اولین زنی بود که اجازه سخنرانی در آکادمی علوم کالیفرنیا را گرفت. و به عنوان رئیس کمیته ایالتی کالیفرنیا از انجمن ملی نشان گل، او بزرگترین قهرمان خشخاش طلایی شد. براون به من گفت: «او کسی بود که واقعاً دوست نداشت به او «نه» گفته شود.

در سال 1903، فرماندار براون گفت، جورج پاردی قانونی را تصویب کرد که خشخاش را به گل ایالتی تبدیل می کرد و به پاس تلاش های لیمون، قیچی عقابی را که برای امضای این لایحه استفاده می کرد به او داد.

از آن زمان، خشخاش کالیفرنیا ما را که در کنار آن زندگی می کنیم مسحور خود کرده است. برای من، جادوی گل از بافت مخملی و رنگ غیرممکن آن ناشی می شود. جان اشتاین‌بک در «شرق عدن»، خشخاش‌ها را به‌عنوان «نه نارنجی، نه طلایی» توصیف می‌کند، اما اگر طلای خالص مایع بود و می‌توانست کرم را بلند کند، آن کرم طلایی ممکن است مانند رنگ خشخاش باشد. (شهرک نشینان اولیه اسپانیایی خشخاش را «کوپا د اورو» یا فنجان طلا می نامیدند.)

میلر فکر می‌کند که جذابیت این گل ناشی از سرسختی و توانایی آن برای زنده ماندن در یک منطقه اغلب خشکسالی است. او گفت که خشخاش کالیفرنیا نقطه زیبایی در یک منظره خشن است.

میلر به من گفت: “استقامت تا حدی چیزی است که مردم را به سمت خود می کشاند.” خشخاش فقط بلند می شود و می گوید: به من نگاه کن، من زیبا هستم.

نکته امروز از بارتون لینچ است که بنای یادبود ملی کابریلو در سن دیگو را توصیه می کند:

مکان های تاریخی و ملی در اینجا امکان یک روز کامل یادگیری را برای کل خانواده فراهم می کند. من به ویژه از استخرهای جزر و مد پر جنب و جوش خیره شدم. تمام آن چیزی که در تمام مدت فکر می کردم این بود: “این چیزی است که بچه ها در کالیفرنیا برای سفرهای علمی خود می بینند!” محیط بان های آموزشی در اطراف بودند تا به ما بگویند که چه چیزی می بینیم و چگونه با خیال راحت از آنها لذت ببریم. مواظب اختاپوس باشید!»

در مورد مکان های مورد علاقه خود برای بازدید در کالیفرنیا به ما بگویید. پیشنهادات خود را به [email protected] ایمیل کنید. در نسخه های آتی خبرنامه موارد بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.

تژال رائو، منتقد نیویورک تایمز، می نویسد، اگرچه کالیفرنیای جنوبی مملو از زنجیره های کوچک و محلی دونات و مغازه های مستقل است، فروشگاه های جدید همچنان ظاهر می شوند و برخی هنوز پیروان فرقه پیدا می کنند. حضور فروشندگان دونات در لس آنجلس جادویی به نظر می رسد، او می گوید: “زیبایی واقعی دونات ها در لس آنجلس این است که در ثانیه ای که می خواهید، در هر کجای شهر که هستید، به نظر می رسد یک مغازه باز ظاهر می شود.”


با تشکر برای خواندن. فردا برمیگردم – سومیا

PS اینجاست جدول کلمات متقاطع کوچک امروز.

برایانا اسکالیا، جانا مارگالوتی و کامیل بیکر به کالیفرنیا امروز کمک کردند. شما می توانید به تیم در [email protected].

برای دریافت این خبرنامه در صندوق پستی خود اینجا ثبت نام کنید.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما