آلمان در قانون ممنوعیت موتورهای احتراقی استثنایی را مطرح می کند

وزارت حمل و نقل این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد آلمان در حال مذاکره با اتحادیه اروپا برای کسب استثنایی از ممنوعیت پیشنهادی سال 2035 برای موتورهای احتراق داخلی است که به خودروها اجازه می دهد با سوخت مصنوعی بدون کربن کار کنند.

تصمیم ناگهانی برلین در اوایل ماه مارس برای تغییر در این اقدام در آستانه رای گیری نهایی، باعث ایجاد شکاف در میان دولت‌های اتحادیه اروپا و حتی خودروسازان شده است و تهدیدی برای تضعیف قوانینی است که سنگ بنای برنامه‌های بلندپروازانه اتحادیه اروپا برای ایجاد 27 قانون اساسی است. بلوک عضو تا سال 2050 کربن خنثی می شود.

این اقدام توسط برخی خودروسازان از جمله پورشه حمایت می شود، اما انتقاد سایر سازندگان را برانگیخت که مبالغ هنگفتی را برای تغییر تولید خود به سمت خودروهای برقی در انتظار ممنوعیت هزینه می کنند.

فورد موتور و ولوو از جمله ده‌ها شرکتی بودند که روز دوشنبه نامه‌ای خطاب به رهبران اروپایی امضا کردند و هشدار دادند که کاهش شرایط انتقال به خودروهای الکتریکی می‌تواند تجارت آنها و همچنین محیط‌زیست را به خطر بیندازد.

در این نامه آمده است: «فقدان یک چارچوب نظارتی قوی می‌تواند پیامدهای مهمی برای طرح‌های کربن‌زدایی کسب‌وکارها داشته باشد.

وزارت حمل و نقل آلمان گفت که در حال مذاکره با تنظیم‌کننده‌های کمیسیون اروپا است تا به دنبال ماده‌ای در این اقدام باشد که به فروش خودروهایی با موتورهایی که فقط قادر به کارکردن با چنین سوخت‌های مصنوعی موسوم به e-fuels هستند، اجازه دهد. تیم الکساندرین، سخنگوی این وزارتخانه، مذاکرات را «پیشرفته» و «پیچیده» توصیف کرد.

این کمیسیون در تلاش است تا پیش از ورود رهبران 27 کشور عضو برای نشست شورای اروپا در روز پنجشنبه، با برلین به توافق برسد.

فرانس تیمرمنس، معاون کمیسیون اروپا که بر تلاش اتحادیه اروپا برای بی طرفی آب و هوا نظارت می کند، گفت: «من مطمئن هستم که می توانیم راهی پیدا کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تفسیری که از توافق ارائه می دهیم رضایت مقامات آلمانی نیز باشد. ، هفته گذشته گفت.

سوخت های الکترونیکی با استفاده از برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید برای جداسازی هیدروژن از آب و سپس ترکیب هیدروژن با دی اکسید کربن جذب شده از هوا یا منابع دیگر ساخته می شوند. هنگامی که سوخت حاصل در موتور سوزانده می شود، دی اکسید کربن از لوله اگزوز خارج می شود، اما ایده این است که این گازهای گلخانه ای با دی اکسید کربن خارج شده از جو برای تولید سوخت جبران می شود.

اما سوخت های الکترونیکی گران هستند و به راحتی در دسترس نیستند و تردیدهایی در مورد توانایی افزایش تولید تا سال 2035 وجود دارد.

اگر آلمان در کاهش سوخت های الکترونیکی موفق باشد، این آخرین باری خواهد بود که برلین به نمایندگی از صنعت خودروسازی قدرتمند خود برای کاهش تلاش های بروکسل برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در حمل و نقل مداخله می کند. بر اساس آمار دولتی، بیش از یک چهارم کل انتشار دی اکسید کربن در اتحادیه اروپا توسط وسایل نقلیه تولید می شود.

اما با 800000 شغل و درآمد سالانه حدود 411 میلیارد یورو (443 میلیارد دلار)، صنعت خودروسازی در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، نفوذ زیادی دارد.

مدتهاست که بر رهبران کشور تسلط داشته است. صدراعظم آنگلا مرکل در سال 2013 برای جلوگیری از قوانین اروپایی که قوانین انتشار گازهای گلخانه ای را تشدید می کند، مداخله کرد و چهار سال بعد، دوباره برای تضعیف روش های تست آلایندگی اتحادیه اروپا که هدف آن جلوگیری از تقلب از نوع فولکس واگن با موتورهای دیزلی خود بود، لابی کرد.

این بار این صنعت خودروهای لوکس آلمان است که از آخرین تلاش بروکسل برای مهار آلایندگی خودروها عقب نشینی می کند. پورشه یکی از حامیان اصلی سوخت الکترونیکی است و از یک کارخانه تولیدی که سال گذشته در شیلی افتتاح شد، حمایت کرده است، حتی در حالی که به توسعه مدل برقی محبوب تایکان خود ادامه می دهد.

اولیور بلوم، مدیر اجرایی پورشه و فولکس واگن، هفته گذشته به خبرنگاران گفت: «سوخت‌های الکترونیکی جایگزینی امکان‌پذیر برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن نسبتاً سریع هستند». او گفت که 1.3 میلیارد وسیله نقلیه با موتورهای احتراقی که در حال حاضر در بازار جهانی وجود دارد، همچنان برای چندین دهه به خصوص در اقتصادهای در حال توسعه حرکت خواهند کرد و از سوخت بدون آلایندگی خالص بهره مند خواهند شد.

او می گوید: «اگر به طور کلی به حفاظت از آب و هوا نگاه کنید، این فقط یک مسئله آلمان یا اروپا نیست، بلکه یک امر جهانی است. بلوم گفت.

چندین شرکت که پشتیبانی صنعت خودرو آلمان از جمله سوخت الکترونیکی در قوانین اروپا را تامین می‌کنند، از جمله بوش، ماهله و ZF، و همچنین شرکت‌های بزرگ انرژی، از جمله اکسون موبیل.

ایتالیا، خانه فراری و فیات، پس از ابراز نگرانی آلمان، همراه با جمهوری چک، اتریش و لهستان، به مقاومت پیوست. اگر تعداد زیادی از کشورها تصمیم بگیرند که این اقدام را تصویب نکنند، این می تواند چشم انداز آن را به خطر بیندازد.

اما سوخت های الکترونیکی معمولاً به عنوان سوختی در آینده برای مصارف صنعتی دیده می شوند، نه خودروها. بر اساس مطالعه ای که توسط پوتسدام انجام شده است، حتی با وجود برنامه هایی برای افزایش تولید، میزان سوخت الکترونیکی پیش بینی شده در آلمان تا سال 2035 برای تامین تنها 10 درصد از سوخت مورد نیاز این کشور در صنایع هوایی، کشتیرانی و شیمیایی کافی خواهد بود. موسسه تحقیقات اثرات آب و هوا. این مؤسسه گفت، برخلاف خودروها، این صنایع نمی‌توانند برای کاهش ردپای کربن خود تنها به برقی‌سازی تکیه کنند.

فولکر ویسینگ، یکی از اعضای حزب دموکرات های آزاد که به عنوان وزیر حمل و نقل آلمان فعالیت می کند، استدلال می کند که با وجود چنین هشدارهایی، در تلاش برای دستیابی به بی طرفی آب و هوا باید همه گزینه ها باز نگه داشته شوند.

ما متقاعد شده ایم که برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه حفاظت از آب و هوا و متحرک نگه داشتن جامعه به هر راه حل تکنولوژیکی نیاز داریم. ویزینگ گفت.

اما تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که حزب او، کوچک‌ترین شریک از سه شریکی که دولت صدراعظم اولاف شولز را تشکیل می‌دهند، ممکن است بیش از نگرانی در مورد محیط زیست در ترویج سوخت‌های الکترونیکی هدایت شده باشد. از زمان ورود این حزب به دولت، محبوبیت این حزب تقریباً به نصف کاهش یافته و به تنها 6 درصد رسیده است، با برنامه ریزی انتخابات ایالتی کلیدی در باواریا و هسن در سال جاری. به چالش کشیدن بروکسل را می توان راهی برای معکوس کردن این لغزش با جلب موافقت آلمانی هایی که طرفدار موتورهای احتراقی هستند، در نظر گرفت.

اووه جون، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه تریر، با اشاره به این واقعیت که این حزب در سال 2013 پس از ناکامی در رسیدن به آستانه 5 درصد از پارلمان خارج شد، گفت: “دموکرات های آزاد همیشه باید کمی نگران وجود پارلمانی خود باشند.” برای نمایندگی مورد نیاز است

مقامات ارشد دولت آلمان اصرار دارند که مطمئن هستند که دموکرات های آزاد اجازه نخواهند داد که بن بست به نقطه ای برسد که عملاً سیاست اروپا را از بین ببرد و می گویند که در داخل، حزب به صراحت اعلام کرده است که مصالحه را می پذیرد.

آقای او گفت: «هدف ما همچنان دستیابی به توافق است. الکساندرین گفت.

مونیکا پرونچوک ارائه گزارش از بروکسل.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما