آیا دیر می شود؟ -مجله نیویورک تایمز

هانوکا تقریباً از راه رسیده است، و من مشتاقانه منتظر انبوهی از لاتک های سرخ شده زیبا هستم که در بیرون طلایی و ترد، از داخل گرم و لطیف هستند.

من متوجه شدم که هرگز نمی توانم در برابر لاتکه سیب زمینی، رنده شده یا پوره شده، که ایستاده و گپ زدن در آشپزخانه گرم و روغن پاشیده یک دوست خورده می شود، مقاومت کنم. اما می‌توانید با سبزیجات، چسب‌ها و چاشنی‌ها، چه سیب‌زمینی و پیاز، ریشه کرفس و ازگیل یا کدو و مریم گلی بازی کنید.

مارتا رز شولمن انواع مختلفی از لاتک های زیبا با سبزیجات مخلوط می کند، از جمله این تنوع با هویج، اسفناج و مقداری دانه سیاه دانه، این یکی با کلم، هویج و کلم بنفش و این یکی با هویج، ازگیل و سیب زمینی.

این دستور پخت یک لاتکه غول پیکر الهام گرفته از اوکونومیاکی، از رستوران بروکلین Shalom ژاپن، شامل کلم، جوانه لوبیا و پیازچه است. اگر آن را امتحان کردید، حتما از کومبو داشی برای گیاهخواری استفاده کنید. و از طرفی که کمی شیرین‌تر است، لاتکس سیب‌زمینی با خامه ترش دارچین و سیب‌زمینی شیرین و لاتکس سیب‌زمینی شیرین چاشنی‌شده با زنجبیل و ادویه‌های گرم وجود دارد.

هر چند سلیقه شما لاغر باشد، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای لاتک های ترد و خوشمزه به خاطر بسپارید:

نکاتی برای سرخ کردن

مایع اضافی را فشار دهید.
چه از یک جعبه رنده (مواظب بند انگشتان!) یا یک غذاساز استفاده کنید، مطمئن شوید که تا جایی که می توانید از شر محتوای آب آن خلاص شوید، اگر با انبوهی از سیب زمینی رنده شده، سیب یا هر چیز آبدار کار می کنید. فقط توده را در یک حوله ظرف تمیز بپیچید و آن را محکم روی سینک فشار دهید.

روغن را شلوغ نکنید.
ممکن است به نظر برسد که انداختن نیم دوجین لاتک در تابه باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، اما اگر نان‌ها در روغن به یکدیگر برخورد کنند، همه چیز خنک می‌شود – و کند می‌شود – و شما را با لات‌های نرم و چرب مواجه می‌کند. روغن را خوب و داغ بگیرید، سپس مطمئن شوید که فضای کافی در تابه وجود دارد.

آبکش کنید و فصل کنید.
حتی اگر مخلوط را مزه دار کنید، زمانی که لاتک ها از روغن بیرون می آیند، مقدار زیادی نمک تکمیلی بپاشید تا مطمئن شوید که هر لقمه ای خوشمزه است. همانطور که آنها را در یک بشقاب حوله کاغذی یا یک قفسه آبکش می کنید نمک اضافه کنید تا کمی روغن اضافی آن گرفته شود.

آیا به دنبال ایده های سرگرم کننده برای هدیه تعطیلات هستید؟ من عاشق دستور العمل های ملیسا کلارک برای هدایای غذای خانگی هستم، که شامل یک دسته بزرگ از منهتن های از پیش مخلوط شده و همچنین یک ترکیب شکلات داغ لوکس ساخته شده با پودر کاکائو، شکلات تلخ و شیر شکلات است.

و اگر وقت ندارید چیزی بپزید، نگاهی به کتاب های آشپزی مورد علاقه تیم آشپزی و غذای نیویورک تایمز بیندازید. همکار من پریا کریشنا عاشق “هند گیاهی” اثر دکتر بود. شیل شوکلا، دستور العمل های “حداقل تلاش، پاداش بالا” را ستایش می کند. و Kasia Pilat “آشپزخانه چینی وگان” اثر Hannah Che را انتخاب کرد که دارای دو فصل کامل به اشکال مختلف توفو است. این راه برای لیست کامل.

در نهایت، در اینجا نگاهی سرگرم کننده به سال ما در دستور العمل ها داریم. خیلی ممنون که The Veggie را خواندید، و هفته آینده شما را می بینیم!


در تماس باشید
به من ایمیل بزنید [email protected]. با همکارانم در تماس باشید [email protected] اگر در مورد حساب خود سوالی دارید خبرنامه ها بایگانی خواهند شد اینجا.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما