استف کری و لبرون جیمز در پلی آف، شاید برای آخرین بار، با هم ملاقات کردند

تیم هارداوی با دیدن ستاره ها آنها را می شناسد. هارداوی، یک پاسدار تالار مشاهیر، در طول 14 سال فعالیت NBA با سهم خود از آنها، از جمله مایکل جردن، مبارزه کرد.

بنابراین وقتی او می بیند که استفن کری و لبرون جیمز دوباره در پلی آف NBA با یکدیگر روبرو می شوند، فقط یک مقایسه به ذهنش می رسد.

هارداوی گفت: مایکل جکسون و پرینس. شما باید آن را ببینید. آنها چقدر ستاره بزرگ هستند. به جمعیت فرمان می دهند

جیمز، با لس آنجلس لیکرز، و کری، با گلدن استیت واریرز، مورد توجه دنیای بسکتبال در نیمه نهایی کنفرانس غرب هستند. این نیست را بزرگترین مرحله، مانند زمانی که آنها در چهار فینال متوالی NBA از سال 2015 تا 2018 روبرو شدند، زمانی که جیمز برای کلیولند بازی کرد. اما در NBA، هر مرحله ای که آنها در آن هستند بزرگترین مرحله است. آنها با هم و جدا از هم، برای یک نسل لیگی را تعریف کرده‌اند که ستاره‌های آن می‌توانند سرنوشت یک تیم را تعیین کنند و فرهنگ گسترده‌تر را بیش از ستاره‌های سایر ورزش‌های تیمی تغییر دهند.

یک سریال پلی آف که کری و جیمز تیتر آن را بر عهده دارند، معادل بسکتبالی است که رولینگ استونز و بیتلز با هم تور می کنند. یا محمد علی علیه جو فریزر، به جز با لمس خاکستری تر و احترام متقابل بیشتر. یا به تعبیر بسکتبال، این مجیک جانسون در مقابل مجیک جانسون است. لری برد در دهه 1980.

اما مسابقه امسال به ویژه قابل توجه است. جیمز در 38 سالگی و کری در 35 سالگی به پایان دوران حرفه ای خود نزدیک می شوند که بسکتبال را متحول کرده است و وارثان مشخصی برای ادامه پیشرفت ندارند. تسلط کری در پرتاب 3 امتیازی، دوران جدیدی از شوت از راه دور را به عنوان یک حمله تهاجمی اولیه در تمام سطوح بسکتبال آغاز کرد. جیمز، یک بازیکن قدرتمند 6 فوت 9 و 250 پوندی، از نظر فیزیکی تقریبا غیرممکن بوده است، اما او دیدگاه ستارگان بسکتبال را تغییر داد که توانایی خود را برای خم کردن تیم ها به میل خود و ایجاد سرمایه سیاسی و اجتماعی برای خود در خارج از زمین تغییر داد.

مسابقه پلی آف آنها در سال جاری ممکن است آخرین باری باشد که طرفداران دو بسکتبالیست با این سطح از نفوذ را می بینند که در فصل بعد با یکدیگر رقابت می کنند، به همین دلیل است که قیمت بلیط در حال شکستن رکورد برای یک سری مسابقات غیر قهرمانی است.

“وقتی آن دو نفر – بدیهی است که دو نفر از بزرگترین نام های لیگ، اگر نه بزرگترین – از بین بروند، شرایط چگونه خواهد بود؟” دل کری، پدر استفن کری و بازیکن سابق NBA گفت. “من فکر می کنم لیگ از نظر قدرت ستاره بسیار سالم است، اما چه کسی در این نقش رهبری می کند؟”

در بیشتر دو دهه گذشته، جیمز و کری بزرگ‌ترین قرعه‌کشی‌های NBA بوده‌اند و از طریق رتبه‌بندی تلویزیونی، حمایت‌های مالی، و فروش پیراهن و بلیت درآمد کسب کرده‌اند. در سال 2009، زمانی که گلدن استیت کری را آماده کرد، فوربس تخمین زد که ارزش این تیم 315 میلیون دلار است – هجدهمین امتیاز ارزشمند NBA. سال گذشته، پس از اینکه کری تیم را به چهارمین قهرمانی خود در هشت سال گذشته رساند، گلدن استیت در رده بندی قرار گرفت. 1 با ارزش چشمگیر 7 میلیارد دلار.

تامیکا ترماگلیو، مدیر اجرایی اتحادیه بازیکنان NBA، در ایمیلی گفت که کری و جیمز “به رونق اقتصادی در شهرهایی که در آنها بازی می کنند دامن زده اند.”

ترماگلیو گفت: از نقطه نظر برابری، بازیکنان ما قدرتمند هستند و استف کری و لبرون جیمز گواه زنده این حقیقت هستند.

CJ McCollum، نگهبان نیواورلئان پلیکانز، رئیس اتحادیه بازیکنان، گفت: “کاری که آنها انجام داده اند برای بازی ما از نظر بیننده و از نظر جهانی شدن بازی نجومی است.” وی افزود: به همین دلیل لیگ ما در جایگاه بهتری قرار دارد.

حضور جیمز در هر نقطه از دوران حرفه‌ای‌اش، از کلیولند کاوالیرز گرفته تا میامی هیت و اکنون به لس‌آنجلس، یک موهبت بوده است. او به نمادی از هواداران مدرن تبدیل شده است که در آن بسیاری از هواداران به جای تیم ها، بازیکنان را دنبال می کنند. و کری که روال تیراندازی قبل از بازی‌اش حتی طرفداران تیم‌های مقابل را هم جذب می‌کند، نشان داده است که چگونه استعدادهای متعالی می‌توانند حتی وفادارترین وفاداری‌ها را آزمایش کنند.

گارد آیزایا توماس که با جیمز بازی کرده و باید از کری دفاع می‌کرد، می‌گوید: «تأثیر بسکتبال مانند هر بچه‌ای است، مخصوصاً که اکنون وارد لیگ می‌شود، این دو نفر هستند که شما می‌خواهید شبیه آنها باشید. من دیده ام که بچه های جوان تری وارد لیگ شده اند و از این بچه ها می ترسند و در حال رقابت با آنها هستند.

جمال کرافورد، که اخیراً پس از دو دهه حضور در NBA بازنشسته شد، گفت فیزیک بدنی کری – 6 فوت 2 و 185 پوند – باعث می‌شود در مقایسه با ورزشکاران بزرگ‌تر، شبیه “پسر همسایه” به نظر برسد.

او همان پسری است که هر بچه‌ای می‌تواند به او نگاه کند و بگوید: می‌دانی چیست؟ کرافورد که اکنون یک تحلیلگر تی‌ان‌تی است، گفت: اگر روی بازی‌ام سخت کار کنم، اگر روی مهارت‌هایم کار کنم، اگر به خودم ایمان داشته باشم، می‌توانم کارهای باورنکردنی انجام دهم. اگر به لبرون نگاه کنید، می گویید: وای، او نیرویی از طبیعت است، چیزی که قبلاً هرگز ندیده بودیم.

از زمان آخرین دیدار آنها در فینال NBA در سال 2018، کری و جیمز تأثیر خود را بر فرهنگ گسترش دادند. کری در کنوانسیون ملی دموکرات ها در سال 2020 سخنرانی کرد و جیمز از جو بایدن برای ریاست جمهوری در آن سال حمایت کرد و یک گروه حقوق رای راه اندازی کرد. آنها صریحاً علیه خشونت با اسلحه صحبت کرده‌اند و کری در طول همه‌گیری ویروس کرونا به ارتقای سلامت عمومی کمک کرده است. جیمز اولین بازیکن فعال NBA است که میلیاردر شده است. و از طریق شرکت‌های تولید – شرکت جیمز SpringHill و Curry’s Unanimous Media – هر دو بازیکن فرصت‌هایی برای تقویت میراث خود پیدا کرده‌اند، شاید به سمت هیجوگرافی منحرف شوند.

مستند «استفن کری: کم ارزش‌شده» به کارگردانی پیتر نیکس و تهیه‌کننده مشترک Unanimous Media، ماه گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم سانفرانسیسکو به نمایش درآمد و در ماه جولای از تلویزیون اپل پخش خواهد شد. کری، یکی از 10 پیش نویس برتر از دیویدسون، برنده دو جایزه ارزشمندترین بازیکن – یکی با رای اتفاق آرا، برای تنها بار در N.BA شده است. تاریخ. برای رسیدن به آنجا، او در اوایل دوران حرفه ای خود با آسیب دیدگی مچ پا دست و پنجه نرم کرد، اما اکنون او را بهترین تیرانداز تاریخ می دانند.

در ماه ژوئن، اسپرینگ هیل، شرکت جیمز، فیلم سینمایی «شوتینگ ستارگان» را بر اساس تیم دبیرستانش، St. وینسنت-سنت. دبیرستان مری در آکرون، اوهایو. این اقتباسی از کتابی است که در سال 2009 توسط جیمز و باز بیسینجر منتشر شد.

این پروژه ها بر مسیرهای بسیار متفاوت این دو بازیکن به سمت ستاره شدن تاکید می کند. جیمز قبلاً در نوجوانی یک ستاره محبوب بود. سانی واکارو، مدیر سابق بازاریابی کفش، زمانی که جیمز در دبیرستان تحصیل می کرد، یک بار با هواپیمای شخصی از آدیداس، جیمز را به بازی پلی آف لیکرز برد. جف بندیکت، که اخیراً زندگی‌نامه مستقلی از جیمز با عنوان «لبرون» منتشر کرده است، می‌گوید که جیمز مجذوب شده بود. او گفت که جیمز مدتهاست فهمیده بود که “بسکتبال فقط یک ورزش نیست.”

بندیکت گفت: «این مانند تجارت نمایشی است. این یک نوع سرگرمی عمومی بسیار بالا در ایالات متحده است.»

تأثیر فرهنگی کری و جیمز در نمایش‌های مستقل و غیروابسته به ستارگان نیز به تئاتر سرایت کرده است. تابستان امسال، اینوا الامز، نمایشنامه‌نویس ساکن بریتانیا، نمایشنامه‌ای به نام «نیمه خدای باران» را در کارگاه تئاتر نیویورک به نمایش می‌گذارد. داستان ترکیبی از اسطوره‌شناسی و بسکتبال است: یک نیمه خدا به زمین می‌آید و به بزرگترین ستاره NBA تبدیل می‌شود. الامز، یکی از طرفداران قدیمی NBA، گفت که این شخصیت به طور آزاد بر اساس کری و جانیس آنتتوکومپو از میلواکی است.

در نمایش دیگری، «شاه جیمز» اثر راجیو جوزف، که در خارج از برادوی این ماه در کلوپ تئاتر منهتن نیویورک به نمایش در می‌آید، جیمز ظاهر می‌شود اما ظاهر نمی‌شود، که نشانه‌ای از تأثیر اوست. این قطعه داستان دوستی دو مرد ساکن کلیولند را روایت می کند که از جیمز بت می کنند.

جوزف، اهل کلیولند و هوادار مادام العمر ورزش، گفت که ایده این نمایش پس از قهرمانی جیمز با کاوالیرز در سال 2016 به ذهنش خطور کرد.

جوزف می‌گوید: «همیشه برای من احساس می‌کردم، وقتی به آن فکر می‌کردم، او تقریباً شبیه این خدایی بود که وقتی به زمین کوچک زیبای ما در کلیولند لبخند زد، محصولات زراعی شکوفا شدند و رودخانه‌ها صاف شدند.» و بعد که رفت، همه چیز خشک شد. اکنون، اغراق آمیز است، اما از منظر ورزشی، مطمئناً چنین احساسی وجود دارد.

الامز گفت که NBA وقتی کری و جیمز بروند، باخت “غاری” را احساس خواهد کرد. در فوریه، جیمز رکورد گلزنی حرفه ای لیگ را که از سال 1984 در اختیار کریم عبدالجبار بود، شکست.

الامز گفت: نیم قرن طول می کشد تا کسی به کاری که انجام داده است نزدیک شود – کاری که فعالانه انجام می دهد. این تاریخ در حال ساخت نیست. این سوراخ کردن از کوه هاست

جیمز در بیستمین فصل خود است، زمانی که دوران حرفه ای اکثر بازیکنان به پایان رسیده است. او و کری، در چهاردهمین فصل خود، نیاز NBA را برای انتقال کامل به دوره جدیدی از ستاره شدن کنار گذاشتند. اما کسانی که در داخل و اطراف لیگ هستند درباره آینده آن خوش بین هستند.

“همیشه یک بعدی وجود دارد، حتی اگر ما نمی توانیم آن را ببینیم“” Candace Parker، یکی از برجسته ترین بازیکنان تاریخ WNBA گفت.

او افزود: «این چیزی است که پس از بازنشستگی مایکل جردن از خود پرسیدیم. پس از بازنشستگی مجیک و برد. فقط به نظر می رسد که همیشه آن آینده وجود دارد.

پارکر که برای لاس وگاس ایس بازی می کند و تحلیلگر NBA در TNT است، از بازیکنانی مانند آنتتوکومپو، لوکا دانچیچ از دالاس، جوئل امبیید از فیلادلفیا و ویکتور ویمبانیاما، اعجوبه فرانسوی که انتظار می رود در درفت امسال NBA اول شود، به عنوان حاملان مشعل نام برد. . .

اسکار رابرتسون، یکی از بهترین گاردهایی که تا به حال در NBA بازی کرده است، می گوید که بخشی از دلایلی که کری و جیمز توانستند تأثیر خود را حفظ کنند، این بود که هنوز در سنین خود خوب بازی می کردند.

برخی از بازیکنان وقتی 29 ساله هستند، حتی خیلی پیر هستند. رابرتسون، 84 ساله، گفت: برخی از بازیکنان وقتی 34 ساله هستند، خیلی پیر هستند. او اضافه کرد: بچه ها سعی می کنند فرصت بازی مقابل این دو ورزشکار را پیدا کنند. و من بسیار خوشحالم که این دو ورزشکار هر بار که به زمین می روند با این چالش روبرو می شوند.

اما تا کنون، هیچ بازیکن دیگری در NBA – یا احتمالاً هیچ کس دیگری در ورزش های تیمی آمریکایی – در مدار ستاره بودن و تأثیرگذاری مشابه جیمز و کری قرار نگرفته است.

ما فقط باید از این بچه ها در زمان حال لذت ببریم، زیرا چه کسی می داند که آنها چقدر دیگر بازی می کنند؟ کرافورد گفت. اما چیزی که می دانیم این است که دیگر هرگز دو نفر شبیه به این را نخواهیم دید. بنابراین ما باید هر لحظه را نجات دهیم.»

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما