برای کاهش گرمایش جهانی، سفیدترین رنگ

Xiulin Ruan، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه پردو، زمانی که شروع به تلاش برای ساخت نوع جدیدی از رنگ کرد، قصد ثبت رکوردهای جهانی گینس را نداشت. او هدف بلندتری داشت: خنک کردن ساختمان ها بدون روشنایی زمین.

در سال 2020، دکتر. Ruan و تیمش از خلاقیت خود پرده برداری کردند: نوعی رنگ سفید که می تواند به عنوان یک بازتابنده عمل کند و 95 درصد از پرتوهای خورشید را از سطح زمین دور کند، از طریق جو و به اعماق فضا بتابد. چند ماه بعد، آنها فرمول قوی تری را اعلام کردند که بازتاب نور خورشید را تا 98 درصد افزایش داد.

خواص رنگ تقریباً ابرقهرمانی است. می‌تواند سطوح را تا هشت درجه فارنهایت خنک‌تر از دمای هوای محیط در ظهر و تا ۱۹ درجه در شب خنک‌تر کند و دمای داخل ساختمان‌ها را کاهش دهد و نیاز به تهویه مطبوع را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. در لمس خنک است، حتی در زیر آفتاب سوزان، دکتر. روان گفت. رنگ برخلاف کولر گازی برای کار کردن نیازی به انرژی ندارد و هوای بیرون را گرم نمی کند.

در سال 2021، گینس آن را سفیدترین رنگ تاریخ اعلام کرد و از آن زمان تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است. در حالی که این رنگ در ابتدا برای پشت بام ها در نظر گرفته شده بود، تولیدکنندگان لباس، کفش، اتومبیل، کامیون و حتی فضاپیماها سر و صدا کرده اند. سال گذشته، دکتر. Ruan و تیمش اعلام کردند که نسخه سبک‌تری را ارائه کرده‌اند که می‌تواند گرمای وسایل نقلیه را منعکس کند.

ما واقعاً در تلاش برای توسعه سفیدترین رنگ جهان نبودیم. روآن در مصاحبه ای گفت. ما می‌خواستیم به تغییرات اقلیمی کمک کنیم، و اکنون بیشتر یک بحران است و بدتر می‌شود. ما می‌خواستیم ببینیم که آیا می‌توان به صرفه‌جویی در انرژی در حین خنک‌کردن زمین کمک کرد.»

در حالی که این رنگ رسما سفیدترین رنگ جهان است، اما به دلیل اینکه نور را پراکنده می کند، کورکورکننده نیست. روان گفت. به نظر تفاوت چندانی با رنگ سفید موجود در فروشگاه سخت افزار ندارد.

رنگ حداقل یک سال از آماده شدن برای استفاده تجاری باقی مانده است و کار برای افزایش دوام و مقاومت در برابر آلودگی در حال انجام است. دکتر. Ruan گفت که تیم Purdue با یک شرکت شریک شده است، اما هنوز نمی تواند آن را نام ببرد. این تیم همچنین در حال توسعه رنگ های رنگی است که از رنگ فوق سفید به عنوان پایه استفاده می کند. او گفت: “آنها نسبت به رنگ سفید ایده آل کمتری کار می کنند، اما بهتر از برخی از رنگ های تجاری دیگر.”

با بدتر شدن بحران آب و هوا، دانشمندان فوراً در حال کار برای توسعه مواد بازتابنده، از جمله انواع مختلف پوشش‌ها و فیلم‌ها هستند که می‌توانند به طور غیرفعال زمین را خنک کنند. این مواد بر اصول فیزیک تکیه می کنند که به انرژی حرارتی اجازه می دهد از زمین در طول موج های خاص از طریق آنچه به عنوان شفافیت یا پنجره آسمان در جو شناخته می شود، حرکت کند و به اعماق فضا خارج شود.

جرمی موندی، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که در مورد فناوری پاک تحقیق می کند، گفت که این تغییر جهت به سختی بر فضا تأثیر می گذارد. او گفت که خورشید در حال حاضر بیش از یک میلیارد برابر بیشتر از زمین گرما ساطع می کند و این روش صرفاً گرمای تولید شده توسط خورشید را منعکس می کند. دکتر “مثل ریختن یک فنجان آب معمولی در اقیانوس است.” دوشنبه گفت.

او محاسبه کرد که اگر موادی مانند رنگ فوق‌سفید پوردو بین 1 تا 2 درصد از سطح زمین، کمی بیشتر از نصف صحرای صحرا را بپوشانند، سیاره دیگر گرمای بیشتری را از آنچه که منتشر می‌کند جذب نمی‌کند. افزایش دمای جهانی متوقف خواهد شد.

دکتر. موندی خاطرنشان کرد که پوشاندن نیمی از صحرا یا هر سطح به هم پیوسته با این مقدار مواد تشعشعی نباید به دلایل متعددی اتفاق بیفتد، از جمله موارد کاربردی، نگرانی های حیات وحش و اختلالات آب و هوایی ناشی از سردتر شدن ناگهانی یک منطقه.

اما گسترش نقاط خنک‌کننده تشعشعی در سراسر جهان می‌تواند مزایای جهانی و محلی داشته باشد، مانند خنثی کردن اثر جزیره گرمایی شهری، که به این دلیل اتفاق می‌افتد که بیشتر ساختمان‌ها گرمای بسیار بیشتری را نسبت به سطوح طبیعی مانند جنگل‌ها، آب و گیاهان جذب و به دام می‌اندازند.

در حالی که انسان‌ها در مکان‌های گرم و دیدنی مانند سانتورینی و کازابلانکا مدت‌هاست که از رنگ سفید برای خنک کردن خانه‌ها استفاده می‌کنند، و شهرداری‌ها به طور فزاینده‌ای به دنبال رنگ‌آمیزی سفید پشت بام‌ها هستند. Ruan گفت که رنگ‌های سفید تجاری معمولاً 80 تا 90 درصد نور خورشید را منعکس می‌کنند. این بدان معنی است که آنها هنوز 10 تا 20 درصد گرما را جذب می کنند که به نوبه خود سطوح و هوای محیط را گرم می کند. در مقایسه، رنگ پردو، گرمای خورشیدی بسیار کمتری را جذب می‌کند و گرمای بیشتری را به فضای عمیق می‌تاباند که سطوح را تا دمای کمتر از محیط خنک می‌کند.

با این حال، نگرانی هایی وجود دارد. نسخه استاندارد رنگ فوق‌سفید پوردو از سولفات باریم استفاده می‌کند که باید استخراج شود و ردپای کربن آن را افزایش دهد. Ruan خاطرنشان کرد که دی اکسید تیتانیوم، که در اکثریت قریب به اتفاق رنگ های تجاری استفاده می شود، نیز استخراج شده است.

مهندسی زمین – دستکاری فرآیندهای مختلف برای کنترل آب و هوای زمین – همچنین به دلیل منحرف کردن تمرکز از مشکل اصلی مورد انتقاد قرار گرفته است: انسان ها باید سوزاندن سوخت های فسیلی را متوقف کنند تا از اثرات فاجعه بار بیشتر تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنند. اما حتی اگر تمام استفاده از سوخت های فسیلی فورا متوقف شود، بلایای اقلیمی به دلیل مقدار گازهای گلخانه ای که در جو به دام افتاده اند، ادامه خواهند داشت. خنک کننده تابشی در مقیاس بزرگ، Dr. موندی گفت، شبیه یک قایق نجات است.

این قطعا یک راه حل بلندمدت برای مشکل آب و هوا نیست. دوشنبه گفت. این کاری است که می‌توانید در کوتاه‌مدت برای کاهش مشکلات بدتر انجام دهید و در عین حال سعی کنید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.»

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما