بستن & حفره های خرگوش& نفرت بازماندگان هولوکاست پیامی قدرتمند در مستند جدید ارسال می کنند

مستند شش ساعته “ایالات متحده و هولوکاست” که در سال 2022 منتشر شد، پیامدهای فاجعه بار سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست و تلاش ناامیدانه میلیون ها یهودی فراری از آلمان نازی برای آزادی را روشن می کند.

طعم آزادی

آزادی چه مزه ای دارد؟ جوزف هیلسنراث، پسر جوان یهودی که در طول جنگ جهانی دوم به ایالات متحده منتقل شد، این حس را در فیلم توصیف کرد.

او گفت: طعم آزادی قابل توجه است.

آقای. خاطره هیلسنراث از دیدن مجسمه آزادی نیویورک برای اولین بار در سال 1942 در کشتی که او و 49 کودک دیگر را از فرانسه تخلیه می کرد، اشک او و همچنین برخی از حضار را در پنج شنبه شب در سازمان ملل جمع کردند. نسخه 44 دقیقه ای این مستند را تماشا کنید و با سازندگان فیلم آشنا شوید.

پرده برداری از گذشته نژادپرستانه

این مستند به بررسی ظهور آدولف هیتلر و نازیسم در آلمان از اواخر دهه 1930 در زمینه یهودی ستیزی و نژادپرستی جهانی در کنار جنبش اصلاح نژاد و قوانین نژادپرستانه در ایالات متحده می پردازد که برخی از آنها تا اواخر دهه 1960 تکرار شدند. با ثبت حقایق کمتر شناخته شده، داستان‌های جوزف، خواهرش و چهار بازمانده دیگر از هولوکاست نازی‌ها را به نمایش می‌گذارد، که منجر به کشته شدن شش میلیون یهودی شد، که بسیاری از آنها توسط اتاق‌های گاز مخصوص طراحی شده در اردوگاه‌های کار اجباری مانند آشویتس در Oświęcim، لهستان انجامید.

پس انداز غیر قابل تصور

یکی از بازماندگان در فیلم گفت: «همانطور که برای ما اتفاق می افتاد، نمی توانستیم آن را باور کنیم. “وحشیگری… اقوام در آمریکا چگونه می توانند تصور کنند؟”

تصاویری که به ندرت دیده می شوند، بسیاری از موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده، شامل عکس های “جایزه” هستند که توسط افسران نازی از اعدام های 15 نفره جوخه تیر در لبه گودال های عمیق در زمین گرفته شده است، که به عنوان گور دسته جمعی برای صدها هزار نفر از آنها عمل می کرد. قربانیان همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای از مقاومت، قهرمانی و بقای پناهندگان یهودی از یک کمپین اطلاعات نادرست نازی‌ها که به نسل‌کشی منجر شد، ارائه شد.

یک پلیس آلمانی مدارک شناسایی یهودیان در محله یهودی نشین کراکوف را بررسی می کند.  لهستان  در حدود 1941.

© آرشیو ملی در کراکوف

یک پلیس آلمانی مدارک شناسایی یهودیان در محله یهودی نشین کراکوف را بررسی می کند. لهستان در حدود 1941.

باشد که تاریخ برای ما گواهی دهد

در جریان یک قیام مرگبار، رهبران مقاومت یهودی قوطی های فلزی شیر را دفن کرده بودند که مملو از یادداشت هایی بود که در آن وحشت هایی را که با آن روبرو بودند توصیف می کرد. یک نوجوان درخواست دردناکی را نوشته بود: «تا تاریخ به ما گواهی دهد.»

داستان‌های بازماندگان و مصاحبه‌های آن‌ها با مورخان، هشداری جدی در برابر موجی از کمپین‌های نفرت‌انگیز است که در حال حاضر به لفاظی‌های انکار هولوکاست و افزایش یهودستیزی دامن می‌زند.

تنها در هفته گذشته، مجسمه یادبود هولوکاست در سوئد تخریب شد، یک صلیب شکسته روی سنگ قبر در قبرستانی در استرالیا نقاشی شد و یک کوکتل مولوتف به سمت کنیسه ای در ایالات متحده پرتاب شد.

در حالی که این مستند اشاره می‌کند که ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری میزبان پناهندگان یهودی فراری از دست نازی‌ها بوده است، این کشور می‌توانست – و باید – برای اعطای آزادی به افرادی که نیاز مبرم دارند، بیشتر انجام می‌داد. برنز گفت. هدف این فیلم افزایش آگاهی، از جمله در مورد ناامیدی پیش روی پناهندگان در آن زمان و اکنون است.

آدامس و ایمنی

برای آقای خواهر هیلسنراث، سوزان وارسینگر، اولین طعمی که او با ورود به جزیره الیس نیویورک در دهه 1940 در حالی که به عنوان پناهنده تحت پردازش قرار می گرفت، به یاد آورد، نان شگفت انگیز نرم و شیرینی اسرارآمیز بود که تمام روز ادامه داشت. این اولین طعم آدامس حبابی و ایمنی واقعی او پس از تخلیه از فرانسه بود.

با این حال، طعم کلی آن دوران تلخ است. ام‌اس. وارسینگر یکی از حدود 200000 پناهنده یهودی بود که توسط ایالات متحده میزبانی شده بود، که بسیاری از آن‌ها را که اعتراف می‌کرد، دور کرد.

بیش از 100 گروه یهودی ستیز در سرتاسر کشور تأسیس شد که در اقتصاد رکود، جداسازی و احتیاط عمومی از مهاجران پوشیده شده بود.

پس از قتل عام کریستال ناخت در آلمان نازی در سال 1938، آقای. برنز گفت که یک نظرسنجی در ایالات متحده نشان داد که حدود 85 درصد از پاسخ دهندگان مسیحی پروتستان و کاتولیک “نمی خواستند به پناهندگان اجازه ورود بدهند”.

مهاجران منتظر در جزیره الیس در اکتبر 1912.

مهاجران منتظر در جزیره الیس در اکتبر 1912.

نازی ها قوانین نژادی ایالات متحده را کپی می کنند

در این مدت، حقوقدانان نازی قوانین یهودی ستیزانه را با استفاده از قوانین جداسازی و ضد همسان سازی ایالات متحده تهیه کرده بودند که افراد آفریقایی تبار را هدف قرار می داد.

ممنوعیت ازدواج بین نژادی نازی ها به شدت متاثر از قوانین مشابهی بود – که از سال 1691 اجرا شد – که دادگاه عالی ایالات متحده در نهایت در سال 1967 آن را لغو کرد.

کن برنز، یکی از کارگردانان این فیلم در بخش پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم، با اشاره به یکی از ایالت‌های جنوبی که در آن قوانین نژادپرستانه به خوبی رعایت می‌شد، گفت: زمانی که ایالات متحده آلمان را به خاطر کارزارش علیه یهودیان محکوم کرد، «نازی‌ها پاسخ دادند: می‌سی‌سی‌پی». به قرن بیستم

یک سوال در مورد آنچه فیلمسازان آموختند از نویسنده آن وایس بود، که در مقدمه یک پرسش گفت: «من تقریباً هیچ خانواده ای ندارم زیرا آنها در آن چاله هستند».

دروس به ندرت تدریس می شود

در پاسخ، لین نوویک، یکی از کارگردانان گفت که از آموختن بیشتر در مورد جنبه تاریک تاریخ که به ندرت در مدارس تدریس می شود، شگفت زده شده است.

او گفت: «ما روی فیلم مهم‌تری در زندگی حرفه‌ای خود کار نخواهیم کرد. برنز گفت. زمانی که تولید شروع شد، موضوع از رویدادهای جاری فاصله داشت که او در مصاحبه با UN Video توضیح داد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه میراث داستان های بازماندگان و درس های تاریخ آنها ادامه یابد، گفت: «آنچه که ما را خیلی ناراحت کرد این بود که تا چه حد وقایع فیلم با وقایع ایالات متحده و جهان بازتاب پیدا کرد. به مخاطبان گسترده ای برسد.

خانم گفت که در این راستا، سرویس پخش عمومی (PBS) در ایالات متحده اکنون فیلم و مواد آموزشی مرتبط را ارائه می دهد. نویک، تاکید کرد که معلمان “در خط مقدم گفتن حقیقت در مورد تاریخ” هستند.

برخی از تماشاگران نیز از درس هایی که از فیلم آموخته اند ابراز تعجب کردند.

ملیسا فلمینگ، مسئول ارتباطات جهانی سازمان ملل متحد، که بحث را تعدیل می کرد، گفت: «هیچ یک از اینها را به من یاد ندادند.

کن برنز کارگردان فیلم درباره فیلمش در سازمان ملل صحبت می کند.

کن برنز کارگردان فیلم درباره فیلمش در سازمان ملل صحبت می کند.

کد رفتاری جدید سازمان ملل

قبل از نمایش، یک رویداد جانبی سطح بالا در مورد تلاش‌های جهانی‌سازی برای مبارزه با یهودستیزی توجه را به درس گرفتن از گذشته و استفاده از ابتکارات جسورانه برای مقابله با یهودستیزی در حال افزایش امروز جلب کرد.

خانم گفت که در حال کار یک آیین نامه رفتاری جدید است. فلمینگ. کمپین های رسانه های اجتماعی سازمان ملل با استفاده از هشتگ هایی مانند #NoToHate و #ProtectTheFacts در حال افزایش است و انتشار مشترک با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) – “تاریخ مورد حمله: انکار و تحریف هولوکاست در رسانه های اجتماعی” – نیز منتشر خواهد شد. برگزاری یک میزگرد مرتبط با جامعه مدنی.

سازمان ملل همچنین برنامه‌هایی را در مورد هولوکاست و نسل‌کشی علیه توتسی‌ها در رواندا به همراه استراتژی و برنامه اقدام خود در مورد سخنان نفرت‌انگیز ایجاد کرد. در سال 2022، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را برای مبارزه با انکار هولوکاست تصویب کرد.

یهودستیزی یک “همه گیری جهانی” است

در این مراسم جانبی، گیلاد اردان، سفیر اسرائیل، که خود نوه قربانیان هولوکاست است، از تلاش‌های جاری قدردانی کرد، اما گفت: «سازمان ملل باید کارهای بیشتری انجام دهد».

او گفت: «کلمات کافی نیست. کلمات نفرت انگیز همیشه به اعمال خشونت آمیز تبدیل می شوند. یهودستیزی یک بیماری همه گیر جهانی است. هیچ یهودی نباید در وحشت زندگی کند.»

سکوت “یک گزینه نیست”

داگ امهوف، دومین جنتلمن ایالات متحده که در این مراسم سخنرانی می کرد، گفت که تلاش ها باید شامل عقب نشینی علیه انکار هولوکاست باشد، که عواقبی برای کسانی که درگیر یهودستیزی هستند، باشد.

او گفت: «سکوت یک گزینه نیست. همه ما باید علیه یهودستیزی صحبت کنیم و ائتلاف هایی برای مقابله با این موج نفرت بسازیم. هر گونه تهدیدی برای یک جامعه تهدیدی برای همه جوامع است. ما باید دانش را برای مبارزه با یهودستیزی نصب کنیم.»

سفیر لیندا توماس-گرینفیلد از ایالات متحده، که یکی از مجریان این رویداد بود، هشدار داد که نفرت چه به صورت آنلاین و چه حضوری در حال دامن زدن است.

او گفت: “در سرتاسر جهان، یهودستیزی فراگیر است و در حال رشد است.” ما باید در برابر این تهدید بایستیم و از یهودیان در همه جا دفاع کنیم.»

اشمیل و خانواده اش در بولهچو، لهستان، 1934.

اشمیل و خانواده اش در بولهچو، لهستان، 1934.

توقف «یهود ستیزی دیجیتال»

مبارزه با «یهود ستیزی دیجیتال» ضروری است، خانم. فلمینگ گفت، با اشاره به تعداد یهودیانی که توسط نازی ها کشته شده اند، الگوریتم های هشدار دهنده اینترنت مانند “6mwe” – “شش میلیون کافی نبود” را برجسته کرد.

او هشدار داد که یک گزارش سال 2022 سازمان ملل نشان می‌دهد که یهودی‌ستیزی در برخی از پلتفرم‌ها بیداد می‌کند و 50 درصد پست‌ها در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تلگرام مربوط به انکار هولوکاست است. برای مبارزه با این روند، سازمان ملل با فیس بوک و تیک تاک برای انتشار اطلاعات دقیق همکاری می کند.

“حفره های خرگوش نفرت”

“نفرت در همه جا پخش می شود.” رئیس ارتباطات سازمان ملل گفت، و افزود که الگوریتم‌های شرورانه مردم را به سمت «حفره‌های خرگوش نفرت» و اطلاعات نادرست سوق می‌دهند، از جمله جنبش‌هایی که وقوع هولوکاست را انکار می‌کنند.

او گفت: «ما از شرکت‌های فناوری می‌خواهیم این کار را متوقف کنند، زیرا خطر تحریف و انکار بسیار زیاد است.

او با اشاره به جنبش مستقر در ایالات متحده که به تئوری های توطئه دامن می زند و دیگر گروه هایی که به آن دامن می زنند، گفت: «ما قبلاً به ظهور Q-Anon می خندیدیم، اما به لطف رسانه های اجتماعی شاهد ورود آن به بقیه جهان بودیم. “باز بسته بندی شده برای عصر اینترنت”.

او گفت: “ما در لحظه ای هستیم که به یک زنگ بیدارباش نیاز داریم.” انکار و تحریف هولوکاست حمله به حقیقت تاریخی است.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما