تهمت جدید علیه سیگنال های فاکس تهدید قانونی ادامه دارد

فاکس نیوز روز چهارشنبه با شکایت دیگری برای افترا مورد ضرب و شتم قرار گرفت، این شکایت از سوی زنی که گفت این شبکه دروغ هایی را درباره او تبلیغ می کند که تهدیدی جدی برای امنیت او ایجاد می کند و به آینده شغلی او آسیب می رساند.

شکایت از طرف نینا یانکوویچ، مدیر اجرایی سابق بخش کوتاه مدت وزارت امنیت داخلی که با هماهنگی تلاش‌ها برای نظارت و رسیدگی به تهدیدات اطلاعات نادرست علیه امنیت ملی تعیین شده بود، تنظیم شد. کارشناسان و سیاستمداران جناح راست به دروغ گروه او را به عنوان بخشی از تلاش اورول برای کنترل گفتار و افکار آمریکایی های عادی به تصویر می کشند.

ام‌اس. یانکوویچ، متخصص برجسته اطلاعات نادرست روسی و آزار و اذیت آنلاین، موضوع اصلی حملات آنها شد. در این دادخواست ادعا می شود که در 300 بار اشاره به بیش از هشت ماه در فاکس در سال گذشته، او بارها و بارها به زبان بسیار شخصی مورد تحقیر و بدنامی قرار گرفت. مجریانی از جمله تاکر کارلسون، ماریا بارتیرومو و شان هانیتی گفتند که وظیفه او “ساکت کردن هر کسی است که از دولت بایدن انتقاد می کند” و احتمالاً حتی همانطور که آقای بایدن. کارلسون هشدار داد: «از مردان اسلحه بخواهید که به شما بگویند ساکت شوید.»

واحد Ms. یانکوویچ که برای مدت کوتاهی ریاست آن را برعهده داشت، به نام «هیئت مدیریت اطلاعات نادرست»، چنین اختیاراتی یا هیچ اختیار مستقیمی برای تأثیرگذاری بر گفتار نداشت. این وزارتخانه برای کمک به متحد کردن و نظارت بر تلاش‌های موجود توسط بخش‌های مختلف خود برای نظارت و دفاع در برابر اطلاعات نادرست از سوی عوامل خارجی که به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات هستند، ایجاد کرد. کارتل های ترویج عملیات قاچاق انسان؛ و کسانی که به دنبال تضعیف تلاش های بهداشت عمومی و ایمنی دولت هستند.

بعد از خانم یانکوویچ برای فرار از سیل انتقادات – که باعث تعلیق ناگهانی فعالیت های هیئت مدیره شده بود – استعفا داد – طبق دادخواست، میزبانان و مهمانان فاکس به دروغ گفتند که او اخراج شده است.

خانم “حتی پس از دستیابی به هدف اعلام شده خود برای بیرون راندن من از دولت و پایان دادن به هیئت مدیره، آنها همچنان از من به عنوان کیسه بوکس استفاده می کنند.” یانکوویچ در مصاحبه ای در روز چهارشنبه گفت. این نباید چیزی باشد که ما فقط بپذیریم – این که قدرتمندترین شبکه کابلی در جهان می تواند خواه ناخواه به افراد حمله کند و بعد از نابود کردن زندگی آنها با هیچ عواقبی روبرو نشود.

ام‌اس. یانکوویچ، 34 ساله، شکایت خود را در همان سیستم دادگاه ایالتی دلاور ثبت کرد، جایی که Dominion Voting شکایت 1.6 میلیارد دلاری خود را برای افترا علیه فاکس نیوز ارائه کرد. این شبکه ماه گذشته این پرونده را با 787.5 میلیون دلار حل و فصل کرد و از یک محاکمه طولانی و کبود جلوگیری کرد. (دعوای یانکوویچ به دنبال خسارت نامشخص است.)

این معامله نشان دهنده تصدیق ضمنی این بود که ترویج دروغ های فاکس در مورد تقلب در انتخابات در انتخابات 2020 اشتباه بود. اما به این سؤال پاسخ نداد که آیا Dominion می‌توانست از آستانه قانونی لازم برای غلبه در دعاوی افترا برخوردار شود: اثبات این که کسانی که اظهارات را بیان کردند می‌دانستند که دروغ هستند یا به خود زحمت نمی‌دادند کشف کنند.

ام‌اس. یانکوویچ باید همان آستانه را برآورده کند. فاکس از اظهار نظر در روز چهارشنبه خودداری کرد.

با این وجود، کت و شلوار او نشان دهنده یک تهدید حقوقی مداوم برای شبکه است که احتمالاً با شکایت Dominion بدتر شده است. پرونده Dominion مجموعه‌ای از ارتباطات داخلی فاکس نیوز را تولید کرد که نشان می‌داد میزبانان و مدیران مختلف می‌دانستند که ادعاها علیه این شرکت واقعا نادرست است.

ام‌اس. شکایت یانکوویچ به طور خاص به پرونده Dominion اشاره می‌کند و می‌گوید که روایت فاکس در مورد او «با اقدامات فاکس در زمینه‌های دیگر، از جمله در انکار انتخابات و بدنام کردن سیستم‌های رأی‌دهی Dominion مطابقت دارد».

در نامه ای به مشاور عمومی فاکس در این هفته، خانم. وکلای یانکوویچ از شبکه درخواست کردند که تمام ارتباطات – از جمله متون، یادداشت ها و تاریخچه جستجو – در مورد او و موقعیتش در هیئت مدیره حفظ شود.

وکیل خانم یانکوویچ، رایلی سامرز فلانگان، در مصاحبه ای گفت که پرونده Dominion “نشانی می دهد که مسیری” برای شکایت های افترا علیه این شبکه وجود دارد. «دومینیون به ما نشان می‌دهد که مکالمات داخلی که در فاکس در حال وقوع است چقدر فاحش هستند. این به ما نشان می‌دهد که فاکس نیوز نسبت به حقیقت بی‌اعتنایی مطلق به رتبه‌بندی آن‌ها دارد.»

فاکس اظهار داشت که بی احتیاطی به حقیقت در پرونده Dominion – که در دادگاه مشخص می شد – نشان نداده است، اما در توافقنامه حل و فصل خود اذعان کرد که قاضی پرونده حکم داد که اظهارات مورد بحث در دعوا نادرست است.

همه سازمان‌های خبری با سهم خود از دعاوی حقوقی روبرو هستند، اما شکایت Dominion به دلیل قدرت پرونده، اندازه توافق و پیامدهای مستمر آن برجسته بود: فاکس با دو شکایت سهامداران مرتبط با پرونده Dominion و شکایت دیگری که ادعا می‌کند خصمانه است، مواجه است. محل کار تهیه کننده سابق کارلسون، ابی گروسبرگ.

همچنین منجر به لغو آقای. نمایش کارلسون آقای. کارلسون که در حال حاضر به دنبال شکستن قرارداد خود با فاکس است – که به شبکه اجازه می دهد تا او را روی نیمکت نگه دارد و در عین حال به پرداخت حقوقش ادامه دهد – یکی از نزدیک به 40 میزبان و مهمان است که در Ms. کت و شلوار یانکوویچ.

جدای از پیشنهاد اینکه خانم به گفته آقای یانکوویچ “کسی که افکار ما را کنترل می کند.” هانیتی بیان کرد، ترکیبی از مجریان و مهمانان یک کلیپ ویدیویی گمراه‌کننده از او را کلید زدند تا به دروغ ادعا کنند که برنامه‌ای برای «شروع ویرایش توییت‌های شما» دارد، همانطور که مجری فاکس نیوز جینین پیرو گفته بود.

در زمان تأسیس، هیئت اطلاعات نادرست همچنین نگرانی‌هایی را در میان لیبرال‌ها ایجاد کرد، که قدرت‌هایی را که ممکن است چنین دفتری در دولت جمهوری‌خواه آینده داشته باشد را زیر سوال بردند، اما به سونامی عظیم حملات حزبی جمهوری‌خواه دامن زد که تا امروز ادامه دارد.

بیشتر آن روی خانم متمرکز بود. یانکوویچ. او که زمانی همکار فولبرایت بود و در سال 2017 به دولت اوکراین مشاوره می داد، کتاب هایی درباره حملات آنلاین علیه زنان و اطلاعات نادرست روسی نوشته بود. او انتقاد محافظه کاران را به دلیل طرح سوالاتی در مورد اعتبار لپ تاپ هانتر بایدن و نظراتی که در مورد پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر مطرح کرد، برانگیخت.

در ماه مارس، کمیته قضایی مجلس احضاریه ای برای خانم خانم صادر کرد. یانکوویچ او را مجبور به شهادت در مورد کار کوتاه مدت هیئت مدیره کرد.

فاکس می تواند استدلال کند که پوشش بی وقفه نقش او منعکس کننده بحث سیاسی در مورد این موضوع است. با این حال، این کار را با زبانی انجام داد که او را به عنوان یک دیوانه، “جانکو نیمه ویکز”، “احمق مفید” و “جادوگر شریر” توصیف کرد.

به گفته خانم شکایت یانکوویچ، پوشش فاکس “به آزار و اذیت و تهدیدهای آنلاین فوری منجر شد، که حتی در حال حاضر نیز ادامه دارد”، با استناد به انبوهی از پیام های زن ستیز، یهودی ستیزانه و خشونت آمیز و یک کمپین دزدی.

این یک داشته است تاثیر فوق العاده ای برای خانواده من من فکر نمی‌کنم که امنیت ما هرگز مثل قبل نباشد.» یانکوویچ روز چهارشنبه گفت. من می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که این نوع کمپین ضد اطلاعاتی و نفرت در رسانه‌های آمریکا یا سیاست آمریکا جایی ندارد. که این چیزی نیست که ما از آن دفاع می کنیم.»

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما