تورم در ماه اوت در چند صنعت نشانه‌هایی از کاهش را نشان داد

تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی نشانه هایی از تعدیل را نشان داد، اگرچه این کاهش در بین بخش ها نابرابر بود و مشخص نیست که آیا این کاهش رشد ادامه خواهد داشت یا خیر.

به گفته شرکت‌های خصوصی که چنین داده‌هایی را دنبال می‌کنند، قیمت بنزین در ماه اوت به شدت کاهش یافت، قیمت‌های هواپیما کاهش یافت و ماشین‌های مستعمل و هتل‌ها کاهش یافت، در حالی که افزایش اجاره‌بها نیز نشانه‌هایی از کندی را نشان داد.

با این حال، این ارقام نشان می دهد که با این حال، قیمت مواد غذایی در ماه گذشته به افزایش خود ادامه داد و قیمت برای طیف وسیعی از کالاها و خدمات بسیار بالاتر از یک سال قبل باقی ماند.

مسیر تورم می‌تواند بر تصمیمات فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره تأثیر بگذارد. تورم همچنین می‌تواند انتخابات میان‌دوره‌ای را به‌عنوان ارزیابی جیب آنها شکل دهد.

بسیاری از تحلیلگران وال استریت با توجه به گزارش تورم دولت که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، تخمین می زنند که شاخص کل قیمت مصرف کننده وزارت کار در ماه آگوست نسبت به جولای تغییری نکرده یا کاهش یافته است. اگر چنین باشد، از زمانی که تورم سالانه در ژوئن به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسید، دومین ماه متوالی تورم کندتر خواهد بود.

آلبرتو کاوالو، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد که در سال 2008 ایجاد کرد، گفت: “ما در حال تجربه کندی هستیم که ناشی از کاهش قیمت سوخت است، اما هنوز فشار صعودی قابل توجهی در مقوله های مهمی مانند غذا، اقلام خانگی و محصولات بهداشتی وجود دارد.” میلیارد قیمت» که مقادیر دلاری تراکنش های آنلاین مصرف کننده را ردیابی می کرد. “ما هنوز از جنگل بیرون نیامده ایم.”

شاخص قیمت که PriceStats نامیده می شود – که توسط State Street Global Markets مدیریت می شود و به طور کلی CPI را دنبال می کند – در ماه اوت کاهش یافت. افزایش سالانه شاخص CPI در ژوئن به 9.1 درصد رسید که بالاترین نرخ تورم سالانه از سال 1981 بود و در ژوئیه به 8.5 درصد کاهش یافت.

در برخی از صنایع، شرکت ها پیشرفت کار را از طریق اختلالات زنجیره تامین مرتبط با بیماری همه گیر گزارش می کنند که قیمت ها را بالاتر برده است. در همین حال، مصرف‌کنندگان – به‌ویژه در خانواده‌های کم‌درآمد – با تغییر عادت‌های خرج کردن خود، قیمت‌های بالا را عقب می‌اندازند. علاوه بر این، بسیاری از خرده‌فروشان برنامه‌های تخفیف را برای پاک کردن موجودی لباس و سایر اقلامی که در طول همه‌گیری انباشته شده‌اند، تقویت کرده‌اند.

ریچارد هاین، مدیر اجرایی Urban Outfitters: «من تردید دارم که آن را یک حمام خون بنامم، اما از نظر میزان تخفیف و کاهش قیمت‌ها زشت خواهد بود. شرکت،

یک ماه پیش در تماسی که با تحلیلگران صورت گرفت، گفت.

موضوع اصلی در ماه اوت کاهش قیمت بنزین بود. بر اساس گزارش AAA، هر گالن بدون سرب از 4.22 دلار در پایان ماه جولای به 3.84 دلار در پایان آگوست کاهش یافت که 9 درصد کاهش داشت.

نرخ تورم کنونی: قیمت‌های مصرف‌کننده نسبت به سال قبل به‌طور نامشخصی کاهش یافت

قیمت ها سریع ترین افزایش را برای ، تغییر از تعریف نشده% از قیمت های یک سال پیش در این ماه. بیشترین افت، سقوط را داشت NaN% .

قیمت کاهش یافت قیمت افزایش یافت

طیفی از عوامل دخیل بودند. ترس از رکود باعث کاهش قیمت نفت شد. به گزارش AAA، علاوه بر این، خانوارها با تغییر عادات خود، از جمله رانندگی کمتر، ترکیب کردن وظایف و کاهش ناهار خوری، به قیمت های بالاتر پاسخ دادند.

به گفته هاپر، یک وب سایت مسافرتی آنلاین، قیمت بلیط هواپیما نیز کاهش یافته است. به گفته هاپر مقرون به صرفه ترین کرایه های اتوبوس در پروازهای داخلی از 312 دلار در ماه ژوئیه به طور متوسط ​​به 277 دلار در ماه اوت کاهش یافت که 11 درصد کاهش داشت.

هیلی برگ، تحلیلگر هاپر، گفت که کرایه ها معمولاً در ماه آگوست با کاهش سفرهای تابستانی کاهش می یابد، اگرچه کاهش معمول ماه گذشته بیش از رقم مربوط به این زمان از سال بود. او گفت که قیمت گذاری و الگوهای سفر خانوارها به دلیل کووید-19 مختل شده بود، اما به نظر می رسد در حال بازگشت به حالت عادی است.

خانم “این پاییز بیشتر شبیه فصل پاییز سنتی است.” برگ گفت.

به گفته STR، یک شرکت تجزیه و تحلیل و داده های هتلداری جهانی، نرخ هتل ها در ماه آگوست نسبت به ژوئیه 4.6 درصد کاهش یافته است. کاهش ماهانه ماه به ماه در ماه آگوست در صنعت هتلداری رایج است، اما این کاهش از 2 تا 3 درصد برای آگوست در سال های پیش از همه گیری پیشی گرفته است.

به گفته ادموندز، محقق صنعت خودرو، قیمت خودروهای دست دوم پس از افزایش شدید در طول همه‌گیری، 1.2 درصد در ماه کاهش یافت. با این وجود، ایوان دروری، مدیر گروه تحلیلی ادموندز، گفت که صنعت خودرو همچنان درگیر کمبود عرضه میکروچیپ است که به افزایش قیمت خودروهای جدید ادامه می‌دهد.

ایگور پوپوف، اقتصاددان ارشد در لیست آپارتمان، که 5.5 میلیون فهرست را در سراسر کشور ردیابی می کند، گفت که هزینه اجاره مسکن در ماه اوت پس از افزایش در ماه های قبل تثبیت شد.

عواملی مانند کاهش سرعت تشکیل خانواده یا تعداد افرادی که خانه‌های جدید را شروع می‌کنند، می‌شود. بسیاری از مردم در طول همه‌گیری با هم زندگی می‌کردند – به عنوان مثال، بچه‌ها با والدینشان نقل مکان کردند – سپس به عنوان افراد آسوده‌تر به بیرون رفتند. آقای. پوپوف گفت که رشد آهسته در تشکیل خانوارها تقاضا برای مسکن اجاره ای را کاهش می دهد.

او گفت: «ما از اوج رشد اجاره‌بها گذشته‌ایم،» اگرچه او اضافه کرد که ممکن است طول بکشد تا ثباتی که در اقداماتش می‌یابد در آمارهای ملی نشان داده شود. علاوه بر این، افرادی که اجاره نامه های جدیدی را برای ماه آگوست می گیرند، با توجه به افزایش زودتر اجاره بها، همچنان شوک برچسبی را تجربه خواهند کرد. پوپوف گفت.

دیدار مقامات فدرال رزرو در سپتامبر 20-21 و پیشنهاد کرده اند که تمایل دارند نرخ بهره کوتاه مدت معیار خود را 0.75 درصد افزایش دهند تا با مهار تقاضای اقتصادی با تورم مبارزه کنند. یک قرائت ملایم تورم، کاهش سرعت افزایش در ماه‌های آینده را آسان‌تر می‌کند.

تحلیلگران در چندین صنعت به راه‌های دیگری اشاره کردند که نشان می‌دهد خانوارها در مواجهه با تورم بالا و نرخ بهره بالا رفتار خود را تغییر داده‌اند.

با افزایش تورم در ایالات متحده، افزایش هزینه های غذا و انرژی محبوب ترین شاخص قیمت این کشور را به بالاترین سطح خود در چهار دهه اخیر رسانده است. گوین گیلفورد از WSJ توضیح می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده چگونه کار می کند و چه چیزی می تواند در مورد تورم به شما بگوید. تصویر: جیکوب رینولدز

دیوید پورتالاتین، مشاور صنایع غذایی در تحقیقات NPD، یک شرکت تحقیقاتی صنایع غذایی، گفت، برای مثال، در صنعت رستوران‌داری، خانوارهای کم‌درآمد به موسسات ارزان‌تر مبادله می‌کنند و در بازدیدهای فردی کمتر خرید می‌کنند.

کریشناکومار دیوی در IRI، یک شرکت خواهر NPD که فروشگاه‌های مواد غذایی را ردیابی می‌کند، گفت: در سوپرمارکت‌ها، خریداران اقلام ارزان‌تر و کالاهای بسته‌بندی شده کمتری می‌خرند.

“مردم مواد بیشتری برای پخت و پز می خرند.” دیوی گفت.

مخارج مصرف‌کننده از 1.8 درصد در سه‌ماهه اول و 7.9 درصد در سال 2021 به نرخ رشد سالانه 1.5 درصد در سه‌ماهه دوم کاهش یافت. نرخ رشد هزینه‌ها بین 2 تا 3 درصد بود.

او گفت که افزایش قیمت مواد غذایی نشانه های کمی از کند شدن را نشان می دهد. دیوی این شرکت تخمین می زند که هزینه های مواد غذایی در آگوست 1.6 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته و 13.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، با افزایش قابل توجهی در مواردی مانند میوه ها و سبزیجات.

او گفت: «هنوز تعدیل نشده است.

بنویسید جان هیلسنراث در [email protected]

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما