در اسرائیل، ران دیسانتیس اعتبارنامه سیاست خارجی خود را تبلیغ می کند

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و یکی از رقبای احتمالی نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان، روز پنجشنبه در سفر کوتاهی به اورشلیم، حمایت قاطع خود را از اسرائیل ابراز کرد، زیرا او اعتبار دیپلماتیک خود را در کشوری که برای سبد سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا حیاتی است، ارتقا داد.

آقای. دیسانتیس بار دیگر از تایید نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 خودداری کرد، اما از یک سخنرانی و کنفرانس خبری متعاقب آن برای نشان دادن تجربه و علاقه خود به امور اسرائیل استفاده کرد، موضوعی که رقیب اصلی او، دونالد جی. ترامپ، زمانی آن را مطرح کرد. . .

فرماندار، یک تازه کار در سیاست خارجی، بر سوابق خود در حمایت از اسرائیل و یهودیان فلوریدایی تاکید کرد و بر تلاش های خود برای مبارزه با یهودی ستیزی در فلوریدا و ایجاد روابط تجاری بین دولت خود و اسرائیل تاکید کرد.

وی ادامه داد: «حفظ روابط قوی آمریکا و اسرائیل برای من در طول مدت حضورم در سمت انتخابی یک اولویت بوده است». دیسانتیس در سخنرانی در کنفرانسی به میزبانی The Jerusalem Post، یک روزنامه راست‌گرای انگلیسی زبان، گفت. در این مراسم چهره های برجسته جناح راست، از جمله دیوید ام. فریدمن، که آقای. سفیر ترامپ در اسرائیل؛ و میریام ادلسون، حامی دیرینه اسرائیلی آمریکایی آقای. ترامپ.

او گفت: «اتحاد ما با اسرائیل مبتنی بر قرابت‌های فرهنگی و مذهبی منحصربه‌فرد و ارزش‌های یهودی-مسیحی است که به هزاران سال قبل از سرزمین مقدس برمی‌گردد و برای تجربه آمریکا ضروری بوده است». دیسانتیس گفت.

آقای. دیسانتیس همچنین صبح روز پنجشنبه با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور سرشناس اسرائیل و بعداً با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو دیدار کرد. آقای. ترامپ در ابتدا رابطه قوی با آقای ترامپ داشت. اما نتانیاهو پس از آقای. ترامپ دفتر را ترک کرد.

در حالی که هرگز ذکری از آقای ترامپ با نام، آقای دیسانتیس روز پنجشنبه سعی کرد با اشاره به اینکه چگونه دولت ترامپ را برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم تحت فشار قرار داده بود، خود را از رقیبش متمایز کند. ترامپ تصمیم گرفت این کار را انجام دهد.

“من از طرفداران و مدافع صریح انتقال سفارتمان بودم.” دیسانتیس با تشویق شدید حضار گفت. وی افزود: «ما در تلاش بودیم که دولت قبلی را برای انجام این کار متمایل کنیم.

هر رئیس‌جمهور ایالات متحده در اسرائیل به عنوان یک شریک حیاتی تلقی می‌شود: اسرائیل به حمایت آمریکا برای دفع انتقاد از سوی سازمان ملل متکی است و سالانه بیش از 3 میلیارد دلار بودجه از واشنگتن دریافت می‌کند. اما آقای ترامپ حمایت از اسرائیل را یک سیاست خارجی امضا کرد و به میانجی‌گری چندین قرارداد دیپلماتیک برجسته بین اسرائیل و سه کشور عربی کمک کرد.

در سخنرانی های خود در روز پنجشنبه، آقای. دیسانتیس تأکید می کند که چگونه او میراثی از حمایت تزلزل ناپذیر از اسرائیل و یهودیان آمریکایی داشته است و به یاد می آورد که چگونه در سال 2019 یک هیئت تجاری را در آنجا رهبری کرد و آموزش هولوکاست را در فلوریدا ترویج کرد. وی همچنین از معاملات انجام شده توسط آقای گل استقبال کرد. ترامپ که به توافق ابراهیم معروف است و گفته است که از تلاش‌ها برای تامین قرارداد جدید بین اسرائیل و عربستان سعودی حمایت می‌کند.

آقای. دیسانتیس همچنین از دولت بایدن انتقاد کرد و از بدتر شدن روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی در دوران ریاست جمهوری بایدن انتقاد کرد و پیشنهاد کرد که واشنگتن باید از جانبداری در بحث داخلی اسرائیل درباره آینده قوه قضاییه خود اجتناب کند. آقای. بایدن در برابر تلاش‌های دولت راست افراطی اسرائیل برای اعمال کنترل بیشتر بر دیوان عالی، موضع شدیدتری اتخاذ کرده است.

ما همچنین در آمریکا باید به حق اسرائیل برای تصمیم گیری در مورد حکومت خود احترام بگذاریم. دیسانتیس گفت. «شما کشور هوشمندی هستید. شما متوجه شوید، ما نباید به این مسائل مهم سر بزنیم.»

آقای. دیسانتیس چهارشنبه شب وارد اسرائیل شد و قرار بود بعدازظهر پنجشنبه آنجا را ترک کند. سفر او سومین ایستگاه از یک تور سریع بود که در آن او قبلاً از ژاپن و کره جنوبی عبور کرده بود و قرار است در بریتانیا به پایان برسد، جایی که آقای دکتر. DeSantis قرار است پنجشنبه شب فرود بیاید.

این تور اسماً فرصتی برای ایجاد روابط تجاری بین فلوریدا و اقتصادهای کلیدی جهانی مانند اسرائیل است. آقای. دیسانتیس توسط چندین سرمایه گذار و کارآفرین فلوریدا همراهی می شود که قرار بود روز پنجشنبه با تجار اسرائیلی دیدار کنند. در نشست خبری خود، آقای … DeSantis چندین ابتکار تجاری جدید بین شرکت های فلوریدین و همتایان اسرائیلی از جمله محققان پزشکی و شرکت های هواپیمایی را اعلام کرد.

اما آقای دسانتیس همچنین از این سفر برای نشان دادن موضع خود در امور خارجی و عکس گرفتن با رهبران جهان استفاده کرده است.

آقای. دیسانتیس هرگز یک چشم انداز جامع سیاست خارجی ارائه نکرده است. اما تجزیه و تحلیل نظرات و مصاحبه های او با همکاران سابق نشان می دهد که او از اقدام قاطع بین المللی ایالات متحده برای حفاظت از منافع خود حمایت می کند، اما کمتر به تلاش های ایالات متحده برای تقویت نظم بین المللی لیبرال علاقه مند است.

آقای. دیسانتیس اخیراً توسط جمهوریخواهان دیگر به دلیل توصیف تهاجم روسیه به اوکراین به عنوان یک “مناقشه ارضی” که برای ایالات متحده اهمیتی حیاتی نداشت، مورد انتقاد قرار گرفت، پیش از آن که بعداً از این اظهارات عقب نشینی کرد.

در ژاپن، او با نخست وزیر فومیو کیشیدا ملاقات کرد و حمایت خود را از اتحاد ایالات متحده و ژاپن اعلام کرد – در حالی که به نظر می رسید یک انحراف از آقای دکتر باشد. موضع ولرم تر ترامپ در زمان ریاست جمهوری او. و روز پنجشنبه در اورشلیم، آقای. دیسانتیس از بخشی از کنفرانس خبری خود برای امضای اعلامیه ای در ستایش هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اسرائیل استفاده کرد که در سال جاری برگزار می شود.

او سپس قانونی را امضا کرد که به گفته او با یهودستیزی در فلوریدا مبارزه می کند.

او همچنین تلاش‌های خود را به‌عنوان فرماندار در هدف قرار دادن Airbnb پس از اینکه چند سال پیش شرکت فهرست تعطیلات برای مدت کوتاهی از وب‌سایت‌های خود در کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل حذف شد، برجسته کرد. او موضع دیرینه خود در کرانه باختری را تکرار کرد. دیسانتیس می‌گوید که منطقه مورد مناقشه است و از آن به عنوان «یهوده و سامره» یاد می‌کند و از نام کتاب مقدس برای قلمرو مورد استفاده راست‌گرایان اسرائیلی استفاده می‌کند.

مواضع او با موضع اکثر کشورها مغایرت دارد، زیرا کرانه باختری را سرزمین اشغالی می دانند زیرا در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 توسط اسرائیل از اردن تصرف شده بود.

در نشست خبری خود، آقای … دیسانتیس عمدتاً از خبرنگاران برای رسانه های دست راستی از جمله روزنامه آمریکایی Newsmax سؤال می کرد. Israel Hayom، یک برگه آزاد جناح راست منتشر شده توسط خانم. ادلسون؛ و کانال 14، یک کانال تلویزیونی خصوصی طرفدار نتانیاهو در اسرائیل.

اما برخی از روزنامه‌نگاران بدون فراخوانی از کار اخراج شدند، از جمله یکی از خبرنگاران که از آقای دکتر پرسید. دسانتیس در مورد دوران افسری خود در پایگاه آمریکایی در خلیج گوانتانامو، کوبا، جایی که ایالات متحده افراد مظنون به تروریسم را در آنجا نگهداری می کرد.

این خبرنگار که نام خود را ذکر نکرد، گفت که با بازداشت شدگان سابقی که آقای آقای را متهم کرده بودند صحبت کرده است. دسانتیس از شرکت در غذا دادن اجباری به زندانیان در پایگاه. آقای. دسانتیس پاسخ داد: “آیا صادقانه معتقدید که این موضوع معتبر است؟” بنابراین این سال 2006 است، من یک افسر جوان هستم. راستی فکر میکنی که آنها مرا از آدم یاد میکردند؟ البته که نه.”

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما