در جام جهانی چه بخوانیم

جام جهانی مردان بازگشته است و با آن جشن یک ماهه فوتبال و بررسی دمای غیررسمی این ورزش همراه است. این نسخه که از نوامبر منتشر می شود. 20 تا دسامبر 18، نمایشی را با هزینه ارائه می دهد. این اولین جام جهانی خواهد بود که به جای تابستان در زمستان برگزار می شود تا با گرمای طاقت فرسای کشور میزبان، قطر که متهم به رشوه خواری، کار وخیم و نقض حقوق بشر است، سازگار شود.

در سطح سازمانی، تصمیم فیفا برای برنامه ریزی مسابقات در میانه فصل منجر به برنامه های فشرده باشگاهی شده است که منجر به مصدومیت تقریباً همه تیم های جام جهانی شده است. رسوایی های فساد اخیر، همراه با برنامه های فیفا برای گسترش مسابقات به 48 تیم و شایعات مربوط به برگزاری دوسالانه جام جهانی، که تعداد پردرآمدترین تورنمنت های آن را دو برابر می کند، بر این تصور افزوده است که این رقابت چیزی بیش از یک پول نقد است. هیئت حاکمه فوتبال

تحولات در میدان در جهت مخالف حرکت کرده است – به سمت یک ورزش منظم تر و حرفه ای تر. راهبردهای تاکتیکی به گونه ای تکامل یافته اند که انضباط جمعی بیشتری را طلب می کنند. رونق تجزیه و تحلیل داده ها به این معنی است که تیم ها می توانند حتی دقیقه ترین حرکات را در هر بازی کمیت کنند، تغییراتی که به نظر می رسد فوتبال در یک “سفر غم انگیز” پیش می رود، همانطور که نویسنده اروگوئه ای ادواردو گالیانو زمانی اظهار داشت: “از زیبایی به وظیفه”. “

علیرغم همه اینها، جام جهانی جادوی خود را حفظ کرده است، تا حدی به دلیل تاریخ غنی مسابقات، توانایی آن در تسخیر تخیل میلیاردها و قدرت آن در تحسین افسانه های این ورزش. اکثر بازیکنان در 32 تیم ملی شرکت کننده – از جمله، به احتمال زیاد، تیم امیدوار کننده اما غیرعادی جوان ایالات متحده، که برای اولین بار از سال 2014 به این مسابقات راه یافته است – شانس کمی برای برنده شدن دارند. اما همه آنها با این امید که هر اتفاقی ممکن است در ماه آینده رخ دهد به قطر می روند. و طرفداران می‌توانند به ثابت‌های خاصی تکیه کنند: اهداف، احساسات و روایت‌های دلشکستگی و شکوهی که در بزرگترین صحنه جهان به نمایش درخواهند آمد.

برای کمک به درک تاریخچه فوتبال، هیجان‌انگیز – اگر مشکل – حال آن باشد و آنچه در آینده خواهد آمد، در اینجا فهرستی از 10 کتابی است که ما در مورد جام جهانی توصیه می‌کنیم.

این کتاب تاریخی کمیاب است که توسط مارک فرید ترجمه شده است و برای تازه واردان به ورزش و هواداران هوازده مناسب است. کنجکاوی بی حد و حصر گالیانو، خوانندگان را از طریق ریشه های فوتبال، لحظات مورد علاقه او در جام جهانی و سایر مشاهدات عجیب و غریب راهنمایی می کند، مانند اینکه چگونه بازی دروازه بان در الجزایر به کامو آموخت که چگونه “چند راز روح انسان” را کشف کند.

کریچلی می‌داند که چه چیزی طرفداران را وادار می‌کند. او در 16 مقاله مرتبط با هم، از هگل، زین‌الدین زیدان و دیگر قهرمانان استفاده می‌کند تا «شاعر تجربه فوتبال» را ترسیم کند و با غیرت و اعتقاد یک هوادار فداکار می‌نویسد.

این تورنمنت به احتمال زیاد آخرین باری خواهد بود که مسی و رونالدو در یک صحنه جهانی در کانون توجه قرار می گیرند. اگرچه گرد و غبار هنوز بر میراث آنها نشسته است، این بیوگرافی دوگانه آغازگر جامعی از تاریخ درهم تنیده این دو تایتان و نیروهای تجاری است که حرفه آنها و در نتیجه ورزش را شکل داده اند.

تاریخ مدرن ورزش گلدبلات از نظر وسعت و عمق بی‌نظیر است و تقریباً همه قاره‌ها را در بر می‌گیرد، زیرا پیوند ورزش و جامعه را بررسی می‌کند، از نهادهای حاکم فاسد گرفته تا نحوه استفاده سیاستمداران از این ورزش تا اهداف مختلف.

در طول دو دهه گذشته، باشگاه های فوتبال در سراسر جهان انجیل داده های بزرگ را پذیرفته اند. این کتاب‌ها تأثیر ورزش آمریکایی بر تجزیه و تحلیل داده‌ها در فوتبال را ترسیم می‌کنند و داستان انجیلیست‌هایی را بیان می‌کنند که بازی را متحول می‌کنند. تاثیر آن بر لیگ برتر انگلیس

کتاب ویلسون در عین حال یک دوره تصادفی در استراتژی فوتبال و یک تاریخ دقیق است که تکامل این ورزش را ردیابی می‌کند و چگونگی افزایش و کاهش سبک‌های بازی در برابر یک چشم‌انداز تاکتیکی دائماً در حال تغییر را نشان می‌دهد.

این انباری که توسط یک روزنامه نگار تحقیقی در گاردین نوشته شده است، تاریخچه خیره کننده ظهور و سقوط فیفا را شرح می دهد، از جاه طلبی اولیه آن برای گسترش انجیل فوتبال در سطح جهانی تا فساد فزاینده ای که در نهایت شهرت آن را ویران کرد.

همانطور که کارلوس فوئنتس یک بار گفت: “اگر می خواهید در مورد فوتبال صحبت کنید، با خوان ویلورو صحبت کنید.” این مجموعه مقالات منحصربه‌فرد، ترجمه‌شده توسط توماس بانسد، قدردانی است که با توجه به علایق ویلورو در جامعه‌شناسی ورزش، روان‌شناسی بازیکن و زیبایی زیبایی‌شناختی بازی‌ای که به گفته او «مداوم در لبه‌ی کمال می‌چرخد» هدایت می‌شود.

دوبوا نیروهایی را دنبال می کند که زندگی و تاریخچه خانوادگی قهرمانان جام جهانی زین الدین زیدان و لیلیان تورام را شکل داده اند تا رابطه امپراتوری و فوتبال را در کتابی بررسی کند که در عین تمرکز بر فرانسه، می تواند در میان بسیاری از تیم های ملی امروزی از انگلستان بازتاب پیدا کند. به ایالات متحده امریکا.

روایت شوخ‌آمیز بافورد از سفرها و تجربه‌اش با هولیگان‌های انگلیسی – آن طرفداران مرد پرهیاهو و اغلب خشن فوتبال – یک کلاسیک در قانون روزنامه‌نگاری فوتبال است که نگاه یک انسان‌شناس را برای یافتن جزئیات با نثری دلپذیر ترکیب می‌کند. کتاب صوتی به روایت نویسنده به شدت توصیه می شود.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما