سومالی حمایت فوری برای جوامع روستایی که با قحطی روبرو هستند مورد نیاز است

با این حال، آژانس ملل متحد گفت، با این حال، هنوز زمان برای پاسخگویی به نیازهای جوامع روستایی که از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر هستند، وجود دارد و افزود که سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ در تاب آوری و حمایت معیشتی نیز برای شکستن چرخه گرسنگی مورد نیاز است.

اتین پترشمیت، نماینده فائو در این کشور گفت: «اگر می‌خواهیم از قحطی جلوگیری کنیم، نه اینکه قحطی را به تأخیر بیندازیم، تا اواسط تا اواخر سال 2023 به سطوح پایدار حمایت در مقیاس نیاز است».

میلیون ها نفر با گرسنگی روبرو هستند

سومالی به دلیل خشکسالی تاریخی ناشی از پنج فصل بارانی ناموفق متوالی، افزایش قیمت مواد غذایی و تشدید درگیری ها به آستانه قحطی کشیده شده است.

پیش‌بینی می‌شود که بین ژانویه تا مارس سال آینده نزدیک به دو میلیون نفر در شرایط اضطراری IPC 4 قرار بگیرند و تا ژوئن به 2.7 میلیون نفر افزایش یابد.

727000 نفر ممکن است تا اواسط سال با ناامنی غذایی فاجعه باری مواجه شوند که به معنای گرسنگی و مرگ است.

“اقدام واقعی” مورد نیاز است

آقای. پترشمیت وضعیت در سومالی را وخیم توصیف کرد.

اگرچه سطوح کنونی کمک‌های بشردوستانه به جلوگیری از آنچه او «نتایج شدید» می‌خواند کمک می‌کند، اما برای متوقف کردن تهدید قحطی بیش از چند ماه در یک زمان کافی نیست.

او گفت: «مردم در فاز 4 IPC در حال مرگ هستند. با این حال، هنوز تمرکز بی‌وقفه بر اعلام قحطی به عنوان محرکی برای اقدام وجود دارد.

«اقدام واقعی باید نه تنها برای کمک به جوامع برای رفع نیازهای فوری خود، بلکه برای اینکه آنها بتوانند معیشت خود را تطبیق داده و تاب آوری ایجاد کنند در مواجهه با بحران‌های اقلیمی و شوک‌های اقتصادی، آن‌ها را برای هر آنچه که آینده به همراه خواهد داشت آماده می‌کند.»

حفاظت از گله های دام

به گفته دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، OCHA، خشکسالی بی سابقه در شاخ آفریقا شدیدترین خشکسالی در تاریخ اخیر است.

جوامع کشاورز و دامدار روستایی و همچنین جوامع آواره که اکثراً از مناطق روستایی آمده اند، از جمله کسانی هستند که بیشتر در معرض خطر قحطی هستند.

فائو گفت که بقای آنها به بقای گله ها و توانایی آنها در کشت محصولات بستگی دارد که هر دوی آنها به دلیل خشکسالی با مشکل مواجه شده اند.

“تغذیه فرزندان آنها به طور جدایی ناپذیری با سلامت و بهره وری حیوانات آنها مرتبط است. این سازمان افزود: این حیوانات که قادر به تولید شیر نیستند، در سال گذشته با سرعتی تکان دهنده از بین رفته اند.

کمک مقرون به صرفه

فائو گفت که حفظ دام ها و تغذیه و سالم نگه داشتن آنها بسیار مهم است، زیرا آنها تنها منبع غذا و درآمد بسیاری از جوامع روستایی هستند.

بر اساس یافته های اولیه یک مطالعه آتی در شاخ آفریقا، تغذیه دام ها خطر سوء تغذیه حاد را تا 11 درصد در میان خانواده های دامدار کاهش داد.

علاوه بر این، ارائه این کمک نسبتاً ارزان است و به طور متوسط ​​برای هر بز حدود 40 سنت هزینه دارد، در حالی که برای جایگزینی حیوان 40 دلار هزینه دارد.

دستیابی به جوامع آسیب پذیر

فائو گفت که کمک به معیشت روستایی جان انسان ها را نجات می دهد. این حمایت به افراد کمک می‌کند تا زمانی که برایشان امن است در خانه‌های خود بمانند و راه را برای بهبودی آینده هموار می‌کند.

کمبود فعلی بودجه در مقیاس بزرگ برای این حمایت و اولویت‌های تولید و توسعه مواد غذایی مقاوم در برابر آب و هوا، چالش‌های بزرگی را ایجاد می‌کند و جوامع را در برابر شوک‌های اقلیمی و اقتصادی آسیب‌پذیر می‌کند.

طی هشت ماه گذشته، فائو از طریق طرح افزایش مقیاس پیشگیری از قحطی، به بیش از 700000 نفر در 35 منطقه کمک نقدی دریافت کرده است.

در این مدت بیش از 40000 نفر بذر، خوراک دام، کود و سایر نهاده های کشاورزی دریافت کردند، 11 میلیون دام تحت درمان قرار گرفتند و 27 میلیون لیتر آب به مناطق دورافتاده منتقل شد.

بیش از 24 میلیون دلار به صورت نقدی، در کنار کمک های معیشتی، به جوامع روستایی که بیشترین آسیب را در برابر قحطی دارند، ارائه شده است.

فائو قصد دارد در ماه‌های آینده به بیش از یک میلیون نفر دیگر دسترسی داشته باشد، اما برای فعالیت‌های خود به بودجه بیشتری نیاز دارد، از جمله برای کمک به جوامع در مناطق روستایی صعب العبور و غیرقابل دسترس.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما