صداهای ترافیک جاده ای مرتبط با فشار خون بالا مطالعه سلامت نیوز

اگر نزدیک یک جاده شلوغ بنشینید، ممکن است احساس کنید که صدای دائمی موتورها، بوق زدن و زاری آژیر فشار خون شما را بالا می برد. این واقعیت توسط یک مطالعه جدید منتشر شده در JACC: Advances پشتیبانی شد. جینگ هوانگ، استادیار دپارتمان علوم بهداشت محیطی و شغلی در دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه پکن در این باره گفت: «ما کمی شگفت زده شدیم که ارتباط بین صدای ترافیک جاده و فشار خون بالا حتی پس از تنظیم آلودگی هوا قوی بود. پکن، چین و نویسنده اصلی این مطالعه.

مطالعات قبلی در مورد این موضوع مقطعی بود، به این معنی که آنها نشان دادند که سر و صدای ترافیک و فشار خون بالا با هم مرتبط هستند، اما نتوانستند یک رابطه علّی را نشان دهند. برای مقاله جدید، محققان یک مطالعه آینده‌نگر را با استفاده از داده‌های Biobank بریتانیا انجام دادند که به نتایج سلامت در طول زمان نگاه می‌کرد. محققان داده های بیش از 240000 نفر (سنین 40 تا 69 سال) را که بدون فشار خون بالا شروع کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها نویز ترافیک جاده را بر اساس آدرس‌های مسکونی و روش ارزیابی نویز رایج، یک ابزار مدل‌سازی اروپایی، تخمین زدند. آنها با استفاده از داده های پیگیری در یک میانگین 8.1 سال، تعداد افراد مبتلا به فشار خون را بررسی کردند. آنها نه تنها دریافتند افرادی که در نزدیکی سر و صدای ترافیک جاده زندگی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند، بلکه دریافتند که خطر همزمان با “دوز” صدا افزایش می یابد. این ارتباطات حتی زمانی که محققان برای قرار گرفتن در معرض ذرات ریز و دی اکسید نیتروژن تنظیم می کردند، صادق بودند.

همچنین بخوانید: خواب خوب به افراد کمک می کند ورزش کنند، برنامه های غذایی: مطالعه

با این حال، افرادی که در معرض سر و صدای ترافیک و آلودگی هوا قرار داشتند، بالاترین خطر ابتلا به فشار خون را داشتند که نشان می دهد آلودگی هوا نیز در این امر نقش دارد. هوانگ گفت: «صدای ترافیک جاده‌ای و آلودگی هوای ناشی از ترافیک در اطراف ما وجود دارند. بررسی اثرات مستقل سر و صدای ترافیک جاده‌ای به جای کل محیط ضروری است. او گفت که یافته‌ها می‌توانند از اقدامات بهداشت عمومی حمایت کنند زیرا تأیید می‌کنند که قرار گرفتن در معرض صدای ترافیک جاده‌ای برای فشار خون ما مضر است.

سیاست‌گذاری ممکن است اثرات نامطلوب صدای ترافیک جاده‌ای را به عنوان یک تلاش اجتماعی کاهش دهد، مانند تنظیم دستورالعمل‌ها و اجرای دقیق صدا، بهبود شرایط جاده و طراحی شهری، و سرمایه‌گذاری فناوری پیشرفته در وسایل نقلیه ساکت‌تر. جیاندونگ ژانگ، کارشناس بیماری‌های قلبی عروقی در بخش قلب و عروق در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل، گفت: «تا به امروز، این اولین مطالعه آینده‌نگر با اندازه بزرگ است که مستقیماً به تأثیر صدای ترافیک جاده‌ای بر بروز فشار خون جدید تشخیص داده شده می‌پردازد». هیل، و نویسنده نظر سرمقاله همراه.

«داده‌های نشان‌داده‌شده در این مقاله شواهدی با کیفیت بالاتر برای توجیه پتانسیل اصلاح صدای ترافیک جاده‌ای و آلودگی هوا از هر دو سطح فردی و اجتماعی در بهبود سلامت قلبی عروقی ارائه می‌کند.»

به عنوان پیگیری، هوانگ گفت که مطالعات میدانی برای درک بهتر مکانیسم های پاتوفیزیولوژیکی که از طریق آنها سر و صدای جاده بر فشار خون تأثیر می گذارد، در حال انجام است. این مطالعه توسط کاظم رحیمی، سرپرست برنامه Deep Medicine در دپارتمان سلامت زنان و باروری نافیلد در دانشگاه آکسفورد، و ساموئل کای، مدرس اپیدمیولوژی محیطی در مرکز بهداشت محیط و پایداری در دانشگاه لستر انجام شد. .

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما