عراق تیم تحقیقاتی به «سطح بعدی» می رسد تا تروریست های داعش را به دست عدالت بسپارد

وی با تاکید بر پیشرفت تیم تحقیق برای ارتقای پاسخگویی در قبال جنایات ارتکاب یافته توسط داعش/داعش (یونیتاد)، گفت که شواهد جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل شده و یافته های اولیه گزارش قبلی او را اثبات می کند.

او به جنایاتی که علیه مسیحیان مرتکب شده است، مانند بردگی و تغییر دین اجباری اشاره کرد. “پیشرفت قابل توجه” در توسعه و استفاده از سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی؛ و بازرسی در مورد تخریب سایت های میراث فرهنگی حفاظت شده بین المللی.

او گفت: «در این مرحله مهم از مأموریت ما، لطفاً به من اجازه دهید تا اعلام کنم که تیم من اکنون به سطح بعدی در مسیر پاسخگویی عاملان داعش به خاطر جنایات اصلی بین‌المللی که مرتکب شده‌اند، رسیده است».

حفظ شواهد

او حفاری چندین گور دسته جمعی مرتبط با داعش در عراق را برجسته کرد و توضیح داد که یونیتاد با آلمان برای جمع‌آوری داده‌ها و نمونه‌های مرجع DNA از جامعه ایزدی ساکن آنجا برای کارزار شناسایی بقایای انسان در عراق به توافق رسیده است، «به بازماندگان اجازه می‌دهد در نهایت عزاداری کنند. .» عزیزانشان.

او گفت: «به عنوان بخشی از این برنامه، آموزش حمایت روانی-اجتماعی به مقامات عراقی ارائه می شود تا اطمینان حاصل شود که بهترین شیوه بین المللی در برخورد با قربانیان و بازماندگان حفظ می شود». ریچر.

تا کنون، تیم او 5.5 میلیون صفحه فیزیکی از شواهد مستند جنایات مرتبط با داعش را به فرمت های دیجیتال تبدیل کرده است و در حال حاضر از دیجیتال سازی در شش سایت مختلف عراقی پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، آنها بخشی از تلاش‌های گسترده سازمان ملل برای پیشبرد روند بازگرداندن اتباع از اردوگاه‌های کشورهای همسایه مانند سوریه هستند.

او به سفرا گفت و یونیتاد همچنان متعهد به بهبود اشتراک گذاری اطلاعات با همتایان عراقی خود است و ترتیبات خود را با قوه قضاییه کشور گسترش داده است تا امکان به اشتراک گذاری جنایات مالی داعش را فراهم کند.

پاسخگویی در قبال تروریست ها

هدف اصلی تیم تحقیق، حمایت از عراق در پاسخگویی اعضای داعش به خاطر جنایات بین المللی است.

به همین ترتیب، دوره های آموزشی فشرده یک هفته ای برای قضات از سراسر کشور و همچنین یک دوره آموزشی آزمایشی در مورد تشکیل پرونده جنایات بین المللی با قضات و دادستان های اقلیم کردستان عراق برگزار کرده است.

مشاور ویژه با ارائه کمک فنی یونیتاد گفت: “ما شورای نمایندگان عراق را تشویق می کنیم تا قوانین داخلی کافی را در مورد جنایات اصلی بین المللی مانند جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی در نظر بگیرد.”

وی ابراز امیدواری کرد که دولت اخیراً تشکیل شده قوانین را در اولویت قرار دهد و یادآور شد که – با رعایت سیاست ها و بهترین شیوه های سازمان ملل متحد – به اشتراک گذاشتن مدارک با قوه قضاییه عراق برای رسیدگی های کیفری تنها زمانی می تواند انجام شود که الزامات و استانداردهای قانونی مربوطه برآورده شود.

به اشتراک گذاری اطلاعات با قوه قضائیه عراق… به معنای بسیار بیشتر از تحویل یک جعبه عظیم از مدارک است که با هزاران و حتی میلیون ها قطعه پازل قابل مقایسه است. ریچر گفت، و آن را به عنوان یک “به معنای ارائه کمک مناسب است مطابق با نیاز قاضی تحقیق یا دادگاه مربوطه.

محاکمه مجرمین

یونیتاد همچنین از دیگر کشورهای عضو در تحقیقات و تعقیب آنها برای جنایات داعش در سراسر جهان حمایت کرده است.

او گفت که تا کنون 17 کشور عضو از تیم سازمان ملل برای حمایت از تعقیب قضایی ملی درخواست کمک کرده اند.

«توانایی تیم برای جمع‌آوری شواهد شهادت از شاهدان در پاسخ مستقیم به این درخواست‌ها، همراه با ظرفیت آن برای شناسایی اسناد داخلی داعش از شواهد میدان نبرد، کمک قابل توجهی در حمایت از تحقیقات توسط حوزه‌های قضایی ملی در این کشورهای عضو بوده است». این مقام ارشد سازمان ملل گفت.

بسیاری از خانواده های ایزدی خانه های خود را ترک کردند و به اردوگاه باجت کندلا برای آوارگان داخلی در شمال عراق پناه بردند.  (فایل)

© یونیسف / لیندزی مکنزی

بسیاری از خانواده های ایزدی خانه های خود را ترک کردند و به اردوگاه باجت کندلا برای آوارگان داخلی در شمال عراق پناه بردند. (فایل)

انتقام از ایزدی ها

یونیتاد همچنین در حال تقویت تیم تحقیقاتی مشترک در به دست آوردن شواهد برای تعقیب جنایات داعش علیه اقلیت ایزدی در سال 2015 است، زمانی که هزاران نفر یک کمپین نسل کشی خشونت جنسی و بردگی، اعدام های دسته جمعی، تغییر دین اجباری و سایر جنایات وحشیانه را تحمل کردند.

او توضیح داد که این تیم «از طریق مصاحبه های متمرکز با شاهدان ایزدی در عراق و خارج از این کشور از این تلاش حمایت می کند. مجموعه شواهد میدان جنگ مربوط به شبکه های بردگی ایزدی. و همچنین جست‌وجوهای خاص علیه شواهد موجود در دارایی‌های ما».

این کار برای اطمینان از اینکه عاملان داعش، کسانی که مرتکب چنین جنایات فجیع بین‌المللی شده‌اند، در هر کجا که هستند، در برابر دادگاه‌های ذی‌صلاح پاسخگو باشند، کلیدی است.»

اجرای عدالت

مشاور ویژه در پایان گفت که تیم او با سرعت بیشتری در حال حرکت برای کمک به کشاندن اعضای ادعایی داعش به دست عدالت است، “صرف نظر از اینکه در کجا ممکن است ساکن شوند”.

او گفت: «یونیتاد برای اطمینان از اجرای عدالت برای هزاران قربانی و بازماندگانی که بی‌صبرانه منتظر دیدن روز خود در دادگاه بودند، دست نمی‌کشد.

برای تماشای کامل جلسه اینجا را کلیک کنید.

کریستین ریچر، مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیق، جلسه شورای امنیت را در مورد تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی توضیح می دهد.

کریستین ریچر، مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیق، جلسه شورای امنیت را در مورد تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی توضیح می دهد.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما