فناوری دیجیتال منبع جدید تبعیض علیه زنان گوترش

تالار شهر با نمایندگانی از سازمان های غیردولتی (NGO) به عنوان بخشی از نشست سالانه کمیته سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان (CSW) برگزار شد که هر ساله در ماه مارس در نیویورک تشکیل جلسه می دهد.

آخرین جلسه دو هفته‌ای آن – معروف به CSW67، که تا جمعه ادامه دارد- بر موضوع نوآوری، تغییرات تکنولوژیکی و آموزش در عصر دیجیتال متمرکز است.

جامعه مدنی همچنین از این شهر برای درخواست اقدامات بیشتر در مورد سایر موضوعات حیاتی برای زنان و دختران، مانند نمایندگی بیشتر در سازمان ملل، پایان دادن به جنگ در اوکراین، و حذف همه اشکال خشونت مبتنی بر جنسیت استفاده کرد.

دنیای مردانه

در اظهارات قبل از گفتگو، دبیرکل از این موضوع صحبت کرد عقب نشینی در حقوق زنان و دختران در سطح جهان پس از سالها پیشرفت فزاینده

بسیاری از چالش‌هایی که ما امروز با آن روبرو هستیم – از درگیری‌ها گرفته تا هرج و مرج آب و هوا و بحران هزینه‌های زندگی – نتیجه آن چیزی است که دنیای مردانه با فرهنگ مردانه، اتخاذ تصمیمات کلیدی که جهان ما را هدایت می کند.»

تبعیض تازه کشف شده

آقای. گوترش خاطرنشان کرد که فناوری دیجیتال – محصول صنعتی که عمدتاً مردانه است – منبع جدیدی از تبعیض و تعصب است.

به جای ارائه حقایق و پرداختن به سوگیری، فناوری مبتنی بر داده های ناقص و الگوریتم های بد طراحی شده است. دیجیتالی کردن و تقویت جنسیت گرایی – با عواقب مرگبار.

تصمیمات پزشکی مبتنی بر داده های اساساً از مردان می تواند به سلامت زنان آسیب برساند. وی با ذکر مثال هایی افزود: ویژگی های ایمنی مبتنی بر بدن مردان می تواند جان زنان را به خطر بیاندازد، به ویژه در صنعت خودرو.

شکاف دیجیتالی جنسیتی به سرعت در حال تبدیل شدن است چهره جدید نابرابری جنسیتی، او ادامه داد. فضاهای آنلاین برای زنان و دختران امن نیست، زیرا در اینترنت مورد حمله، هدف قرار گرفتن یا تحقیر قرار گرفته اند.

علاوه بر این، وی با اشاره به اینکه «در حالی که 12 مرد روی ماه قدم گذاشته اند، حتی یک زن هم این کار را نکرده است. کلیشه ها که “دختران را از تحصیل علوم، مهندسی و ریاضیات دور می کند و شغل زنان دانشمند را خفه می کند.”

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد (راست) در یک جلسه تاون هال با جامعه مدنی که توسط سیما سامی باهوس (چپ)، مدیر اجرایی سازمان ملل متحد زنان اداره می شد، صحبت می کند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد (راست) در یک جلسه تاون هال با جامعه مدنی که توسط سیما سامی باهوس (چپ)، مدیر اجرایی سازمان ملل متحد زنان اداره می شد، صحبت می کند.

به حرکت رو به جلو ادامه دهید

آقای. گوترش گفت که وضعیت باید تغییر کند و جامعه بین‌الملل در مواجهه با «پس زدن پدرسالارانه» تغییر کند باید برای زنان، دختران و جهان به جلو حرکت کند.

سیاست گذاران باید تغییرات دگرگون کننده را ایجاد کنند – و در برخی شرایط باید آن را تقویت کنند تا ایجاد کنند ترویج حقوق برابر زنان و دختران و فرصت های یادگیری; با برچیدن موانع و شکستن سقف‌های شیشه‌ای.»

او همچنین از همه رهبران خواست فوراً توصیه‌های سازمان ملل را برای ارتقای آموزش و آموزش مهارت‌های دیجیتال برای زنان و دختران، و همچنین الگوریتم‌هایی که با حقوق بشر و برابری جنسیتی، از جمله اقدامات دیگر هماهنگ هستند، انجام دهند.

جرایم سایبری را مجازات کنید

در ابتدای گفتگو – که توسط سیما باهوس، مدیر اجرایی سازمان ملل متحد اداره می شد – دبیرکل اصرار داشت که شرکت کنندگان نه تنها از او سوال بپرسند، بلکه نظرات، پیشنهادات و ایده هایی را نیز ارائه کنند.

او در گروه‌های سه نفره با آن‌ها تعامل داشت، ابتدا به مداخلات آنها به عنوان یک کل گوش داد و سپس به مسائل فردی که مطرح کردند پاسخ داد.

هوری گودلکیان، رئیس سازمان غیردولتی CSW نیویورک، اولین کسی بود که صحبت کرد. او تاکید کرد که کشورها باید راهی برای این کار پیدا کنند عاملان را پاسخگو نگه دارید برای خشونت آنلاین که زنان و دختران را هدف قرار می دهد.

او گفت: “جرایم سایبری باید مانند هر جرم دیگری مجازات شود.” دولت‌های عضو و بخش خصوصی این قدرت را دارند که عقب‌نشینی در برابری جنسیتی را معکوس کنند و زنان و دختران را با همه تنوع‌شان ارتقا دهند.»

او همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا پنج درصد هزینه‌های نظامی خود را کاهش دهد و در عوض این بودجه را به سمت تلاش‌های توسعه پایدار هدایت کند.

زنان جوان خواستار تغییر هستند

Prabhleen Tuteja، مدیر اجرایی YP، بنیاد جوانان، از دبیرکل در مورد آن سوال کرد. حضور بیشتر زنان جوان در سازمان مللبه ویژه برای اطمینان از “رهبری فمینیستی، بین نسلی و بین نسلی”.

در همین حال، رانیا هارارا از مراکش گزارش داد که رهبران جوان «بسیار ناامید» بودند که تالار شهر همزمان با گفتگو با نمایندگان جوانان برگزار می شد.

او نگرانی های دیگری را در مورد دسترسی به امکانات سازمان ملل برجسته کرد و افزود که بسیاری از جوانان از جنوب جهانی نتوانست شرکت کند در گفتگو به دلیل موانعی مانند کمبود بودجه و مسائل ویزا.

او گفت: “برابری و مشارکت معنادار جوانان در مورد دسترسی دیجیتال، سواد دیجیتال و امنیت دیجیتال برای همه دختران نوجوان با همه تنوع آنها است.” “دختران نوجوان از توکن شدن خسته شده اند و ما از آنها می خواهیم که بخشی از سیاست گذاری باشند.”

“جوان سازی”

دبیرکل گفت که از شنیدن این موانع متعجب شده است زیرا دستورالعمل ها اجازه ورود به تاسیسات سازمان ملل را به همه شرکت کنندگان می دهد.

وی در خصوص ویزا توضیح داد که این ویزا توسط کشور میزبان صادر می شود نه سازمان ملل. با این حال، وی خواستار ارائه نمونه هایی از موقعیت های خاص شد تا موضوع با مقامات آمریکایی در میان گذاشته شود تا این وضعیت در آینده تکرار نشود.

با پرداختن به گسترده ترین موضوع مشارکت جوانان، آقای. گوترش خاطرنشان کرد که در حالی که سازمان ملل راهبردی در مورد برابری جنسیتی دارد، هنوز راهبردی در مورد «جوان‌سازی» سازمان اتخاذ نکرده است.

ما باید سازمان ملل جوانتری داشته باشیم. او پافشاری کرد. «نسل‌های جوان بهتر از من برای بررسی تأثیرات فناوری‌های دیجیتال در شیوه حاکمیت در سطح جهانی آماده هستند.»

دبیرکل نیز با خانم خانم موافقت کرد. درخواست گئودلکیان برای پاسخگویی بیشتر در مورد حملات سایبری علیه زنان و دختران، که به گفته او موضوعی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد هستند. باید به طور جدی بررسی شود.

درخواستی در مورد اوکراین

یکی از شرکت‌کنندگان که می‌گفت نماینده زنان اوکراینی است، شهادت عاطفی درباره تأثیر جنگ بر خانواده‌های سرزمینش داد.

او گزارش داد که هیئت مستقل زنان اوکراینی در اکتبر گذشته به دبیرکل نامه نوشت و درخواست کرد که “فورا وضعیت سازمان ملل را تغییر دهد”.

او بر حمایت از توسعه یک مکانیسم جهانی جدید برای محافظت از همه کشورها در برابر تجاوز تاکید کرد که مورد تشویق اتاق قرار گرفت.

آقای. گوترش یادآور شد که این درگیری بزرگترین بحران پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم را ایجاد کرده است زنان و کودکان اکثر کسانی که از اوکراین فرار می کنند را تشکیل می دهد.

زنان واقعا هستند رنج کشیدن به روشی کاملاً نامتناسب در رابطه با این فاجعه.»

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که تهاجم روسیه به اوکراین نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است، «و به وضوح توسط ما بیان شده است».

او همچنین بر اقدامات و حمایت بشردوستانه سازمان ملل متحد، از جمله تلاش‌ها برای تجدید طرح غلات دریای سیاه، که قرار است ظرف چند روز به پایان می‌رسد، تاکید کرد.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما