لیست قیمت پمپ آب ۲۳ آبان

این نوع پمپ آب که با توجه به کارکرد آن در مصارف کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، قدرت مکش آب کمتری در مقایسه با نوع جتی دارد و برای مصارف خانگی مناسب‌تر است. زیرا در بیشتر موارد آب در منازل از طریق منبع یا لوله‌های سطحی به پمپ می‌رسد. بهترین پمپ آب خانگی نسبت به میزان واحد و طبقه ساختمان متفاوت است ، میتوانید با ورود به سایت انواع پمپ آب خانگی با قیمت به روز را مشاهده کنید . کیفیت مواد سازنده پمپ آب یک اسب و نیم اسب، اصلی‌ترین و مهم‌ترین زمینه تعیین قیمت است.

پمپ آب

چنانچه کنتور بصورت مجزا باشد پمپ مخصوص به هر واحد باید به صورت جداگانه محاسبه و انتخاب شود که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد. اما در صورتیکه کنتور بصورت مشترک باشد می توان از یک پمپ به همراه مخزن ذخیره و لوازم جانبی استفاده کرد.

از بایدهای استفاده از این نوع پمپ، تنظیم دور الکتروموتور و به کارگیری سیستم کنترلی برای قطع و وصل است.

این پمپ ها از مکانیزم های مختلفی نسبت به پمپ های گریز از مرکز استفاده می کنند (در مورد چگونگی کار انواع پمپ ها در اینجا بیشتر بخوانید). آنها طراحی شده اند تا مایعات غلیظ مانند آب فاضلاب، گل و یا آب حاوی ذرات جامد پمپ شوند. این پمپ ها از مکانیزم های مختلفی نسبت به پمپ های گریز از مرکز استفاده می کنند (در مورد چگونگی کار انواع پمپ در اینجا بیشتر بخوانید). مقاله پمپ خانگی اطلاعات جامعی راجع به ویژگیهای انواع مختلف این پمپ، راهنمای خرید، آموزش نصب پمپ ، عیب یابی پمپ و غیره در اختیار شما قرار داده است.

برای استفاده پیوسته، پمپ‌های با عمر طولانی و کارایی بالا مناسب‌تر هستند. مثلاً اگر پمپ در محیط‌های خاص مانند صنعتی، کشاورزی یا حتی دریاچه‌ها استفاده این را بخوان می‌شود، باید پمپ با مقاومت مناسب در برابر عوامل خارجی انتخاب شود. در اینجا ما به برخی از کاربردهای پمپ که برای پمپ های آب متداول است نگاه می کنیم.

پمپ نیم اسب خانگی

از طرفی هم به خاطر کیفیت و راندمان کاری بالایی که مدل های متنوع دستگاه پمپ آب خانگی از خود نشان می دهد سبب شده تا این محصول تنها و بهترین راه حل برای از بین بردن مشکلات مربوط به کم آبی باشد.

با توجه به اینکه برخی از برندهای خارجی دارای تغییر قیمت های زیادی هستند، قیمت آن محصول در سایت درج نشده است. بهتر است با کارشناسان و مشاوران شرکت که شماره آن ها بر روی سایت در قسمت تماس با ما قرار داده شده است تماس حاصل فرمایید. از پمپ های آبدهی بالا در شرایطی که ظرفیت آبدهی زیاد و ارتفاع پمپاژ کم باشد استفاده می‌شود. پمپ ‌های سانتریفیوژ و آبدهی بالا به لحاظ کاربرد گسترده، هزینه‌ی پایین و نگهداری و تعمیرات آسان اغلب در واحدهای کشاورزی، خانگی و صنعتی و… برای انتقال آب و سایر سیالات سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این شرکت انواع الکتروپمپ‌های مختلف را برای مصارف صنعتی، نیمه‌صنعتی، غیر صنعتی و کشاورزی را تولید و عرضه می‌کند. فشار پمپ آب یکی دیگر از پارامتر‌های بسیار مهم و قابل اندازه گیری در سیستم پمپ آب خانگی محسوب میشود که مربوط به میزان فشار پمپ میباشد.

از پمپ های آب در ساختمان ها، کارخانه ها، مزارع کشاورزی، کامیون های آتش نشانی و حتی صنایع مختلف جهت جابجایی مایعات، بخصوص آب نیز استفاده می شود. پمپ آب خانگی پنتاکس (Pentax)، پمپ خانگی لوورا (Lowara) و پمپ خانگی سایر (SAER) از بهترین برندهای موجود در بازار هستند. پمپ های خانگی را میتوان به تک فاز و سه فاز یا پمپ بی صدا و صدا دار دسته بندی کرد. اما مهمترین آنها را میتوان پمپ آب خانگی جتی، استخری، بشقابی نامید.

خوشبختانه امروزه تعداد زیادی از شرکت‌ها و برندهای مطرح در سراسر جهان در زمینه تولید انواع پمپ آب فعالیت داشته و محصولات آن‌ها به راحتی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. برندهای متعددی نیز در بازار ایران حضور دارند که محصولات آن‌ها از نظر کیفیت، قدرت، مصرف انرژی و… باهم متفاوت هستند.

پمپ آب

دوباره همان مثال مجتمع ۴ واحدی را در نظر بگیرید، پمپ مناسب برای این مجتمع باید بتواند ۵۰% کل دبی را به با بالاترین نقطه ساختمان پمپاژ کند و همچنین باید ۱۰ تا ۱۵ متر، اختلاف ارتفاع این نقطه و هد ماکسیموم، باشد. این موتور آب ها خود مکش بوده و می توانید بالاتر از سطح منبع آب نصب نمایید. در نتیجه قبل از خرید پمپ جتی، باید یک محل مناسب برای آن در نظر بگیرید.

سری دیگر پمپ های پنتاکس  که کاربرد خانگی زیادی دارند و از آنها هم برای مصارف بوستر پمپ استفاده می شود. سری mb این نوع پمپ ها می باشد که البته امروزه کاربرد آن در ساختمان کمتر شده و سری های سه گانه قبلی بیشتر از این نوع سری کاربرد دارند. با توجه به بارندگی زیاد و بالا بودن سطح آب های زیر زمینی در شمال کشور ، عمدتا خانه هایی که در این مناطق قرار دارند دارای یک چاه با عمق کم یا متوسط می باشند.

پمپ‌های لجن کش از فولاد سخت کاری شده‌ی ضدسایش و با درجه سختی بالا ساخته شده‌اند و جهت انتقال مواد ساینده استفاده می‌شوند. (این پمپ برای مواد خورنده مناسب نیست.) معمولا از پمپ لجن کش برای پمپاژ لجن نیمه جامد و مواد دارای ذرات جامد استفاده می‌شود.

به همین دلیل از آن برای افزایش فشار آب سرد و گرم مصارف خانگی استفاده می شود. نحوه کارکرد پروانه این دستگاه ها بصورت توربینی بوده و در آبیاری کشاورزی و باغبانی و سیستم تهویه کوچک و سیالاتی که دارای گاز هستند، نیز کاربرد دارند. نصب پمپ آب خانگی به دو شیوه با مخزن ذخیره و بدون مخزن ذخیره می تواند صورت گیرد که نصب بدون مخزن، فشار آب واحد شما را افزایش داده و فشار آب باقی واحدها را کاهش می دهد.

این دستگاه دو پیچ دارد یکی از آنها سایز کوچک تری دارد و برای تنظیم کردن اختلاف فشار بین روشن و خاموش شدن پمپ مورد استفاده قرار می گیرد و پیچ بزرگتر برای تنظیم فشار مورد نیاز برای روشن شدن پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. برای تنظیم کلید اتومات پمپ آب خانگی در اولین مرحله شما باید پیچ کوچکتر که برای تنظیم اختلاف فشار بین خاموش و روشن شدن پمپ است را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. اکنون پیچ بزرگتر را بر روی عدد مورد نظر قرار دهید که پیشنهاد می شود آن را بر روی عدد ۲ قرار دهید.

پمپ آب زیاد خاموش و روشن میشود

اگر سطح مناسبی وجود نداشته باشد؛ نصاب پمپ، گودالی در زمین ایجاد خواهد کرد. در این روش حتما باید سطح صافی درون گودال به وجود بیاید تا مخزن به خوبی ثابت بماند. همچنین عده‌ای توصیه می‌کنند که روی مخزن و پمپ کاملا پوشانده شود و برای دسترسی به آن یک دریچه تعبیه می‌کنند. ۴) همانطور که قبلا در مقاله به آن اشاره شد، محل نصب مخزن و پمپ آب خانگی باید به دور از تابش مستقیم و غیرمستقیم آفتاب باشد.

این کلیدها وظیفه کنترل کردن سطح مایعاتی که رسانای جریان برق هستند و یک رله‌ی الکترونیکی به شمار می رود را بر عهده دارد. این مایعات از قبیل آب، فاضلاب و مایع های دیگری همچون محلول‌های قلیایی و یا اسیدی هستند. فلوتر با داشتن یک گوی پلاستیکی در آب استفاده شده و فلوتر حاوی گوی فلزی برای استفاده در منابع سوخت و یا مواد شیمیایی به کار می رود.

پمپ آب خانگی تک پروانه از مدل پمپ های سانتریفیوژ بوده و کارکرد پروانه در آن به شکل گریز از مرکز است. در این دستگاه فشار آب پس از ورود به چشمی پروانه زیاد شده و به سمت خروجی پمپ با شتاب هدایت می شود.

شرکت دیزل ساز در زمینه تولید و واردات انواع پمپ آب فعالیت گسترده‌ای دارد. این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی روز و جدیدترین ماشین‌آلات موفق شده است که محصولاتی باکیفیت و دارای بازدهی مناسب تولید و به بازار عرضه کند.

موارد بسیار زیادی بر قیمت پمپ اب خانگی تاثیرگذار است که از مهم‌ترین آنها می توان به توان پمپ، میزان برق مصرفی، میزان پرتاب، عمق مکش و همچنین شرکت سازنده آن اشاره کرد. به عنوان مثال پمپ آب ایرانی و تحت لیسانس آبارا با توان نیم اسب قیمتی بین 2 میلیون الی 2 میلیون و 400 هزار تومان دارد.

بدین صورت هنگامی که فشار آب درون لوله ها به کمتر از حد تعیین شده برسد، کلید اتوماتیک، پمپ را استارت می ‌کند. همچنین هنگامی که فشار به حد مورد نظر برسد، پمپ را خاموش می‌کند. این وسیله در ساختمان‌های مسکونی و مکان‌هایی که به طور دائمی به فشار آب نیاز ندارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. کلید اتوماتیک به نوعی از آسیب های احتمالی برای پمپ جلوگیری می کند.

واسپور پمپ عرضه کننده انواع پمپ، الکتروموتور، کفکش و لجنکش، گیربکس و سایر تجهیزات صنعتی ضمن همکاری با تولیدکنندگان معتبر داخلی و واردات کالاهای با کیفیت خارجی پاسخگوی نیازهای متنوع مشتریان خود در سطوح مختلف است. در صورت داشتن هرگونه سوال درمورد انواع پمپ آب و عملکرد هر کدام، می توانید با کارشناس های متخصص تک جنرال به صورت رایگان در ارتباط باشین و مشاوره بگیرید. همان‌طور که مشخص است پمپ آب یک اسب یا تک اسب در حوزه ساختمان کاربرد گسترده‌ای دارد و می‌تواند نیازهای بخش مهمی از آپارتمان‌نشین‌ها یا ساختمان‌های تجاری و اداری را رفع کند.

همچنین پمپ هایی برای بالا بردن فشار در سیستم وجود دارد که از جمله پمپ های داخلی هستند. الکتروپمپ خانگی زمینی بر روی خشکی، کنار منبع برق و اطراف لوله ورودی اب نصب می شوند و از طریق یک خط لوله یا شیلنگ با آن ارتباط برقرار می کنند. این نوع الکتروپمپ در اپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی کاربرد گسترده ای دارد . این پمپ‌ها شامل پمپ های زهکشی، پمپ های فاضلاب و پمپ های آبیاری می‌شوند.

یکی از موارد بسیار مهمی که در انتخاب پمپ آب باید به آن توجه کنید متراژ ساختمان و همچنین تعداد طبقات ساختمان می باشد. عموما پمپ ها از الکتروموتور و پروانه تشکیل شده اند و به این ترتیب کار می کنند که انرژی الکتریکی از الکتروموتور به پروانه منتقل شده و تبدیل به انرژی مکانیکی می شود. پروانه با چرخش انرژی مکانیکی را به سیال آب وارد کرده و آب را با فشار از دریچه خروجی به سمت لوله ها هدایت می کند. برای داشتن فشار آب مناسب باید میزان هد و دبی پمپ آب خانگی متناسب با تعداد طبقات و واحدهای ساختمان تان باشد.

و بیشترین قیمت برای پمپ های قوی و مرغوب چینی مانند ایدرو حدود 3 میلیون تومان است. انواعی از پمپ های کفکش، لجنکش، طبقاتی و شناور که برای جابجایی سیالات خورنده استفاده می شوند، از جنس استیل ساخته شده و در اصطلاح پمپ استیل نامیده می شوند. زیرا اگر این تجهیزات و اتصالات آن‌ها با هر بار فعالیت پمپ بلغزند، دچار آسیب می‌شوند.

بهترین پمپ آب خانگی باید بر اساس نیاز کاربر و ویژگی‌های محل نصب انتخاب شود.

خرده آشغال، گرد و خاک، حشرات و … می توانند جلوی درست عکس العمل نشان دادن کلید اتومات نسبت به تغییرات در فشار آب را بگیرند. بنابراین امکان دارد فشار آب از حداکثر تعیین شده پایین تر باشد اما کلید اتومات به صورت خودکار پمپ آب را روشن نکند.

به همین دلیل ضروری است، که ترکیب شیمیایی محیط مورد پمپاژ، گرانروی آن و وجود احتمالی اجزای جامد را در نظر داشته باشید. همچنین لازم است بدانید هر چه سیال چسبناک‌تر باشد، جریان در سیستم پمپاژ نیز دشوارتر است. خرید پمپ آب با ارسال فوری  و کیفیت بالا ، در سایت سولار مکانیکال انجام می شود.

از مهم ترین مزایای استفاده از این پمپ ها می توان به تقویت فشار و بهبود سیستم آبرسانی، تنظیم فشار آب و کمک به حفظ فشار ثابت آب، کمک به بهبود کیفیت آب ورودی به لطف داشتن فیلتر، ایجاد صدای کم و قیمت مقرون به صرفه اشاره نمود. اگر به دنبال خرید پمپ آب لوارا با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از بهترین  و معتبر ترین فروشگاه هستید همین حالا اقدام کنید همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول با شماره های زیر تماس بگیرید. اگر به دنبال خرید پمپ آب گراندفوس با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از بهترین  و معتبر ترین فروشگاه هستید همین حالا اقدام کنید همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول با شماره های زیر تماس بگیرید.

نوید سهند زیر مجموعه پمپیران است و تمام محصولات این مجموعه براساس استاندارد KSB  آلمان تولید می‌شود. از این پمپ بیشتر در صنعت و مکان‌ها بزرگ مانند موتورخانه‌ها استفاده می‌شود. سرویس پمپ آب از بروز مشکلات جدی و پرداخت هزینه برای تعمیر پمپ آب جلوگیری می کند و بیشتر حکم یک فرایند پیشگیرانه را دارد.

اندازه های پمپ آب از کوچک مانند مصارف پزشکی تولید شده است تا سایز های بزرگ که در مصارف صنعتی استفاده میشود. این قطعه در واقع همان موتور محرک پمپ های آب خانگی به حساب می آید. اکتروموتور توان و انرژی لازم برای حرکت روتور و پروانه و در نتیجه به حرکت درآوردن سیالات را از طریق جریان الکتریسیته دریافت می کند.

ساختمان های یک طبقه یا ویلا ها از پر تعداد ترین کاربری های مسکونی در کشور عزیزمان ایران است. غالباً پمپ آب خانگی پیشنهادی برای یک طبقه را پمپ های نیم اسب در انتخاب اول و پمپ آب خانگی یک اسب در انتخاب دوم تشکیل می دهند.

این احتمال وجود دارد که هر دستگاه دچار خرابی شود و پمپ آب خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به‌خصوص که در پمپ آب، فلز و سیال در کنار هم قرار دارند. ازآنجاکه پمپ آب برای تأمین آب شرب خانواده‌ها استفاده می‌شود، لازم است دستگاه به دلیل خرابی دچار وقفه نشود؛ لذا وجود قطعات یدکی و امکان تعمیر پمپ بسیار حیاتی است. شرکت آبادیزل به‌عنوان یکی از واردکننده‌های قطعات یدکی، این امکان را به وجود آورده است تا در صورت خرابی، فوری و بدون وقفه قطعات یدکی را تأمین کند.

پمپ آب

قیمت پمپ کارواش خانگی از حدود 2 میلیون تومان شروع شده و برخی از مدل ها حتی تا 30 میلیون تومان نیز قیمت دارند. در مقاله معرفی 8 عدد از بهترین کارواش خانگی توصیه های مفیدی در مورد انتخاب کارواش مناسب با نیاز شما وجود دارد.

اما با اتوجه به مصرف بالای پمپ خانگی بشقابی، نوعی از آن به بازار عرضه شده که دارای دو پروانه بوده و فشار پمپاژ مورد نیاز برای طبقات بالاتر را نیز تامین می نماید . برای این منظور از پمپ آب خانگی استفاده می شود تا میزان و حجم آب ورودی هر یک از واحد ها بر اساس استاندارد فشار آب ، ارائه شود . این نوع از انواع پمپ آب برای ساختمان‌های ۵ طبقه ۱۴ واحد که متراژ آن‌ها نیز حداکثر ۱۰۰ متر است استفاده می‎‌شود.

از پمپ های سیرکولاتور در صنایع، موتور خانه ها و شوفاژخانه ها استفاده می شود. برای ارائه مقادیر دقیق مایعات در فواصل زمانی خاص برای کاربردهایی با دقت بالا مانند کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) استفاده می‌شود.

آبی که درونی مخزن ذخیره می‌شود تحت فشار است و در دفعات بعدی که هر کدام از شیرهای درون ساختمان باز شود، دیگر نیازی به روشن شدن پمپ نیست و همان آبی که در مخزن وجود دارد وارد لوله‌ها می‌شود. کلید اتوماتیک دستگاهی است که بر روی پمپ اب خانگی وصل می‌شود و خاموش و روشن شدن آن را کنترل می‌کند.

در این مرحله باید پیچ های روی کلید اتومات را با پیچ گوشتی شل کنید. حالا برای بستن سیم کلید اتوماتیک پمپ باید در هر بخش یک عدد سیم برق پمپ و یک عدد سیم برق کلید اتوماتیک را در زیر پیچ مخصوص و در کنار یکدیگر متصل کنید.

همان‌طور که گفته شد، پمپ آب خانگی (Houseshold Water Pump) وسیله‌ای است که می‌تواند فشار آب را در ساختمان‌های مسکونی تقویت و تنظیم کند. از آنجایی که این پمپ‌ها معمولا با جریان برق کار می‌کنند، به آن‌ها الکتروپمپ آبی نیز گفته می‌شود. پمپ آب می‌تواند قسمت‌های مختلفی مانند ورودی و خروجی، پروانه برای مکش و پرتاب آب و موتور یا الکتروموتور را شامل شود. در ساختمان‌هایی که مشکل افت فشار آب دارند، برای حل این مشکل، از پمپ آب استفاده می‌کنند.

پمپ آب خانگی نیم اسب بخار به ساختمانهای یک طبقه با حداکثر متراژ ۱۵۰متر قابل نصب و مورد استفاده قرار میگیرند. پمپ ها بر اساس نیاز برای ساختمانها که بستگی به متراژ، تعداد طبقات و تعداد واحدها، میزان مصرف، تعداد شیر آب موجود در ساختمان می باشد کاربرد دارند که در زیر راهنمایی برای انتخاب پمپ آب مورد نیاز شما را تهیه کرده ایم. انتخاب پمپ‌ های پرقدرتی که توان آنها بیشتر از حد نیاز شماست، باعث افزایش هزینه برق خواهد شد.

  • اگر تعداد طبقاتی که لازم است آب بالا رود یک طبقه باشد ( یعنی به عنوان مثال ساختمان تنها شامل یک طبقه همکف و یک طبقه بالای آن باشد ) با احتیاط می توان پمپ نیم اسب را توصیه کرد هرچند بهتر است نوع ایتالیایی تهیه شود.
  • برخی از برند های پمپ آب خانگی اما هم از نظر کیفیت و هم ساختار به شکلی عمل می کنند که نسبت به نمونه های مشابه کمتر صدا دارند.
  • توجه داشته باشید معیارهای ذکر شده در رابطه با انتخاب لوله پمپ، بر اساس اصول کلی تعریف شده اند.
  • کاربرد شیر یکطرفه این می‌باشد که از ورود آب با فشار به سمت کنتور جلوگیری می‌کند.

به طور مثال اگر فشار آب ورودی برای پمپ آب به حدی کم باشد که پمپ آب روشن شود اما جریان خنک کنندگی پمپ بر قرار نشود، پمپ آب در طول زمان کارایی خود را کاهش داده و ممکن است بسوزد.

این ویژگی باعث می‌شود که شفت پمپ پایداری بالایی داشته باشد و در مقابل زنگ ‌زدگی و خوردگی مقاوم باشد. به این ترتیب، این محصول به مرور زمان عملکرد عملیاتی خود را حفظ می‌کند. شرکت ابارا در ایران نمایندگی فروش و خدمات پش از فروش این برند می باشد که دارای گارانتی 12 ماهه هم هست.

همین موضوع باعث شده است تا در کشور های مختلف افراد بسیار زیادی، محصولات این برند را خریداری کنند.

قیمت پمپ آب خانگی نسبت به برند پمپ و همچنین توان آن متغیر می باشد پیشنهاد می شود برای مشاوره قبل از خرید پمپ آب و استعلام قیمت با متخصصین ما در تماس باشید. پمپ آب پنتاکس با توان نیم و یک اسب بخار تولید شده و بازدهی بالایی را دارا می باشد. این محصول که از انواع پمپ تک فاز بوده برای ساختمان های مسکونی یک تا دو طبقه و تک واحدی پیشنهاد می شود. پمپ آب خانگی با ست کنترل نسبت به مدل قبلی هزینه خرید کمتری را دارا می باشد.

برای دریافت لیست قیمت کاملتر و مشاوره و انتخاب نوع مناسب پمپ نیم اسب می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. در ادامه جدول راهنمای انتخاب لوله ورودی و خروجی پمپ آب، بر اساس قطر و اندازه لوله قابل مشاهده است. توجه داشته باشید معیارهای ذکر شده در رابطه با انتخاب لوله پمپ، بر اساس اصول کلی تعریف شده اند.

پمپ آب

مثل انتقال آب در مصارف كشاورزی، انتقال آب در مصارف شهری و صنعتی، انتقال آب گرم تأسيسات گرمايشی و سرمايشی. پمپ آب بشقابی یکی از انواع پمپ ها می ‌باشد که قدرت بسیار زیادی در پرتاب آب به سمت بالا دارد.

با ورود مایع سیال به داخل محفظه پمپ، پره ها یا پروانه های پمپ می چرخند. با چرخیدن پروانه ها انرژی محرک سیال نیز افزایش می یابد و با فشار و قدرت بیشتری جریان پیدا می کند. یکی از مهمترین نکات هنگام انتخاب پمپ توجه به ویژگی های سیالی است که پمپ قرار است آن را پمپاژ کند‌.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما
هرگونه اظهار نظر یا توصیه درباره محتوای این وب‌سایت به معنای تأیید یا توصیه ما برای استفاده از آن نیست، بلکه این محتوا به عنوان یکی از منابع ممکن برای اطلاعات مورد نظر ارائه شده است.