محققان برزیلی صخره‌های پلاستیکی «هولناک» را در جزیره‌ای دورافتاده پیدا کردند



رویترز

زمین شناسی جزیره آتشفشانی Trindade برزیل سالهاست که دانشمندان را مجذوب خود کرده است، اما کشف سنگ های ساخته شده از زباله های پلاستیکی در این پناهگاه لاک پشت های دورافتاده یک زنگ خطر است.

پلاستیک ذوب شده در جزیره ای که در 1140 کیلومتری ایالت جنوب شرقی اسپیریتو سانتو قرار دارد، با صخره ها در هم آمیخته شده است که به گفته محققان، شواهدی از نفوذ فزاینده انسان بر چرخه های زمین شناسی زمین است.

فرناندا آولار سانتوس، زمین شناس در دانشگاه فدرال پارانا می گوید: «این جدید و در عین حال وحشتناک است، زیرا آلودگی به زمین شناسی رسیده است.

سانتوس و تیمش آزمایش‌های شیمیایی انجام دادند تا بفهمند چه نوع پلاستیکی در سنگ‌ها وجود دارد که «پلاستی گلومرا» نامیده می‌شوند، زیرا آنها از مخلوطی از دانه‌های رسوبی و سایر زباله‌هایی که توسط پلاستیک در کنار هم نگه داشته شده‌اند، ساخته شده‌اند.

سانتوس گفت: «ما (آلودگی) را عمدتاً از تورهای ماهیگیری شناسایی کردیم که زباله های بسیار رایج در سواحل جزیره ترینیداد است. (تورها) توسط جریان های دریایی کشیده می شوند و در ساحل جمع می شوند. هنگامی که دما افزایش می یابد، این پلاستیک ذوب می شود و با مواد طبیعی ساحل جاسازی می شود.

پلاستیک ذوب شده با سنگ های جزیره در هم تنیده شده است.

جزیره Trindade یکی از مهم ترین نقاط حفاظت شده جهان برای لاک پشت های سبز یا Chelonia mydas است که هر ساله هزاران نفر برای تخم گذاری به آنجا می آیند. تنها ساکنان انسانی در Trindade اعضای نیروی دریایی برزیل هستند که پایگاهی را در جزیره نگهداری می کنند و از لاک پشت های لانه ساز محافظت می کنند.

سانتوس گفت: «محلی که ما این نمونه‌ها (از پلاستیک) را پیدا کردیم، منطقه‌ای است که به طور دائمی در برزیل حفظ شده است، نزدیک جایی که لاک‌پشت‌های سبز تخم‌گذاری می‌کنند.

سانتوس می‌گوید این کشف پرسش‌هایی را در مورد میراث انسان‌ها بر روی زمین ایجاد می‌کند.

سانتوس با اشاره به یک دوره زمین شناسی پیشنهادی که با تاثیر انسان بر زمین شناسی و اکوسیستم های سیاره تعریف می شود، گفت: «ما در مورد آنتروپوسن بسیار صحبت می کنیم، و همین است.

«آلودگی، زباله‌های موجود در دریا و پلاستیک‌هایی که به اشتباه در اقیانوس‌ها ریخته می‌شوند، در حال تبدیل شدن به یک ماده زمین‌شناسی هستند که در پرونده‌های زمین‌شناسی زمین حفظ می‌شود.»

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما