مشکلات عرضه به فروش خودرو در سال لطمه می زند. اکنون تقاضا در حال کاهش است.

تویوتا موتور، بزرگترین خودروساز جهان از نظر تعداد خودروهای فروخته شده، روز چهارشنبه گفت که فروش آن در ایالات متحده حدود 10 درصد کاهش یافته و به 2.1 میلیون دستگاه در سال 2022 رسیده است. در سال، این شرکت گفت که فروش در سه ماهه چهارم نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش یافته است.

جنرال موتورز یکی از معدود خودروسازانی بود که روند صنعت را کاهش داد و در سال گذشته 2.5 درصد افزایش فروش در ایالات متحده را گزارش کرد و به 2.3 میلیون دستگاه رسید و پس از اینکه جنرال موتورز برای اولین بار در دهه های 2021 به جایگاه دوم سقوط کرد، آن را کمی جلوتر از تویوتا قرار داد. جنرال موتورز گفت تحویل در سه ماهه چهارم 41 درصد افزایش داشته است.

فروش خودروی الکتریکی جنرال موتورز، شورولت بولت، بیش از 50 درصد افزایش یافت و به 38120 دستگاه در سال رسید. این شرکت همچنین گفت که فروش GMC Hummer، یک پیکاپ برقی که بیش از 100000 دلار به فروش می رسد، به 854 دستگاه افزایش یافته است. این شرکت که گفته است قصد دارد تا سال 2035 خودروهای موتور احتراق داخلی را حذف کند، روی چندین خودروی الکتریکی جدید حساب می کند. خودروها، مدل هایی برای افزایش فروش در سال جاری.

شرکت دیگری که عملکرد نسبتاً خوبی داشت هیوندای بود، خودروساز کره جنوبی که خودروهایی را با برندهای هیوندای و کیا می فروشد و همچنین به خودروهای برقی فشار زیادی وارد کرده است. فروش تمام سال آن فقط 2 درصد کاهش یافت و تحویل در سه ماهه چهارم 29 درصد افزایش یافت.

فروش برای وسایل نقلیه الکتریکی و برای شرکت هایی که در آن تجارت به سرعت در حال رشد تخصص دارند، قوی بود.

تسلا روز دوشنبه از افزایش 40 درصدی فروش جهانی خود برای سال 2022 خبر داد، اما تحویل آن در سه ماه آخر سال کمتر از انتظارات تحلیلگران بود. سهام این شرکت که در سال گذشته 65 درصد کاهش داشت، روز سه شنبه 12 درصد کاهش یافت. روز چهارشنبه تا پایان معاملات 5 درصد افزایش یافت.

و Rivian، یک شرکت خودروهای الکتریکی کوچکتر، روز سه شنبه گفت که چند صد وسیله نقلیه از هدف خود برای تولید 25000 کامیون، خودروهای کاربردی اسپرت و ون در سال 2022 فاصله دارد.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما