مکزیک مرگبارترین کشور برای فعالان محیط زیست معرفی شد

“هیچ چیز پیشرفت نکرده است: او مرده است، آنها او را کشتند، اما چه کسی دستور کشتن او را داده است؟” او گفت. “این خشمگین است.”

گاهی اوقات محیط بانان به سادگی ناپدید می شوند. تنها در جامعه یاکی، سال گذشته هشت نفر ناپدید شدند و اگر قربانیان قتل بودند، یافتن آنها ممکن است دشوار باشد. اجساد اغلب پنهان یا تخریب می شوند و شواهد کمی از جنایت باقی می ماند. این عمل به عنوان ناپدید شدن اجباری شناخته می شود و در مکزیک گسترده است: بیش از 100000 نفر بر اساس آمارهای دولتی، از سال 1964 ناپدید شده اند.

گلوبال ویتنس 19 ناپدید شدن اجباری حقوق زمین در مکزیک را در سال 2021 ثبت کرد، از جمله ایرما گالیندو باریوس، یک محیط بان، که به دلیل کارش در دفاع از جنگل ها در ایالت جنوبی اواکساکا با ارعاب مقامات محلی مواجه شده بود. او اکتبر گذشته ناپدید شد و از آن زمان دیگر دیده نشده است.

خشونت در سال جاری نیز ادامه یافته است. در ماه مارس، یک فعال محیط زیست بومی، خوزه ترینیداد بالدنگرو، در ایالت شمالی چیهواهوا کشته شد. برادرش، ایسیدرو بالدنگرو، یک فعال برجسته محیط زیست، در سال 2017 به قتل رسید.

با وجود خطرات، بسیاری از محیط بانان همچنان متعهد به حفظ زمین و منابع خود هستند.

آقای می‌گوید: «از کودکی به شما یاد می‌دهند که باید برای منافع قبیله، آب، زمین بجنگید. جیمنز، فعال یاکی. ما با مردم ادامه می دهیم، مردم هستند که ما را قوی می کنند.»

کریستینا نوریگا در گزارشی از بوگوتا، کلمبیا مشارکت داشت.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما