نتس ژاک وان را به عنوان سرمربی معرفی کرد

اخیراً نتز با درام غریبه نیست، از جستجوی طولانی مدت مربیگری اجتناب کرد و تصمیم سریعی گرفت تا فردی آشنا را استخدام کند.

این تیم روز چهارشنبه ژاک وان دستیار قدیمی نتس را به عنوان سرمربی به جای استیو نش که هفته گذشته اخراج شد، معرفی کرد. وان از آن زمان تاکنون در چهار بازی با ظرفیت موقت مربی تیم بوده است.

وان در زمان بسیار پرخطری مسئولیت این سازمان را بر عهده گرفت، که گارد ستاره‌اش کایری ایروینگ در اواخر اکتبر پیوندی به یک فیلم یهودی‌ستیزانه در توییتر منتشر کرد. نتس ایروینگ را به دلیل امتناع از انکار یهودستیزی به مدت نامحدودی تعلیق کرد. او چهار بازی را از دست داده است، از جمله برد چهارشنبه 112-85 در خانه مقابل نیکس، و تیم اعلام کرد که او حداقل یک بازی دیگر را از دست خواهد داد.

شان مارکس، مدیر کل نتز، گفت: «پیدا کردن فردی با ثبات، JV است. “بسیار پایدار، آماده تحت فشار. جنتلمن این چیزی است که او هست.»

قبل از بازی چهارشنبه، وان با خبرنگاران ملاقات کرد و لبخندی درخشان زد. او در پاسخ به یک سوال، به شایعات بی‌سابقه هفته گذشته مبنی بر انتخاب ایمه اودوکا، سرمربی بوستون سلتیکس که در این فصل محروم است، به جای نش اشاره کرد.

وان با خنده گفت: «حدس می‌زنم من کاندیدای ثبت نام بودم. وی افزود: من با این موضوع مشکلی ندارم. به همسرم گفتم شاید من انتخاب اول او نبودم و 20 سال است که با هم هستیم. بنابراین، می دانید، همه چیز می تواند کار کند. ما میریم.»

وان از سال 2016 به عنوان کمک مربی برای نتز فعالیت می کرد و در سال 2020 پس از اخراج کنی اتکینسون از مربیگری، به عنوان سرمربی موقت خدمت کرد. نتز او را به عنوان جایگزین اتکینسون در نظر گرفت اما در نهایت نش را استخدام کرد و وان در کارکنان نش باقی ماند.

روز چهارشنبه، مارکس وان را به خاطر حضور دوباره به عنوان مربی موقت تمجید کرد. این بار، مارکس به اندازه کافی از او دید که به طور دائمی به او ضربه بزند.

نتز با هدایت وان در بازی روز چهارشنبه رکورد 2-2 داشت و مارکس گفت که انرژی اطراف تیم را در این چهار بازی دوست دارد.

مارکس گفت: “ما در اینجا به تصویر بزرگ نگاه می کنیم و هفت سال با او رابطه داریم، رابطه او با بازیکنان، روحیه رقابتی او، بسیاری از اینها تا حد زیادی کمک می کند.” ما می بینیم که اخیراً چگونه این تیم به او پاسخ داده است.

وان گفت که از روز پنجشنبه که ایروینگ به حالت تعلیق درآمد، با او تماسی نداشته است.

وان گفت: “من در مقامی که در حال خدمت بودم فکر می کردم که جای من نیست.” من همیشه مرزهای خود را به عنوان کمک مربی درک کرده ام. این می‌تواند در موقعیتی که من اکنون در آن هستم تغییر کند.»

مارکس گفت که از روز پنجشنبه نیز با ایروینگ صحبت نکرده است، اما توضیح نداد که چرا این کار را نکرده است.

این تیم نوامبر اعلام کرد 1 که توافق کرده بود راه خود را با نش جدا کند. چندی بعد، گزارش های رسانه های خبری شروع به پیوند نتس با اودوکا کردند که در ماه سپتامبر توسط سلتیکس به دلیل نقض سیاست های نامشخص تیم محروم شد. به گفته دو نفر از آشنایان با وضعیت که مجاز به صحبت در مورد آن به طور عمومی نبودند، اودوکا با یک زیردستان زن رابطه داشت.

هنگامی که مارکس به طور خاص در مورد اینکه چرا اودوکا را استخدام نکرده است، گفت که بحث در مورد نامزدهایی که در نظر گرفته شده اند مناسب نیست. سلتیکس به اودوکا اجازه داده است تا با تیم های دیگر صحبت کند و اگر تیم دیگری او را به خدمت بگیرد، به گفته شخصی که در این مورد توضیح داده شده و مجاز به بحث عمومی درباره آن نیست، غرامتی را مطالبه نخواهد کرد.

نش در ابتدا از حمایت ایروینگ و مهاجم کوین دورانت برخوردار بود، زمانی که در سال 2020 بدون تجربه قبلی مربیگری به خدمت گرفته شد. اما او مدیریت یک دوره پر هرج و مرج را برای این فرنچایز داشت که شامل موارد زیر بود: ایروینگ بیشتر فصل 2021-2022 را از دست داد، زیرا او در برابر ویروس کرونا واکسینه نمی شد. جراحات دورانت و بن سیمونز. و جیمز هاردن از هیوستون به نتز مبادله شد – و سپس از نتز به فیلادلفیا رفت زیرا تیم در فصل گذشته مشکل داشت.

تابستان امسال، The Athletic گزارش داد که دورانت از جو تسای، مالک تیم خواسته است که بین او یا مارکس و نش یکی را انتخاب کند. نش، مارکس و دورانت همگی در روز رسانه در ماه سپتامبر گفتند که آماده هستند تا با هم پیش بروند.

نتز که دوباره سالم برای شروع این فصل بود، به مبارزه ادامه داد. آنها سال 2-5 را قبل از اخراج نش آغاز کردند. مارکس گفت که بازیکنان در تصمیم گیری “صفر” داشتند و او و نش “احساس کردند که زمانش فرا رسیده است.”

مارکس گفت: “اگر من اینجا بنشینم و همه چیزهایی را که او در طول مدت تصدی خود در اینجا پشت سر گذاشته است را یکی یکی فهرست کنم، به او بدی می کنم زیرا او بهانه ای نمی خواهد.” او این نیست. بنابراین او مطمئناً بیش از دو سال در اینجا زمین بازی یکنواختی نداشته است. و در قبال آن، من مطمئناً احساس مسئولیت می کنم زیرا همه اینها بر عهده او نیست.

وان سفر NBA خود را به عنوان یک بازیکن با 12 سال دوران حرفه ای که شامل دو فصل با نتز بود آغاز کرد. او در سال 2007 به عنوان بخشی از تیم سن آنتونیو اسپرز قهرمان شد.

سن آنتونیو جایی بود که دوران بازی وان به پایان رسید و دوران مربیگری او آغاز شد. او دو فصل دستیار مربی گرگ پوپوویچ بود تا اینکه اورلاندو مجیک وان را به عنوان سرمربی در جولای 2012 استخدام کرد.

مجیک شروع به بازسازی کرد. آن‌ها در آن تابستان مرکز آل‌استار دوایت هاوارد را عوض کردند، سپس در فصل اول وان 20-62 پیش رفتند. این بدترین رکورد در NBA بود، و سال بعد فقط کمی بهتر بود در 23-59. پس از شروع 15-37 فصل 2014-2015، مجیک وان را اخراج کرد.

او در تابستان 2016 به کادر اتکینسون نتز پیوست. نتز در 7 مارس 2020 اتکینسون را اخراج کرد، کمتر از یک هفته قبل از تعلیق فصل به دلیل همه گیر ویروس کرونا. زمانی که NBA فصل را در یک محیط حبابی در والت دیزنی ورلد در فلوریدا در آن تابستان از سر گرفت، وان مربی تیم را به رکورد 5-3 در بازی های مرحله حذفی برد و سپس در دور اول پلی آف به تورنتو رپتورز باخت.

وان گفت: «من یک مربی جوان بودم. من قطعا خوشحالم که آن شغل را انتخاب کردم. این از من کمک مربی بهتری کرد.» وی افزود: من به عنوان یک فرد به تازگی رشد کرده ام. همانطور که می‌توانید با این ریش در اینجا ببینید، در خودم بسیار امن‌تر هستم.»

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما