نظر ما به طور ناگهانی چین و روسیه را همزمان می گیریم

این قانون آخر بسیار بزرگ است، زیرا اکثر نیمه هادی های پیشرفته توسط چیزی که من «ائتلاف انطباقی پیچیده» از شرکت ها از آمریکا گرفته تا اروپا و آسیا می نامم ساخته می شوند. به این موضوع فکر کنید: AMD، کوالکام، اینتل، اپل و انویدیا در طراحی تراشه‌هایی که میلیاردها ترانزیستور را در کنار هم قرار داده‌اند، برای تولید قدرت پردازشی که به دنبال آن هستند، برتری دارند. Synopsys و Cadence ابزارها و نرم افزارهای پیچیده طراحی به کمک کامپیوتری را ایجاد می کنند که سازندگان تراشه در واقع جدیدترین ایده های خود را بر روی آنها طراحی می کنند. Applied Materials مواد را ایجاد و اصلاح می کند تا میلیاردها ترانزیستور را جعل کند و سیم ها را در تراشه به هم وصل کند. ASML، یک شرکت هلندی، ابزارهای لیتوگرافی را با مشارکت، از جمله، Zeiss SMT، یک شرکت آلمانی متخصص در لنزهای نوری، که شابلون‌های ویفرهای سیلیکونی را با استفاده از نور فرابنفش عمیق و شدید می‌کشد، ارائه می‌کند. طول موج کوتاهی که می تواند طرح های ریز و ریز را روی یک ریزتراشه چاپ کند. اینتل، لام ریسرچ، KLA و شرکت هایی از کره گرفته تا ژاپن و تایوان نیز نقش های کلیدی در این ائتلاف دارند.

نکته اینجاست: هر چه بیشتر مرزهای فیزیک و علم مواد را فشار دهیم تا ترانزیستورهای بیشتری را روی یک تراشه بچسبانیم تا قدرت پردازش بیشتری برای ادامه پیشرفت هوش مصنوعی بدست آوریم، احتمال اینکه هر شرکت یا کشوری بتواند برتر باشد کمتر می شود. در تمام بخش های فرآیند طراحی و ساخت. شما به کل ائتلاف نیاز دارید. دلیل اینکه شرکت تولید نیمه هادی تایوان، معروف به TSMC، برترین تولید کننده تراشه در جهان در نظر گرفته می شود این است که هر عضو این ائتلاف به TSMC با صمیمی ترین اسرار تجاری خود اعتماد می کند، که سپس آنها را در هم می آمیزد و به نفع کل استفاده می کند.

از آنجایی که شرکای ائتلاف به چین برای سرقت مالکیت معنوی آنها اعتماد ندارند، پکن در تلاش است تا مجموعه تراشه‌های تولید ستاره‌ای جهان را به تنهایی با فناوری‌های قدیمی تکرار کند. این شرکت توانست مقدار مشخصی از فناوری تراشه، از جمله فناوری 28 نانومتری TSMC را در سال 2017 به سرقت ببرد.

تا همین اواخر، شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا، سازنده تراشه‌های برتر چین، تصور می‌شد که عمدتاً در این سطح تراشه گیر کرده است، اگرچه ادعا می‌کند با تقلب برخی از نسل‌های قدیمی‌تر، تراشه‌هایی در مقیاس 14 و حتی 7 نانومتری تولید کرده است. لیتوگرافی UV عمیق از ASML. با این حال، کارشناسان آمریکایی به من گفتند که چین نمی‌تواند این تراشه‌ها را با دقت و بدون آخرین فناوری ASML – که اکنون در این کشور ممنوع شده است – تولید کند.

این هفته با جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده مصاحبه کردم که هم بر کنترل های جدید صادرات تراشه ها و هم بر 52.7 میلیارد دلاری که دولت بایدن برای حمایت از تحقیقات بیشتر ایالات متحده در مورد نیمه هادی های نسل بعدی و بازگرداندن تولید تراشه های پیشرفته به کشور دریافت کرده است، گفت وگو کرد. ریموندو ایالات متحده این ایده را رد می کند که مقررات جدید معادل یک اقدام جنگی است.

او در دفترش به من گفت: «ایالات متحده در موقعیت غیرقابل دفاعی قرار داشت. امروز ما 100 درصد تراشه های منطقی پیشرفته خود را از خارج خریداری می کنیم – 90 درصد از TSMC در تایوان و 10 درصد از سامسونگ در کره. (این خیلی احمقانه است، اما حقیقت دارد.)

«ما در ایالات متحده هیچ یک از تراشه‌هایی را که برای هوش مصنوعی، ارتش، ماهواره‌ها، و برنامه‌های فضایی‌مان نیاز داریم، تولید نمی‌کنیم» – به غیر از تعداد بی‌شمار برنامه‌های غیرنظامی که اقتصاد ما را تقویت می‌کنند. او گفت که قانون اخیر تراشه ها “ابتکار تهاجمی” ما برای تقویت کل اکوسیستم نوآوری ما بود، بنابراین پیشرفته ترین تراشه های بیشتری در ایالات متحده ساخته می شوند.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما