نظر مرحله بعدی مبارزه با سقط جنین هم اکنون در نیویورک در حال وقوع است

لیندا پرین زمان زیادی را صرف صحبت با زنان دیوانه در پایان Roe v. وید

پرین یک پزشک نیویورکی و یکی از بنیانگذاران خط تلفن سقط جنین و سقط جنین است که از افرادی که برای پایان دادن به بارداری خود از قرص استفاده می کنند حمایت می کند. او خط تلفن را در زمان دولت ترامپ در واکنش به تشدید محدودیت‌های ایالتی راه‌اندازی کرد. در ابتدا، با توجه به اینکه کلینیک های سقط جنین هنوز در هر ایالت فعال هستند، تماس های زیادی وجود نداشت. سپس تگزاس اکثر سقط جنین ها را پس از شش هفته بارداری ممنوع کرد و تماس های بیشتری شروع شد.

بعد از Roe v. پرین گفت: وید واژگون شد، “فقط از پشت بام گذشت و همچنان شلوغ تر و شلوغ تر می شد.” اکنون 60 داوطلب 18 ساعت در روز در آن کار می کنند. او گفت: «تقریباً تلفن تقریباً بدون وقفه زنگ می‌زند و ما همزمان پیامک دریافت می‌کنیم.

برای کسانی که حاملگی های ناخواسته دارند و در ایالت هایی زندگی می کنند که سقط جنین ممنوع است، استفاده از دارو برای خود مدیریتی سقط گاهی تنها گزینه است. پرین گفت: «این فقط تعداد کمی از مردم هستند که می توانند هزینه سفر را تامین کنند. سازمان‌های غیرانتفاعی مانند Brigid Alliance می‌توانند به پوشش هزینه‌ها کمک کنند، اما نمی‌توانند اطمینان حاصل کنند که افراد به مراقبت از کودک مورد اعتماد خود می‌پردازند، رئیس‌هایشان را مجبور به مرخصی از محل کارشان کنند یا غیبت خود را برای والدینی که حمایت نمی‌کنند توضیح دهند. پرین گفت: “بنابراین برخی از مردم در حال کشف این هستند که چگونه قرص ها را به بهترین شکل ممکن دریافت کنند.”

انجام این کار ممکن است به طرز وحشتناکی طولانی شود. دولت بایدن به ارائه دهندگان بهداشت از راه دور اجازه تجویز و ارسال قرص های سقط جنین را داده است، اما داروخانه های آنلاین این قرص ها را به ایالت هایی که سقط جنین غیرقانونی است ارسال نمی کنند. زنان می‌توانند صندوق‌های پستی را در ایالت‌های آبی اجاره کنند و سپس نامه‌های خود را فوروارد کنند، اما پرین گفت که برخی از ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی از راه دور آدرس IP بیماران خود را بررسی می‌کنند. برای مردم ایالت های ممنوعه، یکی از قابل اعتمادترین منابع قرص های پستی، سازمان اروپایی Aid Access است که پرین با آن همکاری نزدیک دارد. اما از آنجایی که این قرص‌ها از هند ارسال می‌شوند، رسیدن آن‌ها تا سه هفته طول می‌کشد که برای کسی که ناامید از پایان دادن به بارداری ناخواسته است، یک ابد است.

پرین در مورد افرادی که با خط تلفن تماس می گیرند، گفت: “آنها در سه ماهه دوم بارداری هستند، نه به ندرت، زمانی که بالاخره قرص های خود را دریافت می کنند و در نهایت می توانند دو روز مرخصی از محل کار خود داشته باشند تا از آنها استفاده کنند.” اگرچه FDA مصرف قرص‌ها را فقط تا هفته 10 بارداری مجاز می‌داند، اما در برخی کشورها این قرص‌ها دیرتر استفاده می‌شوند، مصرف آن‌ها در سه ماهه دوم معمولاً از نظر پزشکی خطرناک تلقی نمی‌شود. با این حال، خود مدیریت سقط جنین دیرهنگام می تواند از نظر روانشناختی آزاردهنده باشد، به ویژه، پرین گفت: “اگر شما یک نوجوان هستید و هیچ کس نباید بداند چه اتفاقی برای شما می افتد.”

به دلیل این وحشت و ناراحتی است که پرین به همراه چند پزشک بی باک دیگر در حال آماده شدن برای ارسال قرص های سقط جنین در سراسر خطوط دولتی است. با این حال، قبل از اینکه بتواند شروع به کار کند، به نیویورک نیاز دارد تا لایحه‌ای را تصویب کند که تضمین کند ایالت از او در برابر دادستان‌ها و دادخواست‌های ایالتی محافظت می‌کند.

پرین گفت: «اگر می‌خواهیم دسترسی به سقط جنین را گسترش دهیم، باید خارج از چارچوب فکر کنیم و سعی کنیم چیزهای جدیدی اتفاق بیفتد. و این همان کاری است که این قانون سپر باید انجام دهد: باید به ما اجازه دهد در این حالات قرمز تجویز کنیم.

قوانین سپر برای سقط جنین پزشکی از راه دور در لبه برش قانونگذاری طرفدار انتخاب است. آنها تلاشی هستند، در یک زمان از دست دادن سرسام آور، برای حامیان حقوق سقط جنین برای حمله. در انتظار سقوط Roe v. وید – تصمیمی که هفته آینده 50 ساله می شد – چندین ایالت آبی از جمله نیویورک قوانینی را تصویب کردند که از ارائه دهندگان سقط جنین محافظت می کند که از کسانی که از مکان هایی با ممنوعیت سقط جنین سفر می کنند مراقبت می کنند. قوانین سپر پزشکی از راه دور بسیار فراتر می رود و تلاش می کند از پزشکانی که قوانین ایالت های ضد سقط جنین را زیر پا می گذارند، با کمک به زنان در آنها برای سقط جنین در خانه محافظت کند.

در حال حاضر، فقط ماساچوست چنین قانونی دارد، اما ممکن است نیویورک به زودی به آن بپیوندد. این هفته، لایحه ای که توسط سناتور ایالتی شلی مایر حمایت می شد، از کمیته رای گیری شد. مایر می گوید: «ما نمی توانیم به عقب برگردیم زیرا این موضوع پیچیده است. دکترها دیگر برنمی گردند.»

همانطور که امیلی بازلون در مجله نیویورک تایمز گزارش داد، برخی از گروه های حامی سقط جنین در ابتدا در حمایت از پیشنهاد مایر تردید داشتند. اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک، در میان چیزهای دیگر، نگران ایجاد حس امنیت کاذب به ارائه‌دهندگان است، زیرا توانایی نیویورک برای محافظت از پزشکان در برابر اقدامات قانونی توسط سایر ایالت‌ها محدود است، به‌ویژه زمانی که آنها از مرزهای نیویورک خارج شوند. اما پس از همکاری با مایر برای اصلاح زبان لایحه، NYCLU وارد عمل شد، حتی اگر دونا لیبرمن، مدیر اجرایی آن، گفت: “این نوشدارویی نیست که من می‌توانیم برای لیندا و دیگران فراهم کنیم.”

پرین این را می داند، اما او حاضر است درجه ای از خطر را بپذیرد. او در صحبت با برخی از زنانی که با خط تلفن او تماس می‌گیرند، گفت: «من فکر می‌کنم PTSD که بسیاری از مردم در اثر این اتفاق خواهند داشت، برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. و از همه اینها می شد اجتناب کرد. قانونگذاران نیویورک می توانند کمک کنند.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما