نظر چگونه بارنز و نوبل از نزدیک به مرگ بازگشتند

وقتی بزرگتر شدم، به شهرهایی نقل مکان کردم که کتابفروشی های مستقل بزرگی داشتند. من به کالج در سانتا کروز، کالیفرنیا رفتم و کتابفروشی سانتا کروز هنوز در قلب من جای افتخار دارد. من هرگز در 30 مایلی نخواهم بود و از آن بازدید نمی کنم. من در واشنگتن دی سی زندگی می کردم و شب هایم را در سیاست و نثر می گذراندم. و من تماشا کردم که بارنز و نوبل – و Borders که همیشه برای من شبیه یک تقلید ضعیف بود – شروع به شکست کردند.

تجارت بی وقفه در حال حرکت آنلاین بود. یک فروشگاه Barnes & Noble بزرگ بود، اما انتخاب آمازون بی پایان بود. خوانندگان الکترونیکی سؤالات مسافت و تحویل را منسوخ کردند. ساعت 11:30 شب می‌توانستم هر چیزی را که می‌خواستم دانلود کنم، زیرا نمی‌توانستم بخوابم، و مطمئناً این یکی از تراکت‌های Thich Nhat Hanh که من هنوز نداشتم، اعصابم را آرام می‌کرد. و کتابفروشی های زنجیره ای در حال تبدیل شدن به چیز دیگری بودند: اسباب بازی فروشی ها، هکرهای دی وی دی و در اقدامی عجیب و غریب برای نجات کسب و کار، رستوران ها. مرزها ورشکست شدند و به نظر می‌رسید که بارنز و نوبل به دنبال آن باشد.

من عاشق بارنز اند نوبل بودم، اما به کشتن آن کمک می کردم. و سپس حرکتی به سانفرانسیسکو، پدر شدن و بیماری همه گیر آمد. وقتی در آمازون کتاب های کودکان سفارش می دهید، نشستن فرزندتان در کنار شما لذتی ندارد. و در دندان همه گیری کووید، کتابخانه ها ماه به ماه بسته می شد. Barnes & Noble در شهر وجود ندارد، اما یکی از آن‌ها با ۲۰ دقیقه و گاهی ۳۵ دقیقه رانندگی به سمت جنوب وجود دارد. متوجه شدم که دوران کودکی‌ام را برعکس بازی می‌کنم، بچه‌هایم را روز به روز به آنجا می‌برم تا جایی برای نشستن و بازی داشته باشند و در میان کتاب‌ها وجود داشته باشند.

من تنها نبودم، معلوم شد. Barnes & Noble یک بیماری همه گیر عالی داشت. این زنجیره که در حال انقباض طولانی است، برای اولین بار در یک دهه اخیر در حال گسترش است. این شرکت قصد دارد امسال 30 فروشگاه جدید افتتاح کند، از جمله برخی از آنها در مکان‌هایی که آمازون تلاش کرد و نتوانست کتابفروشی‌های خوب بسازد. به طور فزاینده ای به عنوان متحد، و نه دشمن کتابفروشان مستقل دیده می شود.

چگونه است که کتابفروشی ها خود را در عصر آمازون توجیه می کنند؟ جیمز دانت، مدیر اجرایی Barnes & Noble، در سخنرانی اصلی گروه مطالعه صنعت کتاب در سال 2020، این سوال را مطرح کرد. آن‌ها این کار را با قرار گرفتن در مکان‌هایی انجام می‌دهند که در آن کتاب‌ها را با لذت، با لذت، با آرامشی که به‌سادگی تکرار آنلاین آن غیرممکن است، کشف می‌کنید. و برای انجام این کار، باید یک کتابفروشی خوب داشته باشید.»

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما