پاکستان 360 زندانی هندی را در ماه جاری به عنوان یک & ژست حسن نیت& آزاد می کند آسیا نیوز

اسلام آباد: پاکستان روز جمعه اعلام کرد که 360 زندانی هندی را که اکثراً ماهیگیر هستند، در چهار مرحله در این ماه آزاد می کند تا به عنوان یک “ژست حسن نیت” در بحبوحه تنش ها بین دو کشور پس از حمله تروریستی پولواما.

محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه گفت که روند آزادی ماهیگیران هندی از 8 آوریل آغاز می شود و 100 زندانی آزاد می شوند. در مرحله دوم در 5 آوریل، 100 دستگاه دیگر منتشر می شود. در مرحله سوم در 22 آوریل 100 نفر دیگر و در مرحله چهارم و آخرین در 9 فروردین 60 زندانی باقی مانده آزاد می شوند.

فیصل هنگام سخنرانی هفتگی خود با رسانه ها در اسلام آباد گفت: «ما این کار را به عنوان یک حسن نیت انجام می دهیم و امیدواریم که هند نیز آن را متقابلاً انجام دهد.

این سخنگو گفت در حال حاضر 347 زندانی پاکستانی در هند و 537 زندانی هندی در پاکستان هستند.

وی گفت: پاکستان 360 زندانی هندی را آزاد خواهد کرد که از این تعداد 355 نفر ماهیگیر و 5 نفر غیرنظامی هستند.

این ماهیگیران از کراچی به لاهور برده شده و در مرز واگه به ​​مقامات هندی تحویل داده خواهند شد.

انور کاظمی، سخنگوی سازمان رفاهی ادهی که به ماهیگیران آزاد شده با لباس و غذا کمک می کند، به PTI از کراچی گفت که روند آزادسازی ماهیگیران از روز یکشنبه آغاز می شود.

او گفت: «ابتدا یک گروه 100 ماهیگیر روز یکشنبه با قطار سریع السیر علامه اقبال از کراچی به لاهور منتقل می شوند.

آنها احتمالا روز دوشنبه در واگه به ​​هند تحویل داده می شوند. آنها ماهها و گاه سالها قبل از بازگشت به کشورشان وقت گذاشتند.

پاکستان و هند اغلب ماهیگیران را دستگیر می کنند زیرا مرزهای دریایی مشخصی در دریای عرب وجود ندارد و این ماهیگیران قایق های مجهز به فناوری برای اطلاع از مکان دقیق خود را ندارند.

به دلیل طولانی شدن و کند بودن رویه های اداری و قانونی، ماهیگیران معمولاً چندین ماه و گاهی سال ها در زندان می مانند.

اعلام پاکستان برای آزاد کردن ماهیگیران در بحبوحه تشدید تنش ها بین هند و پاکستان پس از آن منتشر شد که یک بمب گذار انتحاری گروه تروریستی جیش محمد مستقر در پاکستان در 14 فوریه 40 پرسنل CRPF را در منطقه پولواما جامو و کشمیر کشت.

هند یک عملیات ضد تروریستی را علیه یک کمپ آموزشی JeM در بالاکوت در استان خیبر پختونخوا پاکستان آغاز کرد.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما