پرورش جلبک دریایی برای جذب کربن بیش از حد از اقیانوس را اشغال می کند

ایزابلا آرزنو سولترو، محقق فوق دکتری در دانشگاه استنفورد که روی این پروژه کار می کرد، می گوید: «این صنعت از علم جلوتر است. هدف فوری ما این بود که ببینیم آیا با توجه به شرایط بهینه، واقعاً می‌توانیم به مقیاس برداشت کربنی که مردم در مورد آن صحبت می‌کنند دست پیدا کنیم. و پاسخ این است که نه، نه واقعا.»

جلبک دریایی دی اکسید کربن را از طریق فتوسنتز از اتمسفر بیرون می کشد و سپس مقدار قابل توجهی از آن جدا می شود – به طور بالقوه برای هزاران سال – هنگامی که ماده گیاهی در نهایت به اعماق اقیانوس ها فرو می رود. ایده این است که می‌توان آن را پرورش داد و سپس عمداً غرق کرد تا آن کربن را به اندازه کافی برای کاهش فشار بر آب و هوا قفل کند.

Arzeno-Soltero و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، ارواین، از یک مدل نرم افزاری برای تخمین میزان رشد جلبک دریایی، از چهار نوع مختلف، در اقیانوس های سراسر جهان استفاده کردند.

این مدل مواردی مانند جذب نیترات جلبک دریایی (که برای رشد ضروری است)، دمای آب، شدت خورشید و ارتفاع امواج دریا را با استفاده از داده‌های اقیانوس جهانی جمع‌آوری‌شده از سال‌های گذشته در نظر گرفت، در حالی که شیوه‌های کشاورزی فعلی را در نظر گرفت. محققان بیش از 1000 شبیه سازی رشد و برداشت جلبک دریایی را برای هر یک از انواع جلبک دریایی انجام دادند که به گفته آنها “مرزهای بالایی خوش بینانه” برای تولید جلبک دریایی را نشان می دهد.

برای مثال، تخمین‌های جدید فرض می‌کردند که فضای کشاورزی را می‌توان در پربارترین آب‌های جلبک دریایی در اقیانوس آرام استوایی، در حدود 200 مایل دریایی دورتر از ساحل یافت. در مکان‌هایی که تولید کمتری دارند، پرورش جلبک دریایی به اندازه کافی برای رسیدن به اهداف آب و هوایی چالش‌برانگیزتر خواهد بود: سه برابر فضای بیشتری باید به پرورش جلبک دریایی اختصاص داده شود تا همان مقدار کربن جذب شود.

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما