چرا کمیسیون انتخابات انتخابات مجلس گجرات را اعلام نکرد؟ اینجا پاسخ دهید | اخبار هند

کمیسیون انتخابات روز جمعه به کنوانسیون دنبال شده در سال 2017 برای اعلام نکردن رأی‌گیری در هیماچال پرادش و گجرات با هم اشاره کرد و تأکید کرد که کد مدل این بار «غیر ضروری» تمدید نشده است. راجیو کومار، رئیس کمیسیون انتخابات، در پاسخ به انبوهی از سؤالات در مورد اینکه چرا هیئت نظرسنجی دو نظرسنجی را با هم اعلام نکرد، گفت: “کمیسیون در واقع در اعلام زمان بندی انتخابات مطابق با کنوانسیون عمل می کند. طبق آخرین کنوانسیون پس از آن انجام شد.”

در سال 2017، رای‌گیری در این دو ایالت در تاریخ‌های متفاوتی اعلام شد، اما شمارش با هم در 18 دسامبر انجام شد. کمیسیون اروپا روز جمعه برنامه رای‌گیری مجلس هیماچال پرادش را اعلام کرد. این اطلاعیه در تاریخ 17 اکتبر و رای گیری در 12 نوامبر برگزار می شود و شمارش آرا در 8 دسامبر انجام می شود.

کومار در پاسخ به این سوال که آیا شمارش آرا برای گجرات همراه با هیماچال پرادش در 8 دسامبر برگزار خواهد شد، گفت: “وقتی برای گجرات آمدیم (اعلام نظرسنجی)، این را به شما خواهیم گفت.” از نظر فنی، هنوز امکان برگزاری انتخابات گجرات در دوره نوامبر تا دسامبر وجود دارد تا آرا در همان روزی که در سال 2017 انجام شد، شمارش شود.

برخی از رهبران اپوزیسیون خاطرنشان کردند که اعلام انتخابات گجرات بعداً می‌تواند به دولت فعلی اجازه دهد تا قبل از شروع قانون مدل، طرح‌های رفاهی بیشتری را اجرا کند.

کومار با اشاره به اینکه در حالی که کنوانسیون را دنبال می کرد، EC در واقع آن را “تصحیح” کرد، کومار گفت که دوره کد مدل از 70 روز به 57 روز از انتخابات 2017 و از 81 روز به 57 روز از انتخابات 2012 که این دو رای گیری با هم برگزار شد، کاهش یافته است. انتظار برای نتایج دو هفته نسبت به انتخابات 2017 کاهش یافته است. کمیسیون مرکزی انتخابات گفت: «تدارک و برگزاری انتخابات یک تمرین بسیار دقیق است و عوامل مختلف، عوامل متغیر، مشورت با همه ذینفعان و عوامل رقابتی را در نظر می گیرد».

وی گفت: مسائلی مانند تأثیر نتیجه یک انتخابات بر انتخابات دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است. او توضیح داد که در ایالت هایی مانند هیماچال پرادش، آب و هوا عامل بسیار مهمی است، به ویژه در مناطق بالادست.

کومار گفت: “بعد از بررسی همه چیز، EC تصمیم گرفت که طبق کنوانسیون که سال گذشته دنبال شد… در حالی که ما کنوانسیون هستیم، آن را بیشتر اصلاح کردیم تا دوره MCC بی جهت تمدید نشود.” دوره تصدی مجامع هیماچال پرادش و گجرات به ترتیب در 8 ژانویه 2023 و 18 فوریه 2023 به پایان می رسد.

در سال 2017، هیماچال پرادش در 9 نوامبر به پای صندوق های رای رفت، در حالی که گجرات حق رای خود را در دو مرحله – 9 و 14 دسامبر اعمال کرد.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما