چگونه به کسی کمک کنیم وقتی غمگین است

با این حال همه از چنین رویکردی استقبال نمی کنند، زیرا ممکن است احساس بی اعتباری کند. سهی گفت. او گفت، بنابراین ابتدا به نحوه صحبت آنها در مورد وضعیت خود گوش دهید. محققان دریافته‌اند که افراد بر اساس کلماتی که به کار می‌برند، نشانه‌هایی درباره آنچه می‌خواهند می‌دهند. اگر با گفتن جمله‌ای مانند «احساس می‌کنم به من اهمیتی نمی‌دهند» روی احساسات خود تمرکز کنند، احتمالاً فقط به دنبال تأیید هستند. از سوی دیگر، اگر آنها بگویند که ای کاش احساس متفاوتی داشتند، یا اینکه می‌خواهند بدانند چگونه مشکلی را حل کنند، از شما دعوت می‌کنند تا به آنها کمک کنید، خانم. سهی توضیح داد.

اگر فکر می کنید که طرف مقابل آماده است تا به شما اجازه دهد به او کمک کنید تا استراتژی بکند، ممکن است بخواهید با اعتبار بخشیدن به احساسات او شروع کنید. نیون گفت. به آن‌ها بگویید که می‌دانید چرا آن‌ها این احساس را دارند، یا اینکه شما هم واکنش مشابهی نشان می‌دادید. مطالعات نشان داده‌اند که افراد پس از اینکه احساس کنند از نظر عاطفی حمایت می‌شوند، بیشتر پذیرای توصیه‌ها هستند تا زمانی که اصلاً تأییدی دریافت نکرده باشند.

سپس، به یک راهبرد حل مسئله کمک کنید. شرکت کنندگان در خانم مطالعه ساهی رویکردی به نام «فاصله‌گذاری زمانی» را بسیار مفید نشان داد. این شامل کمک به مردم برای درک این موضوع است که اگرچه ممکن است اکنون اوضاع بد باشد، اما احتمالاً در طول زمان بهبود خواهند یافت. مردم این رویکرد را به استراتژی‌هایی ترجیح می‌دهند که برای ایجاد احساس خوش‌بین‌تر در آنها (مانند عبارت «نیمه پر لیوان») یا پیشنهادهایی برای تلاش برای دیدن موقعیت از دیدگاه شخص دیگر طراحی شده‌اند. مشخص نیست که چرا این رویکرد ارجح بود، اما شاید به این دلیل بود که احساس تقابل یا بی اعتباری نداشت. نیون که درگیر این تحقیق نبود.

همچنین ممکن است در نظر بگیرید که چگونه شخص ناراحت در گذشته از شما حمایت کرده است، خانم. سهی گفت. مطالعه او نشان داد که افرادی که تمایل به ارائه مشاوره برای حل مشکل به دیگران دارند، ترجیح می دهند زمانی که ناراحت هستند این نوع مشاوره را دریافت کنند.

اگرچه برخی از مشکلات ممکن است نیاز به مداخله جدی تری داشته باشند. شاید دوستی در مورد یک رابطه توهین آمیز انکار می کند و شما می خواهید به او کمک کنید تا وخامت وضعیت را تشخیص دهد. جمیل زکی، روانشناس اجتماعی در دانشگاه استنفورد گفت: در شرایطی که ممکن است بخواهید دیدگاه شخصی را به چالش بکشید، ابتدا توضیح دهید که بازخورد شما ریشه در میزان اهمیت شما نسبت به آنها دارد. بگو: «من واقعاً می‌خواهم احساس رضایت داشته باشید. من می خواهم شما احساس قدرت کنید. و من فکر می کنم که این موقعیت خاص که شما در آن قرار دارید ممکن است خلاف آن هدف باشد.”

اگرچه دانستن بهترین روش برای کمک به کسی ممکن است سخت باشد، دکتر. زکی تأکید کرد که ما باید مطمئن باشیم که تلاش‌های ما مورد قدردانی قرار خواهد گرفت – حتی اگر ندانیم چه می‌کنیم.

در یک مطالعه کوچک که در سال 2022 منتشر شد، محققان دریافتند که مردم معمولاً میزان مفید بودن تلاش‌هایشان برای کمک به دیگران را دست کم می‌گیرند، شاید به این دلیل که می‌ترسند توصیه‌هایشان بی‌نقص باشد. محققان دریافتند که مردم از حمایت قدردانی می کنند، حتی اگر دقیقاً با نیازهای آنها همخوانی نداشته باشد.

به عبارت دیگر، آنچه مهم‌تر از همه این است که حرف درست را می‌زنید، بلکه این است که حضور دارید و سعی می‌کنید کمک کنید. دکتر “ما می‌توانیم با تلاش نسبتاً کمی برای افراد دیگر تفاوت ایجاد کنیم.” زکی گفت. “گاهی اوقات تنها بودن در آنجا تنها کاری است که باید انجام دهید.”

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما