کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل به قربانیان حملات در سراسر جهان ادای احترام کرد |

این رویداد در بمبئی، در هتل قصر تاج محل، که در آن مجموعه ای از حملات تروریستی هماهنگ 31 کشته و زخمی بر جای گذاشت، در نوامبر 2008 آغاز شد. در میان بازماندگان، کرمبیر کانگ است، که او نیز به این جلسه شهادت داد و اطمینان داد که دیدگاه ها و نیازهای خود قربانیان بود با صدای بلند و تمیز شنیدr

او بخشی از نیروی کار هتل است و ساعات وحشت را به یاد می آورد که باعث شد همسر و پسرش و بسیاری از همکارانش را از دست بدهد.

“خانه ما مورد حمله قرار گرفت”

ما احساس کردیم که به خانه ما حمله شده است. بنابراین ما باید از آن دفاع می کردیم. تاج محل یادگار عشق ماست. […] تروریسم چیزی نیست که برای افراد دیگر در مکانی دیگر اتفاق بیفتد. واقعی است و این می تواند برای هر کسی در هر جایی اتفاق بیفتد“، او گفت.

به عنوان یک بازمانده، او تاکید کرد که “عمل سرپیچی” او این بود که هتل را تنها در 18 ماه بازسازی کند. وی در پایان گفت: «بنابراین از شورای امنیت می‌خواهم که با اقدام و همکاری قاطعانه علیه تروریسم، این اقدامات تروریستی را به چالش بکشد.»

مویشه هولزبرگ که در آن زمان دو ساله بود نیز از این حملات جان سالم به در برد. او که توسط دایه اش نجات پیدا کرد، اکنون با پدربزرگ و مادربزرگش در اسرائیل زندگی می کند – مادر و پدرش در جریان حمله تروریستی به ضرب گلوله کشته شدند.

گردهمایی شما در بمبئی بسیار مهم است. بسیار مهم است که راه‌های جدیدی برای مقابله با تروریسم بیابید تا هیچ‌کس مجبور نباشد از آنچه من پشت سر گذاشته‌ام بگذرد.»

“قربانیان حمله به بشریت”

مراسم افتتاحیه در هتل به یاد قربانیان آن برگزار شد و شامل کشورهای عضو شورای امنیت – چه فعلی و چه آنهایی که اخیراً انتخاب شده‌اند، که از سال آینده شروع به خدمت خواهند کرد.

رئیس کمیته، سفیر روچیرا کامبوج از هند، تاکید کرد که این شهادت ها برای نشان دادن عواقب اقدامات تروریستی و انعطاف پذیری بازماندگان آن به جامعه بین المللی حیاتی است.

«یک چیز که برای همه ما مشترک است [survivors] این درد است.» چپکار. او در پایان گفت: «ما قربانی حمله به بشریت هستیم.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل هفته گذشته در هند بود و از هتل قصر تاج محل بازدید کرد. وی در سخنرانی خود با انعکاس این حملات گفت: «تروریسم شر مطلق است و در دنیای امروز جایی ندارد».

وی افزود: “مبارزه با تروریسم باید یک اولویت جهانی باشد” و این یک اولویت اصلی برای اقدام سازمان ملل است. وی همچنین همبستگی خود را با قربانیان و بازماندگان حملات بمبئی اعلام کرد.

جلسه توجیهی غیررسمی کمیته مبارزه با تروریسم به شورای امنیت سازمان ملل متحد در بمبئی هند در جریان است.

وزارت امور خارجه هند

جلسه توجیهی غیررسمی کمیته مبارزه با تروریسم به شورای امنیت سازمان ملل متحد در بمبئی هند در جریان است.

چهره های متعدد تروریسم

پس از مراسم قدردانی، نمایندگان به بحث پرداختند و در مورد موضوع اصلی نشست ویژه، در مورد اینکه چگونه از فناوری مفید برای گسترش وحشت سوء استفاده می شود، بحث کردند. آنها نگرانی های خود را مطرح کردند و کارشناسان سازمان ملل به آنها اطلاع رسانی کردند.

وقتی کسی به تروریسم فکر می کند، تصویری که به ذهن خطور می کند اغلب حملات بزرگی است که توسط گروه های افراطی بدنام انجام می شود، عمدتاً علیه غیرنظامیان. با این حال، فناوری چهره دیگری از تروریسم را آشکار کرده است. تهدید حملات نامرئی را بسیار نزدیکتر می کند و در بسیاری از موارد، به معنای واقعی کلمه فقط با یک کلیک فاصله دارند.

روز شنبه در دهلی نو، پایتخت هند، جلسات متعددی برای بحث در مورد تامین مالی آنلاین تروریسم، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در درگیری‌ها و اهمیت حقوق بشر برای تعریف دستورالعمل‌ها در این زمینه برگزار می‌شود.

آقای. دیوید چاریا، رئیس شعبه کمیته اجرایی مبارزه با تروریسم، گفت اخبار سازمان ملل که CTED امیدوار است به درک درستی در مورد چگونگی ایجاد تعادل بین مزایا و خطرات این نوآوری ها دست یابد.

ریسک ها و چالش ها

«فناوری‌های ما و جوامع ما از این‌ها مزایای زیادی دارند. در همان زمان، احتمالاً تشخیص خواهد داد که وجود دارد یک ریسک و یک چالش در مواجهه با این خطر، که به چندین مرحله نیاز دارد.»

بیشتر آقای شاریا مطمئن است که نتایج “ارزش های ما، به ویژه، حقوق بشر، آزادی بیان، آزادی انجمن، حق اطلاعات، حق حفظ حریم خصوصی را قربانی نخواهد کرد.”

میزگرد تخصصی

به گفته وی، یک سرمایه اساسی در بحث، گرد هم آوردن جامعه مدنی، بخش خصوصی و دانشگاه ها در اطراف میز است.

“آنها [the private sector] فناوری‌ها را بسیار بهتر از دولت‌ها درک می‌کنند، و همچنین می‌دانند که آیا راه‌حل‌های ما مؤثر خواهد بود یا خیر.»

انتظار می رود نمایندگان شرکت های فناوری بین المللی مانند گوگل و متا به اعضای شورای امنیت اطلاع رسانی کنند.

او توضیح می‌دهد که «نشست با یک برنامه اقدام بسیار مشخص به پایان نمی‌رسد»، اما با همکاری کشورهای عضو، راه را برای بحث‌های بیشتر هموار می‌کند، که به نظر او پیشرفت معناداری در این بخش کلیدی از دستور کار مبارزه با تروریسم است.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما