کنفرانس سازمان ملل با توافق «تاریخی» برای حفاظت از یک سوم تنوع زیستی جهان به پایان می رسد

چارچوب جهانی تنوع زیستی کونمینگ-مونترال همچنین با هدف کاهش ضایعات مواد غذایی به نصف است.

COP15 در ابتدا قرار بود در کونمینگ چین در اکتبر 2020 برگزار شود اما به دلیل همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد.

“تقویت شبکه زندگی”

چارچوب، و بسته مرتبط با آن از اهداف، اهداف و تأمین مالی «نماینده اما اولین گام در تنظیم مجدد رابطه ما با جهان طبیعی استد، اینگر آندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل (UNEP)، در جلسه عمومی پایانی صحبت کرد.

او افزود: “اکنون فرصت ما برای تقویت و تقویت شبکه زندگی است تا بتواند بار تمام نسل های آینده را تحمل کند.”

اقداماتی که ما برای طبیعت انجام می دهیم، اقداماتی برای کاهش فقر است. آنها اقداماتی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار هستند. آنها اقداماتی برای بهبود سلامت انسان هستند.”

حفاظت و بازسازی

آخیم اشتاینر، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، ​​این توافق را “تاریخی” توصیف کرد و از کشورها خواست آن را به پیش ببرند.

این توافق به معنای مردم در سراسر جهان است می تواند به پیشرفت واقعی امیدوار باشد برای جلوگیری از هدررفت تنوع زیستی و حفاظت و احیای زمین ها و دریاها به گونه ای که از سیاره ما محافظت کرده و به حقوق مردمان بومی و جوامع محلی احترام بگذارد.»

آقای. اشتاینر بر تعهد به “تبدیل این طرح به واقعیت” از طریق “تعهد طبیعت سازمان ملل متحد” که بیش از 140 کشور را پشتیبانی خواهد کرد، تأکید کرد.

ما آماده عمل هستیم. UNDP وجود دارد تغییرات سیستمی را ارائه دهد که می تواند سوزن را بر بحران طبیعت ما تغییر دهد.»

تنوع زیستی با زندگی انسان روی زمین به هم پیوسته، در هم تنیده و غیرقابل تقسیم است. جوامع و اقتصادهای ما به اکوسیستم های سالم و کارآمد وابسته هستند. وجود دارد توسعه پایدار بدون تنوع زیستی وجود ندارد. بدون تنوع زیستی، آب و هوای پایداری وجود ندارد.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در گفت‌وگو با خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی پایان سال در نیویورک گفت که این توافق نشان می‌دهد که «ما بالاخره شروع به تشکیل یک پیمان صلح با طبیعت کرده‌ایم» و از همه کشورها می‌خواهد به وعده‌های خود عمل کنند.

عمل تسریع کننده

COP15 همچنین شاهد راه اندازی پلت فرمی برای کمک به کشورها برای افزایش اجرای چارچوب بود.

بیست و سه کشور، به رهبری کلمبیا و با حمایت آلمان، بیانیه ای را امضا کردند که در آن شراکت شتاب دهنده برای حمایت از دولت ها در اجرای سریع استراتژی ها و برنامه های اقدام ملی تنوع زیستی (NBSAPs) آنها ایجاد می شود.

اهداف شامل تسهیل دسترسی به حمایت های مالی و فنی، توسعه ظرفیت نهادی متناسب با سطوح مختلف و نیازهای ملی، و ترویج گفت وگو می باشد.

الیزابت مرما، دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل، از این توسعه استقبال کرد.

اقدام فوری نه تنها برای شروع سریع اجرای چارچوب جدید تنوع زیستی جهانی، بلکه برای تسریع و تسریع و تسریع اجرای NBSAP ها در حالی که با هم برای تحقق چشم انداز مشترک کار می کنیم، مورد نیاز است. زندگی در هماهنگی با طبیعت و ایمن سازی الفآینده پایدار برای همهاو گفت.

مشارکت شتاب دهنده در روز دوم بخش سطح بالا در COP15 راه اندازی شد.

کلمبیا و آلمان به همراه کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل متحد، UNEP و UNDP در طراحی، توسعه، ساختار، عملیاتی سازی و نظارت بر مکانیسم کمک خواهند کرد.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما