کودکان در خیابان ها می خوابند و پس از فاجعه زلزله از رفتن به خانه می ترسند

جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: «حتی بدون اعداد تأیید شده، به طرز غم انگیزی مشخص است که تعداد کودکان کشته شده، تعداد کودکان یتیم همچنان در حال افزایش است».

در ترکیه، تعداد کل کودکانی که در 10 استان قبل از وضعیت اضطراری زندگی می کردند، 4.6 میلیون نفر و در سوریه 2.5 میلیون نفر بود.

تهدید رو به رشد سلامتی

و در حالی که تمرکز بشردوستانه از نجات به بازیابی تغییر می کند، هشت روز پس از فاجعه، آقای. بزرگ هشدار داد که موارد از هیپوترمی و عفونت های تنفسی در حال افزایش بود در میان جوانان، به عنوان او برای ادامه همبستگی با همه کسانی که تحت تاثیر شرایط اضطراری است.

او گفت: «همه، در همه جا، به حمایت بیشتر، آب سالم، گرمای بیشتر، سرپناه بیشتر، سوخت بیشتر، داروی بیشتر، بودجه بیشتر نیاز دارند.» «خانواده های دارای فرزند هستند خوابیدن در خیابان ها، مراکز خرید، مساجد، مدارس، زیر پل هااز ترس بازگشت به خانه‌هایشان در فضای باز می‌مانند.»

چالش دسترسی متقابل

با وجود گزارش‌های خوشایند مبنی بر موافقت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با سازمان ملل برای بازگشایی دو نقطه ارسال کمک‌های فرامرزی دیگر از ترکیه در باب‌السلام و الراعی به مدت سه ماه ابتدایی، به مناطق زلزله‌زده‌شده شمال غرب سوریه، بشردوستان بر نیاز به تضمین تضمین های عبور و مرور ایمن امدادی از سوی همه کسانی که در جنگ داخلی بیش از 12 ساله سوریه دخیل هستند، تاکید کردند.

هر طرف باید با دریافت کاروان ها موافقت کند تا بدون مانع حرکت کنند و این است بزرگترین چالشکریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت:

مردم از هر کجا که هستند به کمک نیاز دارند

کن کراسلی، مدیر کشوری برنامه جهانی غذا (WFP) در سوریه، با تکرار پیام دمشق، به خبرنگاران در ژنو گفت که برای دسترسی به مردم نیاز به دسترسی بشردوستانه است.اهل هر کجا هستند، از هر کجا که بتوانیم به آنها برسیم“.

تیم‌های اورژانس و جستجو و نجات برای ارزیابی و اولویت‌بندی نیازهای فوری و ارائه کمک‌های نجات جان در پی زلزله ویرانگر در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه مستقر شده‌اند.

این مقام WFP با تاکید بر تلاش های قابل توجه سازمان ملل برای ارائه کمک به کسانی که مستقیماً تحت تأثیر شرایط اضطراری قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد که وعده های غذایی گرم و غذاهای آماده مصرف شده است. ظرف چند ساعت پس از فاجعه در پناهگاه ها توزیع شد، با استفاده از سهام از پیش تعیین شده.

«تقریبا 90000 نفر در شمال غرب سوریه از کمک های غذایی ویژه برخوردار شده اند به طور مستقیم با تأثیر زلزله مرتبط است.» وی افزود که تا دو برابر این تعداد کمک های منظم مرتبط با درگیری های جاری دریافت می کنند.

کمک برای همه

WFP نیز ارائه کرده است کمک غذایی به 60 تا 70 هزار نفر از مردم زلزله زده در مناطق تحت کنترل دولت حلب، حماه، لاذقیه، آقای. کراسلی ادامه داد، که علاوه بر کمکی است که آژانس سازمان ملل «متأسفانه دقیقاً در همان زمینه ها از طریق برنامه های منظم ما» ارائه می کند.

یکی دیگر از بازیگران کلیدی در تلاش های امدادی، آژانس مهاجرت سازمان ملل، IOM، گفت 11 کامیون مملو از کمک های امدادی روز سه شنبه به محل اعزام شدند در شمال غربی باب السلام سوریه، یکی از گذرگاه های مرزی بازگشایی شده، در حالی که چهار کامیون دیگر مرکز امدادرسانی سازمان ملل در غازیانتپ را به مقصد باب الحوا ترک کردند.

محله الکلاسه شهر حلب سوریه به شدت تحت تاثیر زلزله 15 بهمن قرار گرفت.

محله الکلاسه شهر حلب سوریه به شدت تحت تاثیر زلزله 15 بهمن قرار گرفت.

آخرین کاروان

به گفته آژانس هماهنگ کننده کمک OCHA، آخرین کاروان ها علاوه بر 58 کامیون مملو از کمک های ارائه شده توسط شش آژانس سازمان ملل است که تا 13 فوریه از ترکیه به شمال غرب سوریه رسیدند.

در آخرین گزارش وضعیت خود برای ترکیه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، دکتر. هانس کلوگه گفت که بیش از 31000 نفر در این فاجعه جان خود را از دست داده اند. تعداد مجروحان در 10 استان جنوبی آسیب دیده به تقریبا 100000 افزایش یافته است.

در آن سوی مرز در شمال غرب سوریه، دکتر. او به خبرنگاران گفت که کلوگ تعداد کشته‌ها را نزدیک به 5000 نفر ارزیابی کرد، اما “احتمالاً همه این ارقام افزایش خواهند یافت.”

ساعت در حال افزایش است

«نیازها بسیار زیاد هستند و ساعت به ساعت افزایش می‌یابند. این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: حدود 26 میلیون نفر در هر دو کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

به عنوان بخشی از پاسخ خود، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد است از تلاش‌ها برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی در حال ظهور حمایت کرد با هوای سرد، بهداشت و نظافت و شیوع بیماری های عفونی مرتبط است.

در ترکیه، تخمین زده می شود یک میلیون نفر خانه های خود را از دست داده اند دکتر کلوگ با استناد به برآوردهای مقامات ترکیه ادامه داد و در پناهگاه های موقت زندگی می کنند 80000 نفر در بیمارستان بستری هستند، “فشار بزرگی بر سیستم بهداشت وارد می کند که خود به شدت از این فاجعه آسیب دیده است.”

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما