یونیسف دخترانی که با تبعیض و کلیشه‌ای در کلاس ریاضی شکست خوردند

این گزارش دارای تجزیه و تحلیل داده های جدید است که بیش از 100 کشور و منطقه را پوشش می دهد، که در عناوین عنوان نشان می دهد که پسران تا 1.3 برابر احتمال دارد که مهارت های ریاضی مورد نیاز خود را کسب کنند، در مقایسه با دختران

انتظارات نادرست

هنجارهای جنسی منفی و کلیشه هایی که اغلب توسط معلمان، والدین و همسالان در مورد ناتوانی ذاتی دختران در درک ریاضیات وجود دارد، به این نابرابری کمک می کند.

این کلیشه ها هستند بر روی دختران جوان تأثیر می گذارد و اغلب اعتماد به نفس آنها را تضعیف می کند و آنها را در معرض شکست قرار می دهدیونیسف می گوید.

این گزارش همچنین اثرات بلندمدت نابرابری‌های جنسیتی پایدار را به رسمیت می‌شناسد، به‌ویژه اشاره می‌کند که چگونه پسران بیشتر احتمال دارد که برای شغل در ریاضیات اقدام کنند. این یافته نشان دهنده یک شکاف جنسیتی فاحش است که کل جهان را از استعداد در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) محروم می کند.

فرصت به دست نمی آید

دختران به اندازه پسران توانایی یادگیری ریاضیات را دارند – چیزی که آنها کم دارند فرصت برابر است کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: برای کسب این مهارت های حیاتی.

ما باید کلیشه ها و هنجارهای جنسیتی را که دختران را عقب می اندازند کنار بگذاریم – و برای کمک به هر کودکی که مهارت های اساسی مورد نیاز خود را بیاموزد، کارهای بیشتری انجام دهیم. برای موفقیت در مدرسه و زندگی.»

این گزارش خاطرنشان می‌کند که یادگیری ریاضیات در سنین پایین حافظه، درک و تجزیه و تحلیل را تقویت می‌کند و در نتیجه توانایی خلاقیت کودکان را بهبود می‌بخشد.

پیش از اجلاس مهم آموزش تحول آفرین در هفته آینده، یونیسف هشدار می دهد که کودکانی که به ریاضیات پایه و سایر یادگیری های پایه تسلط ندارند، ممکن است در آینده برای انجام وظایف حیاتی دچار مشکل شوند.

آنیش 11 ساله در گجرات هند در خانه تحصیل می کند، زیرا مدارس به دلیل همه گیری کووید-19 در سال 2020 تعطیل شده اند.

آنیش 11 ساله در گجرات هند در خانه تحصیل می کند، زیرا مدارس به دلیل همه گیری کووید-19 در سال 2020 تعطیل شده اند.

ارقام داستان را بیان می کنند

تجزیه و تحلیل داده‌های 34 کشور با درآمد کم و متوسط ​​که در این گزارش نشان داده شده است نشان می‌دهد که در حالی که دختران از پسران عقب‌تر هستند، سه چهارم دانش‌آموزان کلاس چهارم ابتدایی مهارت‌های حسابداری اساسی را کسب نمی‌کنند.

داده های 79 کشور با درآمد متوسط ​​و بالا نشان می دهد بیش از یک سوم از نوجوانان 15 ساله هنوز به حداقل مهارت در ریاضیات دست پیدا نکرده اند. این آمار عمق مسائل آموزشی را که گریبانگیر همه جنسیت ها می شود را نشان می دهد.

ثروت خانوار نیز یک عامل تعیین کننده است. این گزارش اشاره می کند که دانش آموزان مدرسه در میان ثروتمندترین خانوارها، شانس کسب مهارت های حسابداری 1.8 برابر است. تا زمانی که آنها به کلاس چهارم می رسند، از کودکان فقیرترین خانواده ها بیشتر است.

بچه هایی که شرکت می کنند برنامه های آموزش و مراقبت در دوران کودکی تا 2.8 برابر شانس دستیابی به حداقل مهارت دارند. در ریاضیات تا سن 15 سالگی نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند.

سنگ آسیاب کووید

این گزارش همچنین به تأثیر همه‌گیری COVID-19 بر روی آن اشاره می‌کند تشدید بیشتر نابرابری های جنسیتی.

به طور مشابه، اختلالات گسترده در سیستم های آموزشی در سراسر جهان، پیشرفت را برای همه دانش آموزان به تاخیر انداخته است. در کشورهایی که دختران بیشتر از پسران از مدرسه خارج می‌شوند، تفاوت‌های کلی در مهارت ریاضیات از زمان همه‌گیری COVID-19 در حال افزایش است.

دانش آموزان خارج از مدرسه E Alfonso Ugarte در جامعه San Rafael Shipibo در منطقه Masisea در پرو به دلیل تعلیق کلاس ها در طول همه گیری COVID-19 می نشینند.

© یونیسف/رائول پریرا گارسیا

دانش آموزان خارج از مدرسه E Alfonso Ugarte در جامعه San Rafael Shipibo در منطقه Masisea در پرو به دلیل تعلیق کلاس ها در طول همه گیری COVID-19 می نشینند.

ورق زدن

یونیسف از دولت ها می خواهد که متعهد شوید که به همه کودکان دسترسی پیدا کنید با آموزش با کیفیت، و استدلال برای تلاش و سرمایه گذاری مجدد برای ثبت نام مجدد و حفظ همه کودکان در مدرسه؛ افزایش دسترسی به یادگیری تقویتی و فراگیر؛ از معلمان حمایت کنید و ابزارهای مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید. و مطمئن شوید که مدارس محیطی امن و حمایتی را فراهم می کنند تا همه کودکان آماده یادگیری باشند.

آژانس می گوید که در چارچوب این استانداردها ریشه دوانده است، باید تعهدی برای ارزیابی منظم یادگیری، بهبود ارائه دستورالعمل ها، اولویت دادن به آموزش اصول اولیه و مراقبت از سلامت روان وجود داشته باشد.

در نظرات پایانی خود خانم. راسل گفت: “با یادگیری یک نسل کامل از کودکان در معرض خطر، اکنون زمان وعده های توخالی نیست. برای تغییر آموزش برای هر کودک، ما به اقدام نیاز داریم و اکنون به آن نیاز داریم

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما