خرید ملک در استانبول راهنمای جامع بر طبق آخرین قوانین

اگر قصد شما خرید خانه در شهر استانبول است، باید بدانید که باکرکوی یکی از مناطقی است که ساختمان‌های مسکونی متعددی را در خودش جای‌داده است. قیمت این ساختمان‌ها بر اساس موقعیت، متراژ و سال ساخت متغیر می‌باشد. قیمت ملک در محله های استانبول با آگاهی از باکرکوی تا حدود زیادی کامل می شود. استانبول، معروف‌ترین شهر ترکیه، پایتخت فرهنگی این کشور است که به دلیل برخورداری از مساجد گوناگون به شهر مناره‌ها نیز شهره است. این شهر به‌وسیله یک تنگه با نام بسفر به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود. خرید ملک در محله‌های استانبول سخت نیست، کافی است به این مناطق اشراف داشته باشید و خرید آپارتمان مبله در استانبول را تجربه کنید.

شما میتونید زیباترین ویلاهای ترکیه رو در سایت خانه من و تو خریداری کنید. سرمایه گذران بزرگ آینده کشور ترکیه رو پیش بینی کرده اند و براساس گفته آن ها ترکیه روز به روز در حال پیشرفت و رشد هست. در هر نقطه از این شهر مراکز تفریحی و مجتمع های خرید مختلف و متعددی وجود دارد. باید بدانید که هر دو مناطق آسیایی و اروپایی دارای قسمت ها و مناطق خوب و بد هستند. همانطور که می دانید استانبول از دو قسمت آسیایی و اروپایی تشکیل شده است. سند تاپو تنها سندی است که به مثابه‌­ تأیید رسمی مالکیت شما بر روی ملکی است.

همچنین این محله بالاترین قیمت خرید ملک در کادیکوی استانبول را دارد. شما برای خرید ملک در شیشلی باید قیمت زیادی بپردازید زیرا شیشلی یکی از گران‌ترین مناطق برای خرید ملک در استانبول محسوب می‌شود. تا سال 2012 بافت این محله تقریباً بدون تغییر بود، اما پس از آن ساختمان‌های مدرن و شیکی در این محله ساخته شده است. این محله در حال حاضر به یکی از محله‌های زیبا و مناسب برای خیابان گردی در استانبول معروف شده است. سقف خیابان‌ها با درخت‌ها و گیاهان خاصی پوشانده شده و فضایی رویایی را به وجود آورده است. این محله یکی از معروف‌ترین محله‌های استانبول برای گردشگری و تفریح است و قدمت بسیار زیادی دارد.

خرید خانه و ملک در استانبول

بر روی نقشه جغرافیا قاضی عثمان پاشا و باغجیلار از جمله مناطقی هستند که با اسنلر مرز مشترک دارند. این منطقه جزو مناطقی است که کاملاً مسکونی بوده و جلوه‌ای از صنعتی بودن در آن دیده نمی‌شود. محله‌های پایین جزو محلات نامناسب و محله‌های بالا جزو محلات مناسب‌تر می‌باشند. اگر به هدف خرید ملک ارزان در استانبول به اسنلر رفتید حواستان باشد که در محله‌های نامناسب آن به دنبال خانه نگردید و تمرکز را بر روی محله‌های مناسب بگذارید. یکی دیگر از 5 دلیل خرید خانه در ترکیه، توسعه پروژه‌های جدید در استانبول است.

مراکز خرید، رستوران و کافه های چشم نواز زیادی در منطقه باکرکوی استانبول قرا کرقته اند. این در حالیست که اقشار مرفه متوسط، بیشتر جمعیت این منطقه را تشکیل داده اند. امیرگان با جاذبه هایی چون پارک امیرگان و استخر تزیینی آن که یادگار دوران عثمانیست، در قسمت اروپایی و منطقه ساریر قرار گرفته است. منطقه بیکوز استانبول با جاذبه هایی چون جنگل و  پارک بیکوز، قلعه آنادولو و کاخ کوچوک سو، در نزدیکی ساحل بغاز و در شمال قسمت آسیایی قرار گرفته است.

خرید ملک در استانبول

ماسلاک، Maslak، یک منطقه کاملا جدید، زیبا و مدرن در ترکیه اروپایی است. همچنین ماسلاک در استانبول اروپایی قرار دارد و یکی از مناطق لوکس در این شهر می‌باشد. اگر به خرید خانه لوکس در استانبول و عمارت های مجلل علاقه دارید و خرید ملک در محله‌های استانبول مورد توجه شماست، منطقه ماسلاک می‌تواند انتخاب خوبی برایتان تلقی شود.

دانشگاه گلیشیم استانبول

بنا بر قانون جدید، اتباع خارجی که در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند و اقداماتی مانند خرید ملک در استانبول  به ارزش ۲۵۰۰۰۰ دلار انجام دادند، می توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند. بنابر گزارشات بانک مرکزی ترکیه می توان نتیجه گرفت که حتی سرمایه گذاری در بازار ملک سودآوری بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در ارز دارد. با این وجود می توان گفت هر چه پیش می رویم خرید خانه ارزان قیمت در استانبول دشوارتر می شود. حتی قیمت خانه های دست دوم و قدیمی کلیه محله های استانبول نیز نسبت به سال های گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. استانبول به‌عنوان یکی از شهرهای پرتقاضا و محبوب برای سرمایه‌گذاری همواره ورود توجه سرمایه‌گذاران برای خرید خانه بوده است.

  • با ما همراه باشید تا شرایط خرید ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۳ را توضیح دهیم.
  • که هر کدام از این عوامل بر روی سرمایه اولیه شما تاثیر گذار می باشد.
  • جاذبه های توریستی و گردشگری و زیباییهای طبیعی و تاریخی این شهر، هر ساله عده زیادی را از سرتاسر جهان به این شهر می کشاند.
  • شما بایستی در ابتدا از این شهر اطلاعاتی را کسب نموده و طریقه شهروندی در این شهر و زندگی در آن را دریابید.
  • قسمت‌های متفاوت استانبول به‌واسطه کادیکوی به یکدیگر متصل می‌شوند و این قرارگیری استراتژیک از دلایل افزایش قیمت خانه در کادیکوی استانبول به شمار می‌رود.

چرا سرمایه‌گذاران اروپایی علاقه‌ی خاصی به سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه در سال‌ها اخیر داشتند؟ دلیل آن رشد سرسام آور قیمت خانه در سال‌های اخیر با ورود گردشگران و رونق اقتصادی ترکیه است. در استانبول، ازمیر و انتالیا رشد قیمت خانه چشمگیر بوده است و سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران ملک کرده است. در حال حاضر حداقل قیمت خرید آپارتمان در شهر استانبول به پول ایران برابر است با یک میلیارد و سیصد میلیون تا 500 میلیون تومان. با پرداخت این مبلغ شما قادر خواهید بود، علاوه بر اینکه صاحب ملکی در ترکیه می‌شوید، اقامت این کشور را نیز کسب کنید. گرفتن وام بانکی برای خرید قسطی خانه در استانبول، از مطلوب ترین راه های ممکت است ولی متاسفانه اکثر بانکهای ترکیه، به اتباع خارجی وام مسکن نمی دهند. با توجه به بالا بودن نرخ بهره بانکی و گران بودن بیمه عمر، نرخ بهره شرکت های سازنده به مراتب پایین تر و بهتر از بانک هاست.

خرید ملک در قسمت اروپایی استانبول

مشاورین املاک آسومان در کنار شماست تا این گام ابتدایی را براحتی بردارید. یکی از راه‌ها برای خرید ملک در استانبول این است که شما خودتان شخصاً به استانبول سفر کرده و املاک این شهر را بررسی کنید. مطمئناً چنین کاری زمان بر بوده و ممکن است نتوانید از تمام املاک موجود در شهر اطلاعات دقیقی کسب کنید و مجبور به خرید ملکی شوید که قیمت بالاتری از حد معمول دارد یا سند آن در گرو بانک است، مالیات خود را نپرداخته و…. همچنین بیشتر شرکت‌های تجاری و صنعتی استانبول در قسمت اروپایی آن قرار دارد. اکثر سرمایه‌گذاران روی بخش املاک نیز، قسمت اروپایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. با توجه به قدمت تاریخی این منطقه اماکن تفریحی و به خصوص اماکن تاریخی زیادی درآن وجود دارد.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما