emdadiranmehrbanner

“امروز آخرین روز شورش است”

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور: اصلاح شده:

فرمانده قدرتمند سپاه پاسداران ایران به معترضان هشدار داد که شنبه آخرین روز حضور آنها در خیابان ها خواهد بود، به این نشانه که نیروهای امنیتی ممکن است سرکوب شدید خود را برای ناآرامی هایی که کشور را فرا گرفته تشدید کنند.

ایران پس از کشته شدن مهسا امینی زن 22 ساله کرد در بازداشت پلیس اخلاق در ماه گذشته گرفتار اعتراضات شده است که یکی از جسورانه ترین چالش ها برای رهبری روحانیت از زمان انقلاب 1979 است.

فرمانده سپاه پاسداران حسین سلامی با سخت‌ترین زبانی که در این بحران به کار رفته است، گفت: «به خیابان‌ها نیایید! امروز آخرین روز شورش‌ها است.»

سلامی گفت: «این نقشه شوم، نقشه ای است که در کاخ سفید و رژیم شکل گرفته است.

ایرانیان در سراسر شورش مردمی که زنان در آن نقش برجسته ای داشته اند، چنین هشدارهایی را تعریف کرده اند. گزارش‌های بیشتری از خونریزی تازه در روز شنبه منتشر شد.

گروه حقوق بشر هنگام از تیراندازی نیروهای امنیتی به دانش آموزان مدرسه دخترانه در شهر سقز خبر داد. در پست دیگری آمده است که نیروهای امنیتی به سوی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مرکز استان کردستان در سنندج تیراندازی کردند.

هنگاو گفت که چندین دانش آموز مجروح شدند که یکی از آنها به سرش شلیک شده است.

رویترز نتوانست این گزارش را تأیید کند.

سپاه پاسداران که مستقیماً به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب گزارش می‌دهند، از زمان آغاز تظاهرات در ماه گذشته رهبر نبوده‌اند. آنها نیروی نخبه ای هستند که سابقه درهم شکستن مخالفان را دارند.

گروه‌های حقوق بشر اعلام کرده‌اند که دست‌کم 250 معترض در سراسر ایران در اثر کشته شدن معترضان دستگیر شده‌اند.

روز جمعه، تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی معترضان را نشان می‌داد که خواهان مرگ خامنه‌ای و شبه‌نظامیان بسیجی بودند که نقش مهمی در تلاش‌ها برای سرکوب تظاهرات داشته‌اند.

وزارت اطلاعات و بازوی اطلاعات سپاه پاسداران، سازمان‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان سعودی را به سازماندهی ناآرامی‌ها برای بی‌ثبات کردن جمهوری اسلامی متهم کرده‌اند.

سلامی که در مراسم تشییع جنازه قربانیان کشته شده در حمله ای که این هفته توسط دولت اسلامی کشته شدند صحبت می کرد، این پیام را در خطاب مستقیم به معترضان تکرار کرد.

وی گفت: “آرزوی خود را به آمریکا نفروشید و به نیروهای امنیتی که از شما دفاع می کنند سیلی نزنید.”

ایالات متحده هفته آینده کانون توجه سازمان ملل متحد را بر اعتراضات ایران خواهد گذاشت و به دنبال راه هایی برای ترویج تحقیقات معتبر و مستقل در مورد نقض حقوق بشر در ایران خواهد بود.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه از مقامات ایران خواست تا به “ناراحتی های مشروع مردم، از جمله در رابطه با حقوق زنان” رسیدگی کنند و گفت که نیروهای امنیتی باید از “هر گونه استفاده غیرضروری یا نامتناسب از زور” علیه معترضان مسالمت آمیز اجتناب کنند.

(رویترز)

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما