اوکراین رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از «خشنودی» در مورد نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده زاپوریژژیا انتقاد کرد.

این اولین بار است که این سایت از نوامبر 2022 تمام قدرت خود را از دست می دهد. اما بار ششم رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای به مدیران آژانس گفت که تمام برق خارج از سایت از زمان حمله روسیه به فوریه گذشته قطع شده است.

این آژانس اواخر روز پنجشنبه گفت که قدرت بوده است پس از 11 ساعت تنش بازسازی شد از قطع ارتباط کامل

این نیروگاه از اولین روزهای تهاجم گسترده در سال گذشته توسط نیروهای روسیه اشغال شده است، اما کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در آنجا مستقر هستند و غیرنظامیان اوکراینی زیر نظر ارتش روسیه به کار این نیروگاه ادامه می دهند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در حالی که در کیف بود، خاطرنشان کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور کامل برای تلاش و حفظ ایمنی و امنیت بسیج شده اند تاسیسات هسته ای در سراسر اوکراین و خواستار آن شد غیرنظامی کردن کامل از کل منطقه اطراف Zhaporizhzhya.

“شانس ما تمام خواهد شد”

هر بار تاس می اندازیم. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد، اگر اجازه دهیم هر چند وقت یک‌بار این کار ادامه پیدا کند، روزی شانس ما تمام خواهد شد.

او افزود کهگازوئیل کافی در سایت برای 15 روز وجود داردبرای تامین نیازهای “ضروری” نیروگاه، اما وضعیت در بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا بحرانی است.

در درخواست اقدام برای حل مناقشه و تضمین ایمنی زیرساخت های هسته ای اوکراین، آقای. گروسی گفت که “از رضایت” جامعه بین المللی شگفت زده شده است.

او گفت که در صورت قطع کامل برق راکتور، به مشورت فوری با مقامات اوکراین و روسیه برای کمک به جلوگیری از یک فاجعه هسته‌ای بالقوه ادامه خواهد داد.

موج عظیم حملات روسیه

فرهان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت: در همین حال در بسیاری از مناطق اوکراین، روسیه بار دیگر یک “موج عظیم حملات” را آغاز کرد و غیرنظامیان را در چندین منطقه کشت.

موشک‌های روسیه همچنین به زیرساخت‌های غیرنظامی در بسیاری از مناطق اوکراین از جمله کیف پایتخت اصابت کرد.

این اعتصابات – اولین مورد از این نوع در بیش از یک ماه – به زیرساخت های برق در سراسر کشور ضربه زد. در کیف، نزدیک به 40 درصد از مردم بدون گرما مانده اندبه گفته مقامات، در حالی که 15 درصد خانه ها و مشاغل دسترسی به برق را از دست داده اند. حق گزارش داد.

در شهر خارکفاو که در سپتامبر گذشته از کنترل روسیه آزاد شد، گفت که 1.4 میلیون نفر اکنون فاقد گرما، برق و آب هستند.

“که در خرسونمقامات محلی و شرکای ما در زمین به ما می گویند که حداقل سه غیرنظامی در یک ایستگاه اتوبوس در مرکز شهر کشته شدند که مشخص شد موشک مورد اصابت قرار گرفته است.

یک مرد سالخورده در یک کلینیک سیار IOM در روستایی در منطقه Lviv اوکراین، کمک های پزشکی جامع دریافت می کند.

یک مرد سالخورده در یک کلینیک سیار IOM در روستایی در منطقه Lviv اوکراین، کمک های پزشکی جامع دریافت می کند.

غیرنظامیان دور از جبهه کشته شدند

غیرنظامیان نیز در منتهی الیه غرب اوکراین، در لویو، نزدیک مرز با لهستان کشته و زخمی شدند.

خانه ها و سایر زیرساخت ها در زاپوریژژیا و سایر مناطق خط مقدم آسیب دیده اند. حق گفت.

معاون سخنگوی سازمان ملل افزود: همانطور که دبیر کل سازمان ملل روز گذشته در کیف تاکید کرد، سازمان ملل متحد روی زمین مانده است.ارائه کمک های بشردوستانه به شدت مورد نیاز به میلیون ها نفر در اوکراین.”

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما