ترامپ از تور PGA انتقاد می کند و سعودی ها را به دلیل حمایت از گلف LIV تمجید می کند

بدمینستر، نیوجرسی – دونالد جی. ترامپ روز پنجشنبه از حامیان عربستان سعودی در یک تورنمنت جدید بحث برانگیز گلف تمجید کرد و آنها را دوستان خود خواند و در عین حال از تور سنتی PGA انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور سابق، با پوشیدن یک پیراهن گلف سفید و کلاه بیسبال قرمز امضا شده‌اش که با شعار تبلیغاتی آشنایش مزین شده بود، قبل از شروع به کار در بخش pro-am رویداد گلف LIV در باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی، به طور خلاصه صحبت کرد. او مالک است.

ترامپ پس از انجام نوسانات تمرینی در محدوده رانندگی گفت: «من این افراد را برای مدت طولانی در عربستان سعودی می‌شناسم و مدت‌هاست که با من دوست بوده‌اند. آنها در بسیاری از شرکت های آمریکایی سرمایه گذاری کرده اند. آنها درصدهای زیادی از شرکت های آمریکایی بسیار زیادی دارند و صادقانه بگویم، کاری که آنها برای گلف انجام می دهند بسیار عالی است، کاری که آنها برای بازیکنان انجام می دهند بسیار عالی است. حقوق ها بسیار بالا می رود.»

مجموعه LIV Golf توسط صندوق سرمایه گذاری دولتی، که تحت نظارت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است، تامین می شود. در سال 2018، در جریان قتل ترامپ، روزنامه‌نگار، مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که شاهزاده محمد به جمال خاشقجی، مخالف سعودی و با واشنگتن پست مجوز داده است. ترامپ که پیش از انتخاب شدنش در سال 2016 از سعودی‌ها در مبارزات انتخاباتی انتقاد کرد، در برابر نتیجه‌گیری‌های آنها مقاومت کرد.

باشگاه بدمینستر قبلاً قرار بود میزبان مسابقات قهرمانی PGA در سال 2022 باشد، اما PGA آمریکا آن را پس از ژانویه به اوکلاهما منتقل کرد. 6، 2021 حمله به کاپیتول، و گفت که نگه داشتن آن در Bedminster “برای برند PGA آمریکا مضر است.” (PGA of America، که جدا از تور PGA است، بعداً با سازمان ترامپ به توافق رسید.) از آن زمان، ترامپ با تور گلف تازه‌کار طرف شد.

مشخص نیست که سازمان دهندگان گلف LIV چقدر به ترامپ برای استفاده از باشگاهش برای تورنمنت 54 سوراخه، سومین رویداد تور، پرداخت کرده اند. اما بازیکنانی که به تور پرسود فرار کرده اند، مبالغ هنگفتی را تضمین کرده اند و به دلیل بازی در آن از تور PGA استعفا داده یا از آن محروم شده اند. در حال حاضر، گلف بازان LIV هنوز هم می توانند در چهار تورنمنت بزرگ، که توسط تور PGA اجرا نمی شوند، بازی کنند، اگرچه ممکن است در آینده تغییر کند.

ترامپ گفت: همانطور که می دانید PGA برای مدت طولانی مورد علاقه بسیاری از بازیکنان نبود. اکنون آنها یک جایگزین دارند و هیچ‌کس نمی‌دانست که این یک عجله طلا خواهد بود، مانند این. فکر می‌کنم هیچ‌کس نمی‌دانست که قرار است پاداش‌های امضای قرارداد را پرداخت کنند. پول جایزه قرار بود خیلی بیشتر شود، می دانید، چهار، پنج، شش برابر بیشتر. بنابراین، به جای یک میلیون دلار، شما پنج یا هفت یا هشت برنده می شوید. پول زیادی است و حتی در حال افزایش است. اما تور PGA به خوبی عمل نکرده است.

در طی یک مصاحبه کوتاه با تعدادی از خبرنگاران قبل از رفتن به تمرین سبزپوش، از ترامپ در مورد اعتراضات مربوط به خانواده های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر سوال شد. معترضانی که قصد دارند در روز جمعه همزمان با شروع مسابقات اصلی، یک ضد رویداد برگزار کنند، همراه با دیگران معتقدند که دولت عربستان سعودی از برگزارکنندگان این مسابقات حمایت کرده است.

ترامپ گفت: «خب، متأسفانه هیچ‌کس به پایان حادثه 11 سپتامبر نرسیده است. آنها باید داشته باشند. در مورد دیوانه هایی که آن کار وحشتناک را با شهر ما، کشور ما و جهان انجام دادند، پس هیچ کس واقعاً آنجا نبوده است.»

ترامپ قرار بود در مراسم روز پنجشنبه در گروهی بازی کند که پسرش اریک ترامپ نیز در آن حضور داشتند. گلف بازان حرفه ای برایسون دچمبو و داستین جانسون. و یاسر الرمیان، رئیس صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی.

او گفت: «من هرگز احساس نمی‌کنم که مدت‌هاست با آن گروه ضربه بزنم.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما