در زمینه فناوری، شی به خوداتکایی و ابتکارات دولتی اشاره می کند.

تنها چند روز پس از اینکه ایالات متحده چین را با کنترل‌های جدید صادرات فناوری جدید هدف قرار داد، شی جین پینگ، رهبر چین روز یکشنبه خواستار اتکا به خود و نیاز به پیروزی در نبرد بر سر «فناوری‌های اصلی» شد.

در سخنرانی نزدیک به دو ساعته خود در کنگره حزب کمونیست، آقای. شی بر اهمیت نوآوری های تکنولوژیکی تاکید کرد، اما نشانه های محکمی داشت مبنی بر اینکه دولت، نه صنعت خصوصی، ابتکارات کلیدی را هدایت خواهد کرد. او تنها با اشاره‌ای غیرمستقیم به درگیری‌های فناوری گسترده‌تر با ایالات متحده، از چین خواست تا استعدادهای خود را پرورش دهد و تحقیقات اساسی را تأمین مالی کند زیرا به دنبال افزایش رقابت جهانی خود است.

کندرا شفر، رئیس سیاست فناوری در Trivium China، یک گروه تحقیقاتی، می‌گوید: «شی کاملاً مسیر چین را به‌عنوان رقابتی بین چین و غرب ترسیم نکرد، بلکه به‌عنوان طوفانی از فشارهای خارجی که باید از بین برود، ترسیم کرد».

برای صنعت اینترنت تحت محاصره چین، نشانه کمی وجود داشت که یک سری قوانین سختگیرانه جدید متمرکز بر امنیت سایبری، حفاظت از داده ها و رفتار انحصاری تغییر کند.

آقای. شی از جهت گیری محیط اینترنت ستایش کرد و خاطرنشان کرد که “اکولوژی سایبری به بهبود ادامه داد.” این سیگنالی بود که سانسور شدید و استفاده از اینترنت برای گسترش تبلیغات کاهش نخواهد یافت.

پنج سال پیش، او خواستار توسعه یک “سیستم بازار محور برای نوآوری های تکنولوژیکی” شد. این بار، او بر «نیازهای استراتژیک ملی» تمرکز کرد، سیگنالی قوی مبنی بر اینکه دولت نقش پیشرو در ابتکارات نوآوری در آینده ایفا خواهد کرد.

به جای وب، آقای. شی روی دستاوردهای جاهای دیگر تمرکز کرد. او گفت که چین «به صف کشورهای نوآور پیوسته است»، اما بیشتر به پروژه‌های تحت حمایت دولت از جمله پرواز فضایی سرنشین دار، ساخت هواپیما، زیست پزشکی و ابر رایانه اشاره کرد. در اشاره ای دیگر به نوآوری تحت رهبری دولت، او گفت که چین به سرعت برای راه اندازی پروژه های ملی بزرگ که استراتژیک، تصویر بزرگ و دارای اهمیت بلندمدت هستند، حرکت خواهد کرد.

به طور قابل توجهی که از Mr. فهرست دستاوردهای شی ریزتراشه‌ها بود، جایی که چین برای دستیابی به هدف خود برای رهایی از اتکا به کشورهای خارجی تلاش کرده است. اگرچه آقای پل تریلو، معاون ارشد چین در آلبرایت استونبریج گفت: شی گفت چین تلاش‌های خود را برای ایجاد خوداتکایی سرعت خواهد بخشید، قوانین جدید ایالات متحده برای محدود کردن دسترسی شرکت‌های چینی به ریزتراشه‌ها و ابررایانه‌ها به فناوری کلیدی احتمالاً در سال‌های آینده سخت خواهد بود. گروه، یک شرکت استراتژی.

شی احتمالاً هنوز درک نمی کند که اقدامات جدید ایالات متحده چقدر برای جاه طلبی های فناوری چین جدی است. هنگامی که رهبری تصمیم می گیرد پس از کنگره حزب پاسخ دهد، چین می تواند شگفتی های خود را ایجاد کند.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما