دشمنی روغن زیتون جدال رسانه های اجتماعی بین گرازا و برایتلند

تقلید ممکن است صادقانه ترین شکل چاپلوسی باشد، اما در دنیای استارت آپ ها نه.

این هفته در تجارت روغن زیتون درام بود – و در لینکدین، پناهگاه آنلاین دشمنی‌های استارت‌آپ‌ها، اشتراک‌گذاری بیش از حد و خود اسطوره‌سازی قصیده‌های فرهنگ #بنیان‌گذار، آشکار شد.

یک پست عصبانی توسط اندرو بنین، کارآفرین روغن زیتون، سر و صدایی در گوشه کوچکی از دنیای غذای اینترنتی ایجاد کرد، تا حدی به این دلیل که یک سوال لغزنده را ایجاد کرد: بطری فشرده متعلق به کیست؟

آقای. بنین مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Graza است، یک استارت آپ مستقیم برای مصرف کننده که در سال 2022 راه اندازی شد و روغن زیتون را در بطری های پلاستیکی فشرده و سبز رنگ جنگلی می فروشد که برای نم نم باران و اینستاگرام بهینه طراحی شده اند. Whole Foods آن را می‌فروشد، Bon Appétit به آن هجو کرد و مجله Food & Wine آن را «روغن زیتون بچه‌ای خنک» نامید. همانطور که وال استریت ژورنال در سال جاری اشاره کرد، Graza با دو بطری روغن زیتون فوق بکر خود، Drizzle (20 دلار) و Sizzle (15 دلار) “نقطه شیرین” را در بازار به دست آورد.

پس از مشکلات کیفیت و حمل و نقل در فصل تعطیلات گذشته، آقای. بنین در یک ایمیل غیرمعمول صمیمانه و مفصل از بیش از 30000 مشتری عذرخواهی کرد. آن حرکت، همراه با پست‌هایی در وبلاگ Graza (به قول این شرکت “Glog”)، تصویری از یک بنیانگذار مشتاق را ترسیم کرد.

سپس، همانطور که این هفته در لینکدین نوشت، با چیزی که او آن را «فرهنگ #کپی‌گیری» نامید، مواجه شد. در این پست، او روغن زیتون جدید یکی از رقبا را که در یک بطری فشرده بسته بندی شده و به عنوان چیزی برای ریختن روی پیتزا به بازار عرضه می شود، مشخص کرد.

“در حالی که رقابت دوستانه همیشه مورد استقبال قرار می گرفت، من این را به عنوان یک بی احترامی آشکار می بینم و به نارضایتی خود رای می دهم.” بنین نوشت. او شرکت Brightland و موسس آن، Aishwarya Iyer را تگ کرد و عکسی از بطری فشرده مورد نظر را اضافه کرد. او نوشت: «#بنیان‌گذاران می‌دانند که این روز فرا خواهد رسید» و افزود: «شخصاً، فکر می‌کنم بد نیست وقتی که مردم شما را از بین می‌برند، ناراحت شوید.»

موضوع پیکه بنیانگذار Graza: روغن پیتزا برایتلند.اعتبار…از طریق برایتلند

برخی از کاربران توییتر گفتند که آقای. پست بنین آغازگر “جنگ روغن زیتون” بود، اما باید توجه داشت که این اختلاف یک طرفه بود. ام‌اس. ایر و برایتلند به طور علنی در مورد فراخوان صحبت نکرده اند. (برایتلند از اظهار نظر برای این مقاله خودداری کرد. گرازا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.)

پذیرایی آقای پست بنین درهم آمیخته به نظر می رسید و بسیاری از نظرات در لینکدین او را به دلیل برانگیختن درام غیر ضروری مورد سرزنش قرار می دادند. آلیسون کین، بنیانگذار Haven’s Kitchen، نوشت: “با تمام احترامی که برای شما قائل هستم، شما بطری فشرده را خلق نکردید.” سرآشپزها و آشپزهای خانگی چندین دهه است که از آن استفاده می کنند. بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت Graza حتی همین‌ها را می‌گوید.

جو ریو، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Hero Cosmetics، در توئیتی درباره آنچه که او آن را «روغن زیتون کپی گیت» نامید، نوشت: «به آن عادت کنید». او چهار عکس از محصولاتی را پیوست کرد که به نظر می‌رسید شبیه یکی از محصولات شرکت خودش به نام Mighty Patch باشد.

خانم «فکر می‌کنم با قلمرو همراه باشد». ریو گفت. «این بدان معناست که شما به سطحی از موفقیت دست می‌یابید، اگر کپی‌هایی در آنجا وجود داشته باشد. این چیزی است که ما سعی می کنیم قطعاً در برابر آن دفاع کنیم، اما آسان نیست.

ام‌اس. ریو گفت که اولین بار در لینکدین با روغن زیتون آشنا شد.

او درباره آقای آقای می‌گوید: «من فکر می‌کردم شکل ضعیفی بود، و از بنیان‌گذار دیگری که یک کارآفرین است و واقعاً، از جهاتی، این مقوله را احیا کرد، صحبت کردم. بنین نامگذاری خانم آییر که برایتلند را در سال 2018 تأسیس کرد، در پست خود. او افزود که این پست از نظر او یک “واکنش بیش از حد” بود.

آقای. به نظر می رسد بنین از دنبال کردن یک رقیب پشیمان است. ساعاتی پس از بیانیه اصلی خود، او ادامه‌ای را در لینکدین منتشر کرد که شامل عذرخواهی از خانم بود. ایر و تیمش در گرازا. او نوشت: “من داغ شدم، و واکنش ضعیفی نشان دادم، و از نظرات مختلفی که امروز همه گذاشتند، آموختم.”

برای برخی آنلاین، درام رسانه‌های اجتماعی با فشار سرد، حواس‌پرتی را از نگرانی‌های مبرم‌تر خارج از جامعه تخصصی روغن زیتون صنعتگر منحرف می‌کرد.

“صادقانه خدا جنگ روغن زیتون را برکت دهد، این دقیقاً همان نوع درام مضحک استارتاپی-کرم مغزی کم ریسکی است که جهان در حال حاضر به آن بیشتر نیاز دارد.” توییت کرد هلن روزنر، نویسنده کارکنان نیویورکر که غذا را پوشش می دهد. “بدون شرور، بدون قربانی، فقط یک حماقت من عمومی درجه یک.”

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما