رافائل وارناک می گوید هرشل واکر با حقیقت مشکل دارد


کلمبوس، جورجیا
CNN

سناتور دموکرات رافائل وارنوک از جورجیا روز شنبه گفت که هرشل واکر، رقیب جمهوری‌خواه او “با حقیقت مشکل دارد” اما به طور مستقیم به ادعای اخیر مبنی بر اینکه واکر زمانی برای یک زن برای سقط جنین پول پرداخت کرده است، اشاره نکرد.

این به رای دهندگان گرجستان بستگی دارد. وارناک پس از یک تجمع در اینجا به خبرنگاران گفت: این به او بستگی ندارد، این به من مربوط نیست. ما می دانیم که حریف من با حقیقت مشکل دارد. و ما خواهیم دید که همه اینها چگونه انجام می شود، اما من دقیقاً بر نیازهای مراقبت های بهداشتی انتخاب کنندگانم، از جمله مراقبت های بهداشت باروری متمرکز هستم.

رقابت سنای جورجیا با ادعایی که اولین بار توسط Daily Beast گزارش شد مبنی بر اینکه نامزد حزب جمهوری خواه در سال 2009 هزینه سقط جنین یک زن را پرداخت کرده بود، تحت تاثیر قرار گرفت. این زن به نیویورک تایمز گفت که واکر از او خواست تا دو سال بعد بارداری دوم را خاتمه دهد اما او نپذیرفت. درخواست و رابطه آنها به پایان رسید.

سی ان ان به طور مستقل ادعای این زن در مورد سقط جنین یا اینکه واکر از او خواسته است که حاملگی دوم را خاتمه دهد، تایید نکرده است. CNN برای اظهار نظر با کمپین Walker تماس گرفته است.

واکر که در ماه می گفت از ممنوعیت کامل سقط جنین، بدون استثنا حمایت می کند، گزارش قبلی روزنامه دیلی بیست را رد کرده و این ادعا را “دروغ آشکار” خواند.

روز شنبه سی‌ان‌ان تحت فشار قرار گرفت که آیا او انکار واکر را باور دارد یا خیر، وارناک از گفتن این حرف خودداری کرد.

او گفت: «آنچه من معتقدم بی ربط است، زیرا مردم گرجستان تصمیم خواهند گرفت.

وارناک از زمان انتشار داستان Daily Beast از اظهار نظر مستقیم در مورد این ادعاها اجتناب کرده است. در تجمعات خود و در مقابل خبرنگاران، دموکرات جورجیا از ذکر نام واکر پرهیز می کند و در عوض از او به عنوان “رقیب من” یاد می کند.

رقابت سنا بین واکر و وارناک، که به دنبال یک دوره کامل شش ساله است، یکی از رقابتی ترین انتخابات میان دوره ای 2022 است و می تواند در تصمیم گیری برای کنترل مجلس به طور مساوی تقسیم شده باشد.

رئیس کمیته ملی سناتور جمهوریخواه، سن. ریک اسکات روز سه شنبه برای حمایت از واکر به جورجیا سفر خواهد کرد، حرکتی که اهمیت مسابقه جورجیا را برجسته می کند.

دموکرات‌ها می‌خواهند این کشور را نابود کنند و سعی می‌کنند هر کسی را که سر راهشان قرار بگیرد، نابود کنند. اسکات در بیانیه ای به CNN گفت: امروز هرشل واکر است، اما فردا مردم آمریکا هستند. “من افتخار می کنم که در کنار هرشل واکر هستم.”

کریس هارتلین، سخنگوی NRSC روز شنبه گفت که این سازمان “در مرحله نهایی حضور گسترده ای در گرجستان خواهد داشت.” سناتور جمهوری خواه تام کاتن از آرکانزاس نیز روز سه شنبه در جورجیا خواهد بود تا برای واکر کمپین کند.

واشنگتن پست برای اولین بار از سفر اسکات و کاتن به جورجیا خبر داد.

گروه‌های جمهوری‌خواه متعهد شده‌اند که واکر را رها نکنند، حتی در حالی که این رسوایی مبارزات انتخاباتی او را به چالش کشیده است. مدیر کمپین، اسکات پارادایس، در اوایل این هفته خطاب به کارکنان، اذعان کرد که گزارش اولیه Daily Beast یک شکست بود، اما به پیروزی ترامپ در سال 2016 اشاره کرد – علیرغم واکنش اولیه به انتشار نوار “دسترسی به هالیوود” که در آن او به طور رکیک درباره آن صحبت کرد. دست زدن به زنان – به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه واکر یک نامزد قابل دوام باقی ماند.

دو نفر از آشنایان به سی ان ان گفتند که اوایل روز جمعه، کمپین واکر از مدیر سیاسی خود، تیلور کرو، به دلیل سوء ظن به افشای اطلاعات به رسانه ها جدا شد. کرو به درخواست های متعدد CNN برای اظهار نظر پاسخ نداد. مشخص نیست که آیا عوامل دیگری در بازی وجود داشته است یا اینکه آیا این حرکت ارتباطی با ادعای سقط جنین داشته است.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما