سندرم رمزی هانت نیمی از صورت جاستین بیبر را فلج می کند. در اینجا همه چیز در مورد این بیماری عصبی نادر است | اخبار بیماری ها و شرایط

سندرم رمزی هانت: جاستین بیبر، خواننده پاپ، روز جمعه (10 ژوئن 2022) فاش کرد که به سندرم رمزی هانت مبتلا شده است، ویروسی که نیمی از صورتش را فلج کرده و او را مجبور به لغو برخی از اجراهای آینده برای تمرکز بر بهبودی کرده است. این جوان 28 ساله کانادایی در صفحه رسمی اینستاگرام خود ویدیویی را به اشتراک گذاشت و گفت که چشم راستش پلک نمی‌زند و افزود: “من نمی‌توانم در این طرف صورتم لبخند بزنم. این سوراخ بینی تکان نمی‌خورد. فلج کامل این طرف صورتم است.”

بیبر که در سن 13 سالگی به شهرت رسید و با آهنگ هایی مانند “Baby” و “Believe” به یک پدیده پاپ جهانی تبدیل شد، گفت که از نظر بدنی قادر به اجرای برنامه های آینده خود نیست اما در حال انجام تمرینات صورت و ورزش است. انتظار می رود بهبود یابد.

جاستین بیبر در مورد درمان سندرم رمزی هانت گفت: «به حالت عادی بازخواهد گشت.

برنده مولتی گرمی افزود: «اکنون زمان آن فرا رسیده است و ما نمی دانیم که چقدر زمان خواهد بود.

در همین حال، هیلی بالدوین، همسر بیبر، پست ویدیویی همسرش را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و با یک ایموجی التماس‌آمیز نوشت: “I love you baby”.

سندرم رمزی هانت چیست؟

سندرم رمزی هانت یک بیماری عصبی نادر است که با فلج عصب صورت و راش در گوش یا دهان مشخص می شود. به عصب صورت نزدیک گوش آسیب می رساند و علاوه بر شیوع شدید زونا باعث کاهش شنوایی می شود.

علائم و نشانه های سندرم رمزی هانت:

سندرم رمزی هانت دارای دو علامت و نشانه اولیه است که می توان آن را تشخیص داد.

1. بثورات قرمز دردناک روی، داخل و اطراف یک گوش همراه با تاول های پر از مایع و

2. ضعف یا فلج عضلات صورت در همان سمت گوش مبتلا.

علت سندرم رمزی هانت چیست؟

ویروس واریسلا زوستر، یکی از اعضای خانواده هرپس ویروس های انسانی، باعث ایجاد سندرم رمزی هانت می شود. این همان ویروسی است که باعث آبله مرغان می شود.

درمان سندرم رمزی هانت:

فردی که از سندرم رمزی هانت رنج می برد، می تواند یک دوره هفت تا ده روزه فامسیکلوویر (500 میلی گرم، سه بار در روز) یا آسیکلوویر (800 میلی گرم، پنج بار در روز)، و همچنین پردنیزون خوراکی (60 میلی گرم در روز برای 3-5 بار در روز) را انجام دهد. روز)، چندین گزارش ادعا کرده اند.

این سندرم به نام جیمز رمزی هانت، متخصص مغز و اعصاب آمریکایی و افسر ارتش در جنگ جهانی اول که این سندرم را توصیف کرد، نامگذاری شده است.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما