سومالی: نماینده سازمان ملل خواستار همکاری برای دستیابی به اهداف دولت جدید شد |

مقامات فدرال و ایالتی برای استفاده از این فرصت برای دستیابی به پیشرفت باید همکاری نزدیک داشته باشند در مورد اهداف دولت جدید، از جمله بهبود حکومت و عدالت، مقابله موثر با الشباب، و واکنش فوری به بحران انسانی بدتر می‌شود.»

روند انتخابات سومالی در 15 مه پس از رای پارلمان به حسن شیخ محمد به عنوان رئیس جمهور به پایان رسید. نخست وزیر و کابینه به ترتیب در ژوئن و اوت تایید شدند.

زنان کجا هستند؟

آقای. سوان گفت که دولت جدید به سرعت برای ترسیم یک برنامه کاری چهار ساله که اهداف و فعالیت ها را در شش ستون امنیت، عدالت، آشتی، توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و روابط خارجی پوشش می دهد، حرکت کرد.

با این حال، وی به مواردی اشاره کرد که هنوز باید به آنها رسیدگی شود.

متاسفانه، زنان کماکان در پست های کابینه و کمیته های پارلمانی حضور ندارند. تنها 13 درصد از اعضای کابینه زن و 21 درصد از اعضای کمیته های پارلمانی هستند.

من مجدداً از رهبران سومالی می‌خواهم که اقدامات بیشتری در این زمینه اتخاذ کنند از مشارکت معنادار زنان در میان نهادهای دولتی اطمینان حاصل شودو همچنین شامل جوانان و گروه‌های به حاشیه رانده شده تاریخی.»

ناامنی در اولویت است

آقای. سوان گفت که دولت جدید امنیت را به عنوان اولویت ملی خود شناسایی کرده است، که «در زمانی اتفاق می‌افتد الشباب نشان داده است افزایش جسارت

شورشیان اخیراً ترورهای هدفمند، حملات پیچیده و اقدامات نظامی گسترده ای را در امتداد مرز با اتیوپی انجام داده اند که وی آن را محکوم کرد.

فرستاده ویژه از نیروهای امنیتی و همتایان آنها در مأموریت انتقال اتحادیه آفریقا در سومالی (ATMIS) “که با هزینه جانی به مبارزه برای دفاع از مردم در برابر الشباب ادامه می دهند” ستایش کرد.

سومالی با خطر قحطی مواجه است

عکس سازمان ملل/ فردوسا حسین

سومالی با خطر قحطی مواجه است

شبح قحطی

سومالی در حال حاضر با یک بحران انسانی مواجه است که بدترین خشکسالی حداقل در 40 سال اخیر به وجود آمده است. مقداری 7.8 میلیون نفرنزدیک به نیمی از جمعیت، تحت تأثیر قرار گرفته اند و برخی از مناطق در حال حاضر در معرض خطر قحطی هستند.

اگرچه تعداد افرادی که کمک های بشردوستانه به آنها رسیده است از ژانویه چهار برابر شده و به 5.3 میلیون نفر رسیده است. افزایش بیشتر در کمک مورد نیاز است.

آقای. سوان از همه طرف‌ها در سومالی خواست تا دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کنند و کمک‌کنندگان را افزایش دهند.

زنان و کودکان آسیب پذیر

او گفت: «بحران بشردوستانه جاری به ویژه به آسیب‌پذیری زنان و کودکان آواره، که در طول تاریخ با تبعیض و محرومیت از خدمت مواجه بوده‌اند، کمک کرده است.

من از مقامات سومالی می خواهم که افزایش اقدامات پیشگیرانه برای خطر خشونت جنسی به ویژه علیه زنان و دختران، از جمله با تقویت امنیت در نقاط آب و در سایت های توزیع مواد غذایی.

با توجه به توسعه بلندمدت، آقای. سوان بر پیشرفت در بخش کاهش بدهی تاکید کرد.

در ماه ژوئن، صندوق بین المللی پول (IMF) 350 میلیون دلار بودجه توسعه برای سومالی را منتشر کرد. سایر کمک‌کنندگان نیز حمایت بودجه‌ای را از سر گرفته‌اند تا کشور بتواند تلاش‌های اصلاحی مورد نیاز را برای تکمیل روند کاهش بدهی‌ها ادامه دهد.

فرستاده ویژه در پایان سخنان خود بر تعهد سازمان ملل به ادامه حمایت از دولت و مردم سومالی در دستیابی به اهداف ملی خود تاکید کرد.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما