مقامات چین در میان اعتراضات لحن خود را در مورد محدودیت های کووید ملایم می کنند

مقامات بهداشتی چین پیام‌های خود را در مورد خطرات کووید-19 کاهش دادند و از دولت‌های محلی خواستند از قرنطینه‌های غیرضروری و طولانی خودداری کنند، زیرا معترضان در سراسر کشور این کنترل‌های شدید را محکوم کردند.

یک مقام بهداشتی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که نوع Omicron باعث مرگ و میر کمتر و بیماری شدیدتر نسبت به انواع قبلی کووید شده است.

چانگ ژائوروی، محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، به خبرنگاران گفت: داده‌های نظارت بین‌المللی و داخلی تأیید می‌کند که بیماری‌زایی و بیماری‌زایی سویه‌های جهش یافته Omicron به طور قابل‌توجهی ضعیف‌تر از سویه اصلی و گونه‌های مختلف مانند دلتا است. . .

اعتراضات بزرگی در سراسر چین به راه افتاد زیرا جمعیت ناامیدی خود را از نزدیک به سه سال کنترل کووید-19 ابراز کردند. در اینجا آمده است که چگونه یک آتش سوزی مرگبار در سین کیانگ جرقه آشوب داخلی و یک معضل سیاسی را برای رهبری شی جین پینگ ایجاد کرد. اعتبار عکس: توماس پیتر/رویترز

تا هفته گذشته، مقامات بهداشتی همچنان بر مسری بودن بالای Omicron تاکید داشتند.

محققان می گویند، مشخص نیست که آیا این پیام های نرم شده به اقدامات مقامات محلی تبدیل می شود که به دستورات دوگانه پکن مبنی بر اعمال کنترل های کووید و تضمین معیشت واقعی مردم متعهد هستند یا خیر.

اعتراضات در شهرهای بزرگ در سراسر چین به دلیل رویکرد عدم تحمل رئیس جمهور شی جین پینگ در برابر کووید-19، یک نمایش غیرمعمول از سرپیچی در این کشور با تشدید هزینه های اقتصادی و اجتماعی ناشی از قرنطینه های ناگهانی و سایر محدودیت ها آغاز شده است. آنها از روز جمعه در ارومچی، مرکز منطقه دورافتاده سین کیانگ آغاز شدند، جایی که برخی از ساکنان آن قرنطینه های چند ماهه را عاملی برای مرگ 10 نفر در جریان آتش سوزی در آنجا می دانند.

از WSJ بپرسید

اعتراضات چین و بازارها

به خبرنگار چین، لینگلینگ وی و ناتانیل تاپلین، ستون نویس هرد در خیابان، در ساعت 11 صبح به وقت شرقی در ماه نوامبر بپیوندید. 30 برای گفتگو در مورد واکنش بازار به تحولات در چین و آنچه در انتظار تجارت خارجی در این کشور است.

مقامات چینی روز سه‌شنبه کنترل‌ها را بر معترضان تشدید کردند و پلیس را برای جلوگیری از تجمعات جدید اعزام کردند، زیرا رسانه‌های دولتی حمایت مجدد از آقای دکتر را تکرار کردند. استراتژی همه گیر سختگیر شی.

در همان زمان، مقامات بهداشتی چین با تنظیم مجدد پیام خود در مورد خطرات ناشی از ویروس، به اعتراض عمومی پاسخ دادند.

وقتی از می فنگ، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین در مورد اعتراضات روز سه‌شنبه پرسیده شد، گفت که مقامات در حال تعدیل اقدامات کنترل کووید برای محافظت از جمعیت و اقتصاد با تکامل این بیماری هستند.

رسانه های دولتی چین این تغییر لحن را تکرار کردند. روز سه‌شنبه، پکن نیوز، یک روزنامه تحت مدیریت حزب کمونیست، مصاحبه‌هایی را با چندین بیمار بهبود یافته کووید منتشر کرد که گفتند علائم آن‌ها خفیف است و هیچ اثر طولانی مدتی ندارند. پوشش قبلی رسانه ها خطرات این ویروس را برجسته کرده بود.

مقاله‌ای که روز سه‌شنبه توسط دولت استانی ژجیانگ در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی WeChat منتشر شد، با عنوان «اول مردم، نه اول کنترل کووید»، می‌گوید هدف از محدودیت‌های کووید جلوگیری از انتشار ویروس‌ها است نه کنترل مردم.

ویفنگ ژونگ، محقق ارشد مرکز مرکاتوس در دانشگاه جورج میسون در فیرفکس، ویرجینیا، گفت که به نظر می رسد تلاش های پیام رسانی جدید چین به جای یک کمپین تبلیغاتی متمرکز، منزوی و محلی است. آنها به نظر می‌رسند که همچنان به این سیاست پایبند هستند، اما متعهد می‌شوند که با ملایمت‌تر به آن عمل کنند.» ژونگ پس از تماشای جلسه توجیهی روز سه شنبه گفت.

برخی از سرمایه گذاران شرط بندی می کنند که چین به زودی استراتژی کووید-19 خود را کاهش می دهد، در حالی که برخی دیگر موضع محتاطانه تری اتخاذ می کنند.

انتظارات برای بازگشایی تدریجی در داخل و خارج از چین در اوایل این ماه افزایش یافت زیرا مقامات بهداشتی مجموعه ای از اقدامات را برای کاهش برخی قوانین کنترل کووید صادر کردند.

نیسون محبوبی، محقق حقوق و سیاست چینی در دانشگاه پنسیلوانیا، گفت: این سیاست تنظیم دقیق احتمالاً در تظاهرات فعلی نقش داشته است زیرا قبل از اینکه مقامات اقدامات کنترلی را با افزایش تعداد موارد کووید دو برابر کنند، انتظارات عادی را افزایش داد.

این یک طوفان کامل بوده است. آن اقدامات تسهیل‌کننده قبلی، تماشای جام جهانی، دیدن مردم در جایگاه‌ها بدون ماسک، و سپس ما نیز آتش می‌گیریم. [in Xinjiang]”،” آقای. محبوبی گفت. “این یک ترکیب قابل احتراق بوده است.”

در روزهای اخیر، موارد ابتلا به ویروس در چین از اوج قبلی که در آوریل در طول قرنطینه شانگهای رخ داده بود، فراتر رفته است. مقامات بهداشتی روز سه‌شنبه گفتند که این کشور روز دوشنبه بیش از 37000 مورد جدید کووید را ثبت کرد.

در ماه‌های آینده، اگر مقامات موفق به افزایش نرخ واکسیناسیون شوند، این نشان می‌دهد که در نهایت گام‌های ملموسی برای پایان دادن به سیاست صفر کووید بردارند. محبوبی گفت.

برخی از چینی‌ها، به‌ویژه افراد مسن، احساس فوریت کمتری برای واکسینه شدن داشته‌اند، زیرا چین توانسته بود عفونت‌ها را محدود کند. بر اساس اطلاعات رسمی، کمی بیش از 90 درصد چینی‌ها تا روز دوشنبه کاملاً واکسینه شده‌اند، اما در میان افراد 80 ساله و بالاتر، تنها 66 درصد آنها کاملاً واکسینه شده‌اند.

به Liyan Qi در [email protected] بنویسید

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما
تمامی اطلاعات ارائه شده در این وب‌سایت از طریق تکنولوژی هوش مصنوعی و بدون دخالت انسانی تولید شده‌اند، اما ما از استفاده یا تصدیق این اطلاعات تشویق نمی‌کنیم.