نظرسنجی هیماچال پرادش: کنگره 43.90 درصد رای را به دست آورده است، BJP با 43 درصد عقب مانده است | اخبار هند

شیملا: کنگره روز پنجشنبه 43.90 درصد از آرا را به دست آورد و هیماچال پرادش را از BJP با کسب 40 کرسی در مجلس 68 عضوی در این ایالت تپه ای که سنت خود را در رای دادن به دولت فعلی از قدرت از سال 1985 حفظ کرده بود. علیرغم کسب 43 درصد، حفظ کرد. BJP تنها توانست 25 کرسی را از آن خود کند و بسیاری از بخش ها شاهد حاشیه پیروزی کمتری بودند. سه فرد مستقل نیز در انتخابات 12 نوامبر مجلس پیروز شدند. سهم رای برای کنگره در مقایسه با انتخابات مجلس قبلی افزایش یافت. BJP و کنگره در همه 68 حوزه انتخاباتی به رقابت پرداختند، در حالی که حزب Aam Aadmi (AAP) نامزدهای خود را با 67 کرسی، حزب باوجان ساماج (BSP) با 53 کرسی و حزب کمونیست هند-مارکسیست (CPI-M) در 11 کرسی معرفی کردند. صندلی ها

AAP نتوانست حساب خود را باز کند در حالی که CPI-M نیز هیچ کرسی کسب نکرد، در حالی که MLA نشسته آن از Theog نیز شکست خورد. AAP 1.10 درصد، CPI-M 0.66 درصد، BSP 0.35 درصد، Independents و دیگران 10.39 درصد و 0.59 درصد به NOTA رسید. شکاف کمتر از یک درصدی بین آرای کنگره و BJP توسط نارندرا مودی، نخست وزیر و جی پی نادا، رئیس BJP، در سخنرانی خود به کارگران حزب در دهلی پس از اعلام نتایج نظرسنجی برجسته شد. BJP شعار “راج نهین، ریواز بدلگا” را داده بود که به معنای “کنوانسیون تغییر خواهد کرد نه دولت” است، اما نتوانست این روند را کاهش دهد. هیماچال پرادش از سال 1985 به هیچ دولت فعلی رأی نداده است.

همچنین بخوانید: انتخابات مجلس گجرات 2022: نخست وزیر مودی می گوید: حکم تاریخی نشان دهنده خشم مردم علیه حکومت سلسله است.

نادا از کارگران BJP برای کار سخت آنها در ایالت خود هیماچال پرادش تشکر کرد و گفت: “راج ممکن است تغییر کرده باشد، اما “ریواز” نیز تغییر کرده است زیرا شکاف کمتر از یک درصد در سهم دو حزب برتر وجود دارد. در انتخابات ایالتی 2017، BJP 44 کرسی، کنگره 21، CPI (M) یک و مستقلین دو کرسی به دست آوردند. سپس BJP 48.8 درصد، کنگره 41.7 درصد، مستقل ها 6.3 درصد و CPI (M) 1.5 درصد رای آوردند، در حالی که NOTA 0.9 درصد رای را به خود اختصاص داد.

همچنین بخوانید: انتخابات مجلس گجرات: آرویند کجریوال می گوید: “AAP قلعه BJP در گجرات را شکست، دفعه بعد پیروز خواهد شد.”

راهول گاندی، رهبر کنگره، از مردم هیماچال پرادش به خاطر “پیروزی قاطع” حزبش تشکر کرد و به آنها اطمینان داد که هر وعده ای که حزب داده است محقق خواهد شد. جائی رام تاکور، وزیر ارشد، با اعتراف به شکست گفت که به دستور مردم احترام می گذارد و استعفای خود را به فرماندار تسلیم می کند. به گفته منابع رسمی، فرماندار راجندرا ویشوانات آرلکار استعفای وی را پذیرفته است.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما