نقد و بررسی «راهنمای توریستی برای عشق» سفری خسته کننده و آشنا

اولین چیزی که در مورد آماندا (راشل لی کوک) در «راهنمای یک توریست برای عشق» می آموزیم این است که او برای یک آژانس سطح بالا به نام Tourista World Travel کار می کند. اما هیچ کس در این فیلم نتفلیکس حتی در مورد این واقعیت که “turista” برای اسهال ویران کننده تعطیلات عامیانه است نظر نمی دهد. این انتخاب گیج‌کننده و فقدان عواقب آن تنها شگفتی در فیلم استیون سوچیدا است، رام کامی که با دقت تمام کلیشه‌های این ژانر را اجرا می‌کند، ممکن است توسط ChatGPT ابداع شده باشد.

آماندا به ویتنام اعزام می شود تا یک شرکت تور کوچک را بررسی کند که توریستا در نظر دارد برای توسعه بازار خود در این منطقه بخرد. این تکلیف همچنین حواس‌پرتی خوبی است: او اخیراً توسط دوست پسر حسابدار کسل‌کننده‌اش، جان (بن فلدمن) کنار گذاشته شد. او که به عنوان یک گردشگر معمولی مخفیانه می رود، هرچند که بسیار آماده است، بلافاصله به سمت راهنمای موی شلخته، سین (اسکات لی) کشیده می شود. او از آن دسته قایق های رویایی است که هم شکم و هم حساسیت دارد و می تواند به آماندا نه تنها زیبایی کشورش، بلکه نحوه لذت بردن از زندگی را نیز نشان دهد.

سینه در نهایت پیراهنش را در ساحل می‌بندد و با حرکت آهسته درخشان از آب بیرون می‌آید، زیرا کلیشه‌ها در اینجا به اندازه چمدان‌های مسافرتی فشرده شده‌اند: آماندا یک آمریکایی تیپ A است. بزرگان دهکده مانند دکمه ها زیبا و مانند یودا خردمند هستند. غذای خیابانی وسوسه انگیز است. غربی‌های یشم خود را در حالی که تلفن‌هایشان را کنار می‌گذارند و تجربه‌ای روستایی را تجربه می‌کنند، دوباره کشف می‌کنند که با آگاهی از موقتی بودن آن شیرین‌تر شده است. آهنگ‌های ویتنامی جذاب این موسیقی متن تنها صدایی را در این ترکیب ساده ارائه می‌دهند.

راهنمای توریستی برای عشق
درجه بندی نشده. مدت زمان: 1 ساعت و 34 دقیقه. در نتفلیکس تماشا کنید.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما