هائیتی: سازمان ملل از تلاش های دولت برای فرونشاندن شیوع وبا حمایت می کند |

این مورد با استفاده از مکانیسم نظارت بر وبا، که توسط مقامات هائیتی ایجاد شده و توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود، شناسایی شد.

در روز یکشنبه 2 اکتبر در آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی در پورتو پرنس مثبت بود. پرونده های مشکوک دیگر در حال حاضر تحت بررسی هستند.

پاسخ اضطرار ی

سازمان ملل به طور فعال وضعیت را زیر نظر دارد و با مقامات ملی کار می کند تا یک واکنش اضطراری به این شیوع احتمالی را انجام دهد، که نه تنها بر محدود کردن گسترش بیماری متمرکز است، بلکه به خانواده ها می گوید که چگونه اقدامات نجات جانی فوری در جوامع محلی خود انجام دهند.

حمایت های اضافی شامل نظارت گسترده، افزایش تامین آب و بهداشت، افتتاح مراکز درمان وبا و تقویت مدیریت موارد خواهد بود.

تیم های تخصصی واکنش اضطراری آماده مشارکت در حمایت از جوامع آسیب دیده هستند.

توقف گسترش

با این حال، در محیط کنونی ناامنی و بی قانونی در اطراف پایتخت، ضروری است که این تیم ها دسترسی ایمن به مناطقی که موارد مورد تایید یا مشکوک هستند تضمین شود تا به کاهش خطر شیوع گسترده یا مخرب کمک کند، تیم کشوری سازمان ملل متحد. در بیانیه ای که یکشنبه شب از طریق دفتر هماهنگ کننده مقیم منتشر شد، گفت.

حفظ دستاوردهای به دست آمده

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در بیانیه خود که از طریق سخنگوی خود منتشر کرد، گفت که باید “دسترسی فوری و بدون محدودیت در زمین برای تسهیل تحویل سوخت برای اهداف بشردوستانه وجود داشته باشد. تحویل سوخت در بندر از اواسط روز گذشته مسدود شده است. سپتامبر، که نه تنها زندگی روزمره مردم هائیتی را مختل کرده است، بلکه توانایی و ظرفیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی را برای پاسخ به یک بحران مرکب مختل کرده است.

او از همه خواست تا با هم همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که “دستاوردهای 12 سال گذشته در مبارزه با وبا از بین نرود.”

شیوع بزرگ بیماری منتقله از طریق آب در سال 2010 آغاز شد که به طور گسترده گمان می رود که توسط نیروهای حافظ صلح سازمان ملل وارد شده است. به مناسبت دهمین سالگرد دو سال پیش، آقای. گوترش گفت که سازمان ملل عمیقا از “از دست دادن زندگی و رنج ناشی از آن” متاسف است.

هوشیار باشید

در پایان بیانیه آمده است: «سازمان ملل از همه شهروندان هائیتی می‌خواهد که هوشیار باشند و اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از گسترش موارد در جامعه انجام دهند».

اقداماتی که سازمان ملل به همه مردم هائیتی برای محافظت از این بیماری توصیه می کند شامل جوشاندن آب برای آشامیدن و پخت و پز، شستن مرتب دست ها با صابون و آب سالم و تصفیه شده (آب پز یا کلر) و محافظت از غذا در برابر آفات (جوندگان و حشرات) است.

در بیانیه تیم کشوری آمده است، هر فردی که علائم اسهال آبکی حاد و استفراغ را نشان می‌دهد، باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشد و سعی کند با استفاده از نمک‌های آبرسانی خوراکی که می‌توان در خانه با ترکیب یک لیتر آب تمیز، شش قاشق چای‌خوری آب تمیز تهیه کرد، هیدراته بماند. شکر و ½ قاشق چایخوری نمک.

به نوزادان باید حداقل نیم لیتر نمک آبرسانی خوراکی در روز داده شود در حالی که کودکان باید یک لیتر نمک دریافت کنند. بزرگسالان باید سه لیتر در روز مصرف کنند.

در بیانیه سازمان ملل متحد متعهد است که در کنار مردم هائیتی و مقامات هائیتی در تلاش برای مهار این شیوع باشد.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما